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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Frost Arcane Mage


Annator
2005-02-09, 11:57:14
Moin an alle Magier! Was haltet ihr von dieser Zusammenstellung?


Character type: Level 60 Mage

Arcane Talents (18 points)

Improved Arcane Missiles - 5/5 points
Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.

Arcane Concentration - 5/5 points
Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

Evocation - 1/1 points
While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

Improved Arcane Explosion - 5/5 points
Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

Improved Mana Shield - 2/2 points
Increases the damage absorbed by your Mana Shield by 75%.



Frost Talents (33 points)

Improved Frostbolt - 5/5 points
Reduces the casting time of your Frostbolt spell by 0.5 seconds.

Improved Frost Nova - 2/3 points
Reduces the cooldown of your Frost Nova spell by 2 seconds.

Winter's Chill - 3/3 points
Increases the power of your chill effects by slowing the target's movement by an additional 10%.

Ice Shards - 5/5 points
Increases the critical strike damage bonus of your Frost spells by 100%.

Shatter - 5/5 points
Increases the critical strike chance of your frost spells against frozen targets by 25%.

Ice Block - 1/1 points
You become encased in a block of ice, protecting you from all physical attacks and spells for 10 seconds, but during that time you cannot attack, move, or cast spells.

Improved Cone of Cold - 3/3 points
Increases the damage dealt by your Cone of Cold spell by 35%.

Frostbite - 2/5 points
Gives your chill effects a 4% chance to freeze the target for 5 seconds.

Ice Barrier - 1/1 points
Instantly shields you, absorbing 455 damage. Lasts 1 minute. While the shield holds, spells will not be interrupted.

Cold Snap - 1/1 points
When activated, this spell finishes the cooldown on all of your cold spells.

Frost Channeling - 3/3 points
Reduces the mana cost of your frost spells by 15%.

Arctic Reach - 2/2 points
Increases the range of your Frostbolt spell and the radius of your Frost Nova and Cone of Cold spells by 20%.



Fire Talents (0 points)

Gandharva
2005-02-09, 14:12:18
im high level bereich sicher der damage dealer überhaupt. würde aber bis lvl. ~40 auf arcane/fire oder fire/arcane skillen, da erst im high-level bereich ice so richtig reinhaut.

Annator
2005-02-09, 15:02:46
Fire macht jeder ich will bei Frost bleiben.

Marodeur
2005-02-09, 15:30:02
Test halt einfach und zock den Char so wie du es für richtig hältst, abseits irgendwelcher Talentrechner... ;)

Annator
2005-02-09, 15:31:24
Test halt einfach und zock den Char so wie du es für richtig hältst, abseits irgendwelcher Talentrechner... ;)


Naja son bischen will ich schon wissen was ich mach. :) Man kann ja in der Retail nichtmehr seine Talente vergessen lassen. :(

Dr.Doom
2005-02-09, 15:39:24
Man kann ja in der Retail nichtmehr seine Talente vergessen lassen. :(Wo steht das?
Ich denke, dass man es immer noch machen kann.
Wenn es nur ein Beta-Feature wäre, dann hätte man das Talent-Vergessen nicht mit Gold bezahlen müssen.

Gandharva
2005-02-09, 15:43:29
Wo steht das?
Ich denke, dass man es immer noch machen kann.
Wenn es nur ein Beta-Feature wäre, dann hätte man das Talent-Vergessen nicht mit Gold bezahlen müssen.

sicher kann man das. kosten eben gold...

Uller
2005-02-09, 15:49:15
Improved Arcane Missiles - 5/5 points
Gives you a 100% chance to avoid interruption caused by damage while channeling Arcane Missiles.


Da es ein Lvl 60 Build ist, soll er wohl auch für Instanzen geeignet sein, also ist dieser Punkt absolut sinnlos. Für PvP ja sowieso. (keine Channeling Spells im PvP).
Stattdessen die ersten 5 Punkte auf 3 auf Arcane Subtlety und 2 auf Arcane Focus. Wenn man gar nichts von PvE hält dann halt 5 auf Arcane Focus...


Arcane Concentration - 5/5 points
Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

Evocation - 1/1 points
While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

Improved Arcane Explosion - 5/5 points
Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

Improved Mana Shield - 2/2 points
Increases the damage absorbed by your Mana Shield by 75%.


Improved Mana Shield raus, statt dessen 2 in Improved Counterspell.

Es gibt nur wenig, was Mages sowohl für PvE absolut haben sollten, und das sind 5 Punkte in Improved Arcane Explosion und 2 in Improved Counterspell.

Aggro Reduzierung ist ein weiterer Punkt der nur zu gern übersehen wird, für PvP natürlich nicht viel Sinn hat, aber im PvE sehr gut zu gebrauchen ist.

Rest kann man verteilen wie man will...

Mit der Aussage dass alle Feuer und fast keine Eis nimmt wäre ich aber vorsichtig, denn es ist eher sogar anderst rum :)
Eis ist hierbei aber nicht der Baum mit welchem man auf mehr Schaden kommt, sondern der, mit dem man länger überlebt.
Für maximalen Schaden -> Feuermage.
(Maximaler Schaden ist aber nicht das Ziel...)



PS zu Talenten: anfangs in der Beta war es so, dass es in jeder Hauptstadt einen Talent Trainer gab, der einem umsonst die Talente zurückgesetzt hat.
Damals hieß es, man könne in der Retail nicht mehr Talente zurücksetzen. Kurz bevor WoW in den USA Retail ging, hat sich Blizzard dazu entschlossen, jeden Trainer gegen Gold die Talente zurücksetzen zu lassen, und diese Lösung wird auch für's Erste beibehalten werden.

Annator
2005-02-09, 16:49:56
sicher kann man das. kosten eben gold...


Ich bin der Meinung mal gelesen zu haben, dass man in der Retail seine Talente/Professions nichtmehr verlernen kann. Aber wenn ich meint das geht glaub ich euch das. :)





Habs auf das verbessert. Krieg kein Punkt mehr zusammen für Arcane Explosion.

Winter´s Chill kann ich leider nicht weiter einschränken da ich die Punkte brauch um im Talent Tree weiter zu kommen. Ich könnte es noch auf Piercing Ice oder Permafrost setzten aber das bringt irgendwie genausowenig.


Arcane Talents (17 points)

# Arcane Focus - 5/5 points
Reduces the chance that the opponent can resist your arcane spells by 10%.

# Arcane Concentration - 5/5 points
Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

# Evocation - 1/1 point
While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

# Improved Arcane Explosion - 4/5 points
Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.2 seconds.

# Improved Counterspell - 2/2 points
Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds.



Frost Talents (34 points)

# Improved Frostbolt - 5/5 points
Reduces the casting time of your Frostbolt spell by 0.5 seconds.

# Improved Frost Nova - 2/2 points
Reduces the cooldown of your Frost Nova spell by 4 seconds.

# Ice Shards - 5/5 points
Increases the critical strike damage bonus of your Frost spells by 100%.

# Winter's Chill - 2/3 points
Increases the power of your chill effects by slowing the target's movement by an additional 7%.

# Cold Snap - 1/1 point
When activated, this spell finishes the cooldown on all of your cold spells.

# Shatter - 4/5 points
Increases the critical strike chance of your frost spells against frozen targets by 40%.

# Arctic Reach - 2/2 points
Increases the range of your Frostbolt spell and the radius of your Frost Nova and Cone of Cold spells by 20%.

# Frost Channeling - 3/3 points
Reduces the mana cost of your frost spells by 15%.

# Ice Block - 1/1 point
You become encased in a block of ice, protecting you from all physical attacks and spells for 10 seconds, but during that time you cannot attack, move, or cast spells.

# Improved Cone of Cold - 3/3 points
Increases the damage dealt by your Cone of Cold spell by 35%.

# Frostbite - 5/5 points
Gives your chill effects a 15% chance to freeze the target for 5 seconds.

# Ice Barrier - 1/1 point
Instantly shields you, absorbing 455 damage. Lasts 1 minute. While the shield holds, spells will not be interrupted.



Fire Talents (0 points)

Uller
2005-02-09, 18:22:21
Hört doch auf mit solchen Talent Builds :)

Dass statt 5 Punkten für Frostbite und nur 4 auf Improved AE es umgekehrt weitaus sinnvoller ist kannst du nur wissen, wenn du wirklich mal gespielt hast mit diesen Talenten.
Zuerst spielen -> dann überlegen was man besser machen kann :)

Annator
2005-02-09, 18:23:33
Bis lvl 35 hab ich ja schon gespielt. :)

Kamikaze
2005-02-09, 18:34:54
improved arcane explosion 5/5 ist ein absolutes muss, durch die 1,5 sekunden weniger cast time wird der spell instant, was dir öfters das leben retten wird egal ob pve oder pvp...

Annator
2005-02-09, 18:42:45
Lohnt sich Improved Counterspell? Ich höre gerade das der Paladin durch sein Schild damit Imun ist und währen er Unverwundbar ist seine HP regeneriert. Ich weiß jetzt nicht ob sich das wirklich lohnt darauf zu setzen. Wenn ich nicht darauf setze könnte ich gut die 2 Punkte nutzen um Arcane Explosion und Shatter zu maxen.

Uller
2005-02-09, 20:12:25
Lohnt sich Improved Counterspell? Ich höre gerade das der Paladin durch sein Schild damit Imun ist und währen er Unverwundbar ist seine HP regeneriert. Ich weiß jetzt nicht ob sich das wirklich lohnt darauf zu setzen. Wenn ich nicht darauf setze könnte ich gut die 2 Punkte nutzen um Arcane Explosion und Shatter zu maxen.

:confused:

Der Paladin ist durch sein Schild auch gegenüber Schadenssprüchen immun, lass es also lieber ganz sein Talente zu verteilen...

Improved Counterspell ist für BRS, Scholomance und Stratholme zwar kein MUSS, aber ... man erspart sich einigen Ärger dadurch. (auch schon in niederen Instanzen eine der besten Fähigkeiten des Mage)

Annator
2005-02-09, 21:01:00
Arcane Talents (18 points)

# Arcane Focus - 5/5 points
Reduces the chance that the opponent can resist your arcane spells by 10%.

# Arcane Concentration - 5/5 points
Gives you a 10% chance of entering a Clearcasting state after any damage spell hits a target. The Clearcasting state reduces the mana cost of your next damage spell by 100%.

# Evocation - 1/1 point
While channeling this spell, your mana regeneration is active and increased by 1500%. Lasts 8 seconds.

# Improved Arcane Explosion - 5/5 points
Reduces the casting time of your Arcane Explosion by 1.5 seconds.

# Improved Counterspell - 2/2 points
Gives your Counterspell a 100% chance to silence the target for 4 seconds.



Frost Talents (33 points)

# Improved Frostbolt - 5/5 points
Reduces the casting time of your Frostbolt spell by 0.5 seconds.

# Improved Frost Nova - 2/2 points
Reduces the cooldown of your Frost Nova spell by 4 seconds.

# Ice Shards - 5/5 points
Increases the critical strike damage bonus of your Frost spells by 100%.

# Winter's Chill - 2/3 points
Increases the power of your chill effects by slowing the target's movement by an additional 7%.

# Cold Snap - 1/1 point
When activated, this spell finishes the cooldown on all of your cold spells.

# Shatter - 5/5 points
Increases the critical strike chance of your frost spells against frozen targets by 50%.

# Arctic Reach - 2/2 points
Increases the range of your Frostbolt spell and the radius of your Frost Nova and Cone of Cold spells by 20%.

# Frost Channeling - 3/3 points
Reduces the mana cost of your frost spells by 15%.

# Ice Block - 1/1 point
You become encased in a block of ice, protecting you from all physical attacks and spells for 10 seconds, but during that time you cannot attack, move, or cast spells.

# Improved Cone of Cold - 1/3 point
Increases the damage dealt by your Cone of Cold spell by 15%.

# Frostbite - 5/5 points
Gives your chill effects a 15% chance to freeze the target for 5 seconds.

# Ice Barrier - 1/1 point
Instantly shields you, absorbing 455 damage. Lasts 1 minute. While the shield holds, spells will not be interrupted.



Fire Talents (0 points)

# None





Ich ab die 2 Punkte bei Cone of Cold eingespart. Ich seh sonst keine Möglichkeiten noch irgendwo Punkte zu sparen.

Marodeur
2005-02-10, 13:20:24
Erst wenn du wirklich mal bis Stufe 60 gespielt hast, die meisten Instanzen gesehen und im PvP etwas mitgemischt hast wirst wissen was für dich am Ende vielleicht noch sinnvoll wäre und was man weglassen könnte. Manche schwören auf dies, andere auf das, je nach vorliebe...