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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Der Addon-Thread - Level 70


Rangy
2005-10-17, 14:39:17
Moin Leute!

Ich kopier es einfach mal aus gamona rüber:
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Manchmal passieren seltsame Dinge. So zum Beispiel auf der Internetseite eines italienischen Magazins, wo man lesen konnte, dass das Level Cap - also die Levelobergrenze für Charaktere mit dem WoW Addon auf 70 angehoben wird. Einen kleines Bildchen dazu gab es auch, doch das wurde leider innerhalb kürzester Zeit entfernt und durch das Cover des Magazins ersetzt. Nun, ein besseres Argument für den Beweis der Echtheit dieser Meldung kann es kaum geben, nicht wahr?

Die Rede ist übrigens von einem Magazin namens TheGamesMachine. EIne Diskussion darüber gibt es auch bereits in den Foren von PCGamer. Der Originalsatz der Meldung lautete Blizzard astonishes all carrying us to the Seventieth Level.

Man muss sich unweigerlich die Frage stellen, wohin das Anheben des LevelCaps führen würde und wird. Nehmen wir doch die Fragen unseres Lesers nobbie auf und reichen sie an euch weiter:

* Was bedeutet Level 70 für WOW? Werden Blackwing Lair & Co. zu Dungeons, die man im Schnelldurchlauf farmen kann?
* Was ist mit den Talenten, gibt es 10 neue Talente?
* Welche Folgen hat dies für das PvE Balancing und auch PvP?
* Was ist mit den ganzen "Über-Items", für die man monatelang MC, Onyxia und BWL "durchgeochst" hat? Ist alles bald wertloser "Müll", der dann von jedem x-beliebigen grünen oder blauen Level 70-Item/-Set übertroffen wird?
* Setzt die Inflation und damit das absehbare Ende von WOW mit der Expansion ein?

Wenn ihr eine Antwort auf diese Fragen habt, dann lasst es uns wissen und schreibt in unsere Foren.
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Die Fragen sind durchaus berechtigt und wahr, die letzte klingt etwas apokalyptisch...

CoolhandX
2005-10-17, 15:16:10
Addon hin oder her.

Ich bescheinige jedoch Blizzard soviel Verstand, dass sie durch ein Addon, was auch immer es beinhalten wird, WoW nicht kaputt machen werden.


Level Cap auf 70....schwieriges Thema. Auf der einen Seite würde ich mich sehr darüber freuen.

Nur als Beispiel Sillithus. Es sei mal dahin gestellt ob Sillithus gut ist oder nicht, habe es selber mit meinem 60er noch nicht gesehen, genauso wie Zul Gurub, also alles nach Patch 1.7, weil ich auf einem anderen Server neu angefangen habe. Aber dennoch würde ich mich sehr freuen wenn ich mit meinem 60er wieder EP's bekommen würde, vielleicht neue Talente lernen kann und man irgendwie wieder einen Vortschritt seines Char sehen könnte welcher mal unabhängig von Items sind.

Auf der anderen Seite bestehht natürlich die Gefahr das MC, BWL und alles was man sich in der Vergangenheit erspielt hat plötzlich nutzlos ist bzw. nichts mehr wert ist. Trotzdem bin ich der Meinung, auch wenn es so ist, die Letzten 7 Monate hat es Spass gemacht, warum also soll es nicht nach einem recht langen Stillstand weiter gehen. Im Endeffekt waren Questbelohnungen und gefundene Sachen am Anfang immer genial, bis es bessere gab. Und auch wenn es T1 oder T2 Sachen sind, warum soll es mit diesen auf dauer nicht auch einmal so sein....

Naja... ich hoffe jedoch auf ein tolles Addon, denn ich wäre schon traurig, wenn es irgendwo nicht weiter geht und man irgendwann WoW is die Ecke stellt. WoW ist eigentlich das erste MMO wo ich mir vorstellen könnte, je nach Contend der noch kommt, diese Spiel 1, 2 oder mehr Jahre zu spielen, weil es einfach Spass macht... warum auch nicht.

Und auch hier nochmal... ich bezweifel ganz stark das Blizzard jemals hin gehen wird und durch ein Addon das Spiel verhaut...

Börk
2005-10-17, 15:28:18
Kommt drauf an wie diese nächsten 10 lvl aussehen.
Evtl wird es auch einfach nur 10 Heldenlvl geben (Heldenklassen hat Blizz schon betstätigt) mit eignen Helden-Talenten etc.
Fakt ist, dass wenn es wie jetzt bloß mit 10 weiteren leveln wäre, dann würde Blizz das kompeltte Talente-System kaputt machen und müsste alles neu gestalten.
Aber oftmals sind so sachen auch einfach nur Wünsche von Fans...

Gruß,
Nachtmahr

Jagdpanther
2005-10-17, 15:35:30
Glaubt ihr wirklich das Add-On wird einfach so auf die Server aufgespielt?

Da gibts dann neue Server wo alle von 0 anfangen.

BWL und Molten Core etc. sind dann halt ganz normale heavy instanzen vielleicht sogar in der Spieleranzahl beschnitten (z.B. max. 30 leute).

Die neuen Gebiete und der neue Oberboss (Arthas??) werden dann so knackig werden wie es BWL und MC jetzt sind.

Die Items werden dann vielleicht angepasst bzw. um Farben ergänzt / geändert.

pubi
2005-10-17, 15:52:18
Ausschließen moechte ich es nicht, aber es ist doch denkbar schwierig, das ganze auf den momentanen Content zuzuschneiden.

Man muesste sogut wie alles neu balancen, womit man ja jetzt noch nichtmal fertig ist. :ucrazy:

Das mit den Heldenklassen wuerde ich schon eher in Betracht ziehen, aber bitte kein LVL70, das wuerde mir irgendwie den ganzen Spaß ruinieren.

Zumal glaube ich nicht, dass es nur neue Server mit AddOns geben wird, das waere ebenso schwachsinnig, weil nicht jeder einen neuen Char anfangen will, aber auch keiner auf den neuen Content verzichten will (soweit er denn ausserhalb eines LVL70-Gedoehns liegt).

Raff
2005-10-17, 16:00:09
Äh, ich frage mich nur gerade, wie das gehen soll. Alle, die das Addon nicht haben, können die 70er Items und Dungeons sehen, aber nicht nutzen bzw. betreten? PvP ist von vornherein klar, dass ein 60er da keine Chance hat ...

MfG,
Raff

Kamikaze
2005-10-17, 16:03:03
Äh, ich frage mich nur gerade, wie das gehen soll. Alle, die das Addon nicht haben, können die 70er Items und Dungeons sehen, aber nicht nutzen bzw. betreten?

MfG,
Raff

ne, der 60-70 bereich würde warscheinlich auf einem neuem kontinent (zb northrend oder dreanor) realisiert werden und die spieler ohne addon können einfach die benötigten flug/schiffsrouten nicht nutzen! ;)

Raff
2005-10-17, 16:05:32
Hm, kann gut sein.
Und eBay-Gegenstände? Die 70er-Sachen werden doch sicher auch verkauft. :D

MfG,
Raff

Kamikaze
2005-10-17, 16:07:37
Hm, kann gut sein.
Und eBay-Gegenstände? Die 70er-Sachen werden doch sicher auch verkauft. :D

MfG,
Raff

was will man als 60er ohne addon machen, wenn auf dem item "requires lvl 65" steht... ;)

Raff
2005-10-17, 16:08:51
Fies ist's allemal. Da ist der psychologische Druck, das Addon zu holen und weiterzuleveln gleich höher als wenn man sie nicht sehen würde ... X-D

Ich hoffe aber auch, dass auf dem eventuell vorhandenen neuen Kontinent mit neuer/neuen Rasse/n auch Lowlevel-Gebiete zu sehen sind.

MfG,
Raff

Hucke
2005-10-17, 16:13:34
Fies ist's allemal. Da ist der psychologische Druck, das Addon zu holen und weiterzuleveln gleich höher als wenn man sie nicht sehen würde ... X-D

Ich hoffe aber auch, dass auf dem eventuell vorhandenen neuen Kontinent mit neuer/neuen Rasse/n auch Lowlevel-Gebiete zu sehen sind.

MfG,
Raff

Hmm, bei allen anderen MMORPGs ist das auch so (naja, allen die ich so kenne). Wer das AddOn nicht kauft hat halt Pech. Verloren haben natürlich die PvP Freaks ohne AddOn. Die haben ein niedrigeres Level und schlechteres Equipment. Aber die könnten ja auch das AddOn kaufen.

Neue Zonen, neue Items und ab die Lutzie. Was hier über Balancing gejammert wird versteh ich nicht wirklich. Am alten Teil bis Level 60 muß ja nichts geändert werden um neuen Content ins Spiel zu bringen. Wer nicht kauft hat halt einen Nachteil im Spiel. Kein Zugang zu den neuen Zonen, kein Zugang zu neuen Instanzen, kein Zugang zu neuen Items, ...

sei laut
2005-10-17, 17:58:47
Hoffentlich wird damit auch eine Dezentralisierung eingeführt. IF wird immer heftiger.

Fies ist's allemal. Da ist der psychologische Druck, das Addon zu holen und weiterzuleveln gleich höher als wenn man sie nicht sehen würde ...


Ist sicher dann gewollt.. schließlich macht Blizzard das Addon, um Kohle zu verdienen. ;)

Dr.Doom
2005-10-17, 20:58:58
Level-Cap auf 70 zu heben finde ich eigentlich eine gute Sache: Mit den "neuen" Gebieten bzw Inhalt (Hinterland, Silithus, Instanzen) ist man viel zu schnell auf lvl60 und die ganzen Exp, die man danach durch Quests bekommt, verpuffen ins Leere. Das ist ziemlich unbefriedigend und teilweise auch demotivierend.

Allerdings bringt das Anheben nur eine Verzögerung des aktuellen Zustands: Irgendwann sind "alle" 70 und dann kann man irgendwann auf 80 oder noch weiter leveln.
Unabhängig vom Exp-Verdienen zum Leveln, sollte irgendeine Möglichkeit gefunden werden, die Exp für etwas anderes zu verwenden. Man könnte beispielsweise die ätzende und gottverdammte (sorry) Rufsteigerungsmalocherei durch Bezahlen mit Exp beschleunigen.

Uni
2005-10-17, 21:38:07
anderere askept: alle die jetzt wochenlang auf ein epic gefarmt haben können nu ins rohr schaun, weil sie das epic für lvl farmen dürfen.

Hucke
2005-10-17, 23:03:09
anderere askept: alle die jetzt wochenlang auf ein epic gefarmt haben können nu ins rohr schaun, weil sie das epic für lvl farmen dürfen.

Und? Wer so viel Zeit für ein dummes Epic Item aufwendet wird auch die neuen Sachen haben wollen. Ist doch nur ein Grund mehr sowas mit einem kostenpflichtigen AddOn zu bringen.

[dzp]Viper
2005-10-17, 23:04:22
Ich finds gut - besser als für immer und ewig auf lvl 60 zu bleiben.

Level Cap auf 70 und dann neue herausforderungen :up:

Kamikaze
2005-10-18, 06:50:50
Allerdings bringt das Anheben nur eine Verzögerung des aktuellen Zustands: Irgendwann sind "alle" 70 und dann kann man irgendwann auf 80 oder noch weiter leveln.


so ist das nunmal in "jedem" mmoprg...

aths
2005-10-18, 08:29:37
Kamikaze,

wieso hast du das Wort "jedem" in Anführungszeichen gesetzt?



Fies ist's allemal. Da ist der psychologische Druck, das Addon zu holen und weiterzuleveln gleich höher als wenn man sie nicht sehen würde ... X-DIch halte es für sehr wahrscheinlich, dass ein Addon nur auf entsprechenden Servern gespielt werden kann, wobei es vielleicht eine Option geben wird, alte Chars zu transferieren.

[dzp]Viper
2005-10-18, 08:36:40
Ich halte es für sehr wahrscheinlich, dass ein Addon nur auf entsprechenden Servern gespielt werden kann, wobei es vielleicht eine Option geben wird, alte Chars zu transferieren.

das glaube ich persönlich nicht. Damit würden sie die Gilden zerreißen.

CoolhandX
2005-10-18, 09:01:51
Viper']das glaube ich persönlich nicht. Damit würden sie die Gilden zerreißen.

Das wird es so oder so. Die Leute in einer Gilde, die sich das Addon nicht kaufen oder kaufen können, sind dann eh bald Geschichte weil sie mit den anderen aus der Gilde nicht mit gehen können.

Ist aber, wie oben schon erwähnt, in allen anderen MMORPG's auch so.

Addon ist Addon, da beißt die Maus keinen Faden ab. Wer es sich nicht kauft, wird auf Dauer in die Röhre schauen und/oder aufhören...

Schroeder
2005-10-18, 09:37:31
Auf die Gefahr hin, mich jetzt tendenziell zu blamieren, wie läuft das gemeinhin mit der Bezahlung bei MMORPGs bei eben Addons ab?

Also ich kaufe das Addon im Laden?! Bezahle da eben 30€? (beispielsweise?)
Und dann? Was ist mit der monatlichen Gebühr? Wird die für Addon-Nutzer auch höher?

Hucke
2005-10-18, 09:52:32
Auf die Gefahr hin, mich jetzt tendenziell zu blamieren, wie läuft das gemeinhin mit der Bezahlung bei MMORPGs bei eben Addons ab?

Also ich kaufe das Addon im Laden?! Bezahle da eben 30€? (beispielsweise?)
Und dann? Was ist mit der monatlichen Gebühr? Wird die für Addon-Nutzer auch höher?

Bei anderen Spielen (z.B. Everquest) wurd mit dem AddOn jeweils ein Freimonat spendiert. Aber die normalen monatlichen Gebühren bleiben auf der gleichen Höhe wie ohne AddOn. Obs bei WoW anders aussieht weiß ich natürlich nicht, da meine Kristallkugel in der Reinigung ist.

Schroeder
2005-10-18, 10:00:04
Bei anderen Spielen (z.B. Everquest) wurd mit dem AddOn jeweils ein Freimonat spendiert. Aber die normalen monatlichen Gebühren bleiben auf der gleichen Höhe wie ohne AddOn. Obs bei WoW anders aussieht weiß ich natürlich nicht, da meine Kristallkugel in der Reinigung ist.
Danke für die Info. :)
War ja erstmal eine Frage wie das bisher so bei den anderen Spielen war. Wie es wird, werden wir ja sehen. Für mich als Neuling in diesem "Spielesektor" wars jetzt erstmal interessant, zu erfahren was da auf mich zukommen könnte.

Kamikaze
2005-10-18, 13:11:53
Kamikaze,

wieso hast du das Wort "jedem" in Anführungszeichen gesetzt?


naja ich kann zwar den markt der mmorpgs halbwegs überblicken, kenne mich aber nicht bei jedem spiel so gut aus um diese behauptung aufzustellen!
die anführungszeichen sollen also eher bedeuten, dass es sich dabei um eine sehr warscheinliche annahme handelt ;)

aths
2005-10-18, 15:25:59
naja ich kann zwar den markt der mmorpgs halbwegs überblicken, kenne mich aber nicht bei jedem spiel so gut aus um diese behauptung aufzustellen!
die anführungszeichen sollen also eher bedeuten, dass es sich dabei um eine sehr warscheinliche annahme handelt ;)In diesem Falle sind Anführungszeichen nicht gut. Man nutzt sie für Zitate. Oder um ein Wort besonders hervorzuheben, um Missverständnisse zu vermeiden. Oder um sich einen bestimmten Sprachgebrauch nicht zu eigen zu machen, oder um das Wort gut sichtbar mit einer ironischen Bedeutung zu versehen.

Möchte man die Bedeutung eines Wortes abschwächen, formuliert man das am besten aus, zum Beispiel so: "Meines Wissens ist das bei jedem MMORPG so."



Viper']das glaube ich persönlich nicht. Damit würden sie die Gilden zerreißen.Das wäre ja nicht anders, wenn das Addon auf dem gleichen Server spielbar bliebe: Die ohne Addon blieben draußen. Eine funktionierende Gilde kann sich sicherlich einigen, gemeinsam umzuziehen.

Bei Diablo2 kann man entweder D2 Classic oder LOD spielen, und Classic-Chars einmalig ins LOD-Format konvertieren. Ich gehe davon aus, dass Blizzard das bei WoW ganz ähnlich handhaben wird. Wenn dann nach und nach die Last auf den Classic-Servern sinkt, könnte Blizzard verschiedene Server zwangsmigrieren.

Mutig wäre, wenn Blizzard auf Addon-Servern nur neue Chars erlaubt, aber ich fürchte das werden sie nicht wagen.

nn23
2005-10-18, 16:27:11
imo is die enfachste annahme immer die richtige ;)

z.b. einfach die 4 portale (in den smaragdgrünen traum)

wers addon hat kann durch, wers nicht hat kann nicht durch.

dies führt dann in den <woauchimmerdasaddonspielt>

welchen grund sollte blizz haben neue server aufzustellen oder spieler zu zwingen jetzt müsst ihr dahin oder wir kündigen euch (so nach dem motto jedenfalls)?


"das glaube ich persönlich nicht. Damit würden sie die Gilden zerreißen."

Du hast den gruppenzwang vergessen, und genau das will blizz da, die eine hälfte der gilde holt sich das addon, und die dies nicht wollen holen sich es danach trotzdem um wieder mitreden zu können

TheMaxx
2005-10-18, 18:45:21
Ich hoffe, dass Blizzard nichts dergleichen mit einem Addon macht. Sowohl die Levelgrenze auf 70 erhöhen, als auch weitere Spezialisierungen nach Level 60 würden die gesamte Balance deutlich stören und es würde wieder -zig Patches brauchen, bis die Anzahl an Whinern etwas abnehmen würde.

Und diese Heldenlevel klingen irgendwie stark an das Dark Age of Camelot Addon Trials of Atlantis, was mir und vielen anderen DAOC Spielern den Spaß am Spiel übelst vermiest hat. Die Kluft zwischen einem frischen 60er und einem Epic-Equipment 60er ist jetzt schon riesig und würde dann noch größer werden. Und das Ende vom Lied sind einige Hundert arbeitslose Uber-RoXx0r und einige -zig Tausend frustrierte Normalo-Spieler.

[dzp]Viper
2005-10-18, 19:13:03
Und diese Heldenlevel klingen irgendwie stark an das Dark Age of Camelot Addon Trials of Atlantis, was mir und vielen anderen DAOC Spielern den Spaß am Spiel übelst vermiest hat. Die Kluft zwischen einem frischen 60er und einem Epic-Equipment 60er ist jetzt schon riesig und würde dann noch größer werden. Und das Ende vom Lied sind einige Hundert arbeitslose Uber-RoXx0r und einige -zig Tausend frustrierte Normalo-Spieler.

das macht nun mal ein MMORPG aus - man entwickelt sich mit der Zeit immer weiter - die Items werden besser - man beherscht seinen Char auch besser

Wenn du das net magst, dann spiel lieber kein MMORPG ;)

AtTheDriveIn
2005-10-20, 10:00:19
ich kopier das mal ausm Gilden Forum:

Currently, because it is only ten or so days from the revealing of the expansion content at Blizzcon, I have decided to release what is PLANNED to be in the expansion. Enjoy. If you do not believe any of this, wait until October 29th and see most of this actually proven.

World of Warcraft - THE BURNING CRUSADE

The "Burning Crusade"

Illidan has gone insane, and already the alliance between the Draenei, Naga, and Blood Elves has began to crumble. The Naga once again wish to return to the sea, and the Blood Elves' hunger for demonic energies increases day by day... Illidan was tortured by Kil'jaeden after he failed to defeat Arthas - but finally, Kil'jaeden saw another task for Illidan. One that, if he failed, he would be sent into the twisted nether to be consumed by demons... Kil'jaeden then told him everything that had happened since his defeat.

As unexpected as it was, Illidan returned to his three allies and told them of this new plan to destroy not only the Scourge, but all other enemies that would ever oppose them.

Kael'thas and his Blood Elves were to go to the Forsaken for aid. Though they were undead, Illidan explained that their leader was a High Elf - Lady Sylvanas Windrunner, General of Quel'Thalas... or, used to be, anyways. Kael'thas saw this as a great advantage, as he had personally known her in the past. Though their hatred of the Trolls and Orcs was strong, Illidan told them of the new plague they were creating - to kill not only the Alliance, but the Horde as well.

Illidan told the Draenei of the pact with the Alliance they would have to make. He told them that this Alliance would aid in the slaying of the remaining orcs, the Draenei's most hated enemy. Reluctantly, Akama, leader of the Draenei, agreed to this, though only because they were in debt to Illidan for saving them from being destroyed by orcs years ago.

The Naga were to go into the sea of Azeroth, and cripple the Scourge of Northerend by sneaking in, killing groups of Scourge, and fleeing back to the sea before the Scourge's main forces could catch them. Eager to return to the oceans of Azeroth, Lady Vashj and the Naga agreed to this almost immediately.

Blood Elves have made an alliance with the horde by becoming Allies of Sylvanas. The Blood Elves also have claimed to the orcs to want to be rid of the demonic powers corrupting them, and that they wanted to be redeemed of the dark powers they once tried to harness. The orcs, though slowly and unsure, finally accepted the Blood Elves. In turn, the Tauren and Trolls also followed the example of the Undead and the Orcs, and accepted the Blood Elves as part of the new Horde.

Akama went to the Night Elves to plead. They told them of the demonic orcs that had forced them from their homeland, Draenor, and that they wish for an alliance against the Horde. The Alliance, though suspicious of the Draenei true intentions, has accepted the Draenei plead for an alliance.

Soon after Kael, leader of the Blood Elves, Lady Vashj, leader of the Naga, and Akama, leader of the Draenei, had left Outlands, Kil'Jaeden once again imprisoned Illidan within the Black Citadel and closed the Dark Portal to Azeroth... The Blood Elves, Naga and Draenei were meant to never return.

In the Royal Throne Room of Undercity, Sylvanas entered with many of her most powerful guards at her side. She had found out of the betrayal of Varmithras, and that the natherizim Balnazzar still lived. To her surprise, many undeads had already been slaughtered in the Throne Room... and Varmithras was nowhere to be found.

A dark Nightmare has enveloped the Emerald Dream, slowly corrupting it. Rumors have emerged that Archimonde has found his way into the Emerald Dream by using the powers of the World Tree before he died...

Max Level Increased

The max level players may now reach has been increased to 75, and many new max-level raid instances have been added to the game world.

New Races

Horde
Five races compromise the Horde, the brutal orcs, the shadowy undead, the spiritual tauren, the quick-witted trolls, and the reckless blood elves. Beset by enemies on all sides, these outcasts have forged a union tey hope will ensure their mutual survival.

Blood Elves
Serving Illidan to satiate their magical addiction, the blood elves have grown stronger than they ever imagined. But even now, with demonic magic in constant supply, many of the blood elves are hungering for even more magic.

Racial Traits:
Demonic Corruption - Due to their corrupted blood and their hunger for magic, the Blood Elves begin the game with +10 resistances to all types of magic. In Addition, all of their resistances to magical spells and effects, excluding Nature, are increased by 8%.

Available Classes: Warrior, Rogue, Mage, Priest, Warlock, Spellbreaker

Alliance
The Alliance consists of five races: the noble humans, the adventurous dwarves, the enigmatic night elves, the ingenious gnomes, and the mysterious draenei. Bound by a loathing for all things demonic, they fight to restore order in this war-torn world.

Draenei
Nearly wiped out by the Orcs during the early days of the Horde and then faced with the destruction of their entire world, the Draenei have become adept at survival and avoiding danger. Even knowing that the Burning Legion is the ultimate cause for their suffering, the Draenei survivors hope that their pact with the Alliance, and Illidan, will someday grant them a new homeland and, most importantly, help them in the eradication of their most hated enemy, the Orcs.

Racial Traits:
Unseen - Once every ten minutes, the Draenei may go invisible for fifteen seconds. This effect may not be cancelled, and the Draenei cannot attack or cast any spells, and they are also considered to be "in combat" for the entire time of this effect.

Available Classes: Warrior, Rogue, Hunter, Spellbreaker

New Class: Spell Breaker

Spell Breaker - Among the Blood Elves, there are those who show such an amazing aptitude for magic that they can become almost immune to it's effects and can even twist the spells of others to benefit themselves. Called Spellbreakers, they were the elite, holding mastery over all forms of magic. Now, with demonic blood flowing through their veins, these Spellbreakers and their allies among the Naga and Draenei have begun to evolve into demons themselves, with the most powerful able to manipulate the fabric of the Twisting Nether.

Spell breakers begin the game with leather armor but are able to use mail once they reach level fourty.

Examples of Specific Abilities:

Shadow Orbs: Summons several shadowy spheres to circle the caster's body. This spell will increase the player's parry/block rate, with each parry or block causing shadow damage to the attacker. Each attack blocked/parried in this fashion will cause an orb to violently explode, causing minor arcane damage to the attacker and decreasing the number of orbs surrounding the player until all orbs are gone and the effect ends. 30 second cooldown.

Demon Fangs: Fangs are often the first demonic trait evolved by Spellbreaker characters. Using this ability will cause you to attempt to bite your enemy, causing shadow damage and causing a Damage over Time debuff on the opponent, unless resisted. 3 minute cooldown.

Fel Strike: The Spellbreaker's weapon is charged with demonic energy, causing extra shadow damage every hit. Lasts five minutes.

Dark Whispers: Has a 75% chance to temporarily lower nearby enemies' attack power by 10%, lower their hit points by 5%, or lower their mana by 5%. Has a 25% chance to buff nearby enemies' attack power by 10%, hit points by 10%, or mana by 10%. Effect is random on every target. 1 Minute Cooldown.

Fel Concentration: Has a 50% chance to either slow casting time of the target by 10%, or making it 10% faster. May be used on Party Members or enemies. Lasts 5 seconds. 15 second cooldown.

Talent Trees:

Fel Protection - Centered around defensive abilities that allow the Spellbreaker a chance to survive when up against melee classes.

Fel Combat - Talents used to improve offensive spells and abilities used by the Spellbreaker.

Spellbreaking - Talents used to attempt to increase spell the spell resistances of the Spellbreaker.

Example Talents:

Spell Alignment: The caster attempts to align his body with the next spell cast upon him. Once hit by the spell, his body 'aligns' to that spell's school, making him immune to that spell school for 20 seconds. Lasts until a hostile spell is cast on the Spellbreaker. 15 minute cooldown. LEVEL 40 TALENT - Fel Protection.

Spell Reflection: For 20 seconds, all positive and negative spells used on the Spellbreaker are reflected at the caster. 15 minute cooldown. LEVEL 40 TALENT - Fel Combat.

Spell Absorbtion: For 20 seconds, all spells used on the Spellbreaker will cause normal damage, but the mana cost of the spell is added to the Spellbreaker's mana. LEVEL 40 TALENT - Spellbreaking.

Improved Demon Fangs: Damage caused by the bite of the demon fangs does 5%/10%/15% more damage and has its cooldown reduced by 15/30/60 seconds. 3 ranks. FEL COMBAT.

Melee Specialization: Chance to cause shadow damage on hit with a melee weapon is increased by 10%/20%. 2 ranks. FEL COMBAT.Improved Shadow Orbs: Damage caused by the shadow orbs is increased by 10%/20%/30%. 3 ranks. FEL PROTECTION.

Shadow Shield: Increases your chance to block with a shield by 2%/4%/6%/8%/10%. Also gives a chance to cause shadow damage equal to the amount of damage that had been blocked to the attacker by 5%/10%/15%/20%/25%. 5 ranks. FEL PROTECTION.

Fire Resistance: Increases your resistance to fire spells by 2/4/6/8/10. 5 ranks. SPELLBREAKING.

Frost Resistance: Increases your resistance to frost spells by 2/4/6/8/10. 5 ranks. SPELLBREAKING.

Shadow Resistance: Increases your resistance to shadow spells by 2/4/6/8/10. 5 ranks. SPELLBREAKING.

Arcane Resistance: Increases your resistance to arcane spells by 2/4/6/8/10. 5 ranks. SPELLBREAKING.

New Areas

Undermine:
The Goblins have finally accepted to allow the other civilized races of Azeroth onto their home of Undermine.

This is a level 60-65 zone, and is now the main hub of neutral transportation.

Quel'Thalas:
With the aid of the Horde and Argent Dawn, the Blood Elves drove some of the remaining Scourge out of Quel'thalas. The Blood Elves have started to rebuild their cities, and have unexpectedly found that some cities were untouched.

Gnomeregan:
After a long struggle, the Gnomeregan Exiles were finally able to retake their home, with the aid of both, Horde and Alliance adventurers. The Clean Zone is the new starting area for gnomes. Gnomeregan can take the player to about level 12 afterwhich they have to go to other areas.

The New Echo Islands:
Farther south of the Echo Islands was a large chain of many islands, which ended up also being named the "Echo Islands".

Nothing but beasts had lived on these islands when the trolls found them. It is the new starting area for Trolls. These islands can take the player to about level 12.

Northrend:
The Horde and Alliance are now able to reach the continent of Northerend, thanks to the aid of the Goblins of Undermine. A zeppelin will take the players to the town of Valgarde in Northerend, where they will begin many quests to oppose the Scourge. Northerend is a massive level 65-75 zone, and contains many new max-level instances.

The Emerald Dream:
The Emerald Dream is the primal heart of Azeroth. It is an echo of what the world would be like if intelligent beings had not altered its surface. The ethereal layer of the Emerald Dream shares the same space of the Physical layer one on top of the other - a parallel realm overlapping the physical world like an invisible and intangible layer. It is characterized by its green hue and verdant forests. The Emerald Dream, though, is like a perpetual time-frame of creation, back when the Titans reshaped the planet to bring order to chaos. Yet both realms share the same time. Time passes normally within the Emerald Dream as in the Physical world. The Emerald Dream is ruled by Ysera the Dragon Aspect of the Dream, empowered by Eonar the Titan to watch over the Emerald Dream realm. Lately, the Emerald Dream has been affected by the Nightmare. It is not a place. It is an effect that roams the Emerald Dream randomly affecting other dreamers and attacks them during their sleep. The nightmare twists and reshape the dreams corrupting the sleeping dream-form. Those trapped within the Nightmare are known as the Unwaking. Their physical form may die of starvation, not able to wake up as the affected can't escape the Emerald Dream. There are many magical and planar ways to reach the Emerald Dream. Sometimes, Ysera can't detect intruders that enter the Emerald Dream by means of magic plane-shifting. There are rumors that somehow Archimonde was able to affect the Emerald Dream through the World Tree. Since the World Tree was bound to the Emerald Dream, Archimonde might have found a way to infiltrate the Emerald Dream before dying. Only time will tell... The Emerald Dream is a level 70-75 zone which will have players attempt to cleanse the Emerald Dream of the Nightmare - and, if the rumors that are told are true, Archimonde will once again need to be defeated by mortals...

Transportation

All boats from neutral cities, such as Ratchet, and Booty Bay now connect to Undermine. New boats have been added to Steamwheedle Port, Menethil Harbor, and Theramore which will take anyone on it to Undermine. In addition, there is a new zeppelin which will take the player to Undermine. There is also a zeppelin on Undermine which will take the player to the shores of Northerend, to a town called Valgarde. All goblin-owned transportations now have atleast four level 62 Undermine Bruisers on them. Alliance-owned and Horde-owned transportation now force any members of the opposite faction on them into PVP, and are also now guarded by atleast four level 60 guards.

New High-End Instances

Naxxaramas Necropolis:
Within Stratholme, near the Slaughterhouse of Baron Rivendare, is the Naxxaramas Necropolis. Kel'Thuzad reigns the Undead Scourge from the Naxxramas Necropolis. This new 40-player, level sixty raid instance is equal in difficulty to Blackwing Lair, and will send the player to assault the Tower of Medivh.

The Tower of Medivh:
This tower was described by Medivh as an Hourglass. As the sand particles flow slowly through the hourglass clock, time flows in different places of the glass, allowing one to see the past - and future - of Azeroth. This is a 40-player max-level raid instance, much more difficult than Naxxaramas Necropolis.

Caverns of Time:
This is the lair of Nozdormu, one of the five great dragon aspects. Nozdormu, unlike most other dragons in the game, requires the aid of mortals. To repair damage done to the timeline, Nozdormu will send players on large raids into two 40-player, level sixty raid instances, and one 40-player max-level raid instance, the first two being equal in difficulty to Naxxaramas Necropolis, and the final being equal in difficulty to The Tower of Medivh.

Outlands:
The desolate place of Outland emits flashes of light and streams of energy. Outland is currently a way station. Many portals are still active within some of the floating asteroids, leading to other worlds. This new zone is for groups of five or more max level players. Among the creatures that inhabit Outland are Felboars, Phase spiders, Draeni, Fire Elementals, Fungal Horrors, Succubi, Nether Dragons(composed of nether energy, and not related to real dragons).

THE BLACK CITADEL:
Beneath the Black Citadel, there is a very large prison. Rumors have been created that heroes from past wars are still being held within this prison, and that even now the ruler of the Black Citadel tortures these heroes. Other rumors are that Kil'jaeden, the most powerful entity of the Burning Legion, dwells withing this Citadel, plotting the destruction of Azeroth. This is a large, 50-player raid instance.

GRIM BATOL:
Rumors have emerged that Alexstrasza and her dragonflight are keeping anyone from getting near Grim Batol. They are protecting something deep within its walls, a secret power. Some say they are protecting a powerful artifact or creature.

Some have gone as far as to speculate that Deathwing has been held captive and imprisoned within Grim Batol, though, others believe in the possibility that the creature that now holds the essence of the Sunwell might be under protection of the Red Dragonflight. Anyone who dares to venture into this max level 50-player raid instance will find themselves standing against the power of the Red Dragonflight, Alexstasza, herself. This is equal in difficulty to The Black Citadel.

THE LAIR OF MALYGOS:
Malygos lives in Northrend in a deep and complex cavern. He is known to gather relics of arcane power, keeping them locked away from mortals. Frozen Orcs, Nagas, Trolls and Wendigos are many of the victims of the horror of Malygos' power, and to display what happens to those who venture into the Lair of Malygos. This is a 50-player max level raid instance, equal in difficulty to Grim Batol.


ICECROWN MOUNTAIN:
Icecrown mountain is the most difficult instance to ever be in Azeroth, and will challenge anyone to stand against the power of not only the Lich King's armies, and his most trusted lieutenant, Anub'arak, but also the Immortal Lich King himself.

This is a 100-player max level raid instance, and will challenge the Horde and Alliance to work together to defeat the Immortal Lich King. To have the full 100 players, 50 players of max level on Horde and 50 players of max level on Alliance must work together, merging both groups of 50 into one large raid party. Upon Icecrown, Horde and Alliance may not attack eachother at any time, but are instead able to aid eachother. Leaders of the Argent Dawn have also worked together to teach the Alliance and Horde to understand both, Common and Orcish, so they may communicate as they work together to defeat the Immortal Lich King.

THE EYE OF YSERA:
Deep within the Emerald Dream is the Eye of Ysera. The Eye of Ysera is a large golden dome that randomly appears in the Emerald Dream, and the dome in which Ysera dwells. No one has ever been able to enter or penetrate the golden dome. That is, until the Nightmare came... And once again, if the rumors were true, this is where Archimonde will most likely be...

Muselbert
2005-10-20, 11:59:26
Wenn das stimmt was AtTheDriveIN da kopiert hat, dann wär das nicht schlecht :O
Wobei ich eigentlich nicht glaube, dass es möglich ist Arthas zu besiegen :(

MarioK
2005-10-20, 12:46:50
Wenn das stimmt was AtTheDriveIN da kopiert hat, dann wär das nicht schlecht :O
Wobei ich eigentlich nicht glaube, dass es möglich ist Arthas zu besiegen :(

ACK

hört sich gut an ...
nix vieles neues - konzept beibehalten ... add on halt.
haben aber zeit bis ende nextes jahres ...

mario

[dzp]Viper
2005-10-20, 12:57:26
ICECROWN MOUNTAIN:
Icecrown mountain is the most difficult instance to ever be in Azeroth, and will challenge anyone to stand against the power of not only the Lich King's armies, and his most trusted lieutenant, Anub'arak, but also the Immortal Lich King himself.

This is a 100-player max level raid instance, and will challenge the Horde and Alliance to work together to defeat the Immortal Lich King. To have the full 100 players, 50 players of max level on Horde and 50 players of max level on Alliance must work together, merging both groups of 50 into one large raid party. Upon Icecrown, Horde and Alliance may not attack eachother at any time, but are instead able to aid eachother. Leaders of the Argent Dawn have also worked together to teach the Alliance and Horde to understand both, Common and Orcish, so they may communicate as they work together to defeat the Immortal Lich King.



sry aber der fettgedruckte Bereich zeigt für mich, dass da was faul ist.
100 Spieler in einer Instanz - zugleich in einem Raum?

Jeder soll mal dran denken wie WoW in Ironforge und Ogrimmar läuft und wie das war, als noch Raids auf die Hauptstädte gemacht wurden...

Hucke
2005-10-20, 13:00:42
Viper']sry aber der fettgedruckte Bereich zeigt für mich, dass da was faul ist.
100 Spieler in einer Instanz - zugleich in einem Raum?

Jeder soll mal dran denken wie WoW in Ironforge und Ogrimmar läuft und wie das war, als noch Raids auf die Hauptstädte gemacht wurden...

Ist der PvP Kram nicht schon fast in den Größenordnungen? Also 40vs40? Von daher erscheint mir das nicht so wirklich unwahrscheinlich.
Ich bin aber trotzdem mal gespannt was in der Realität davon übrig bleibt. Wenn alles so kommt wär das eine interessante Entwicklung in meinen Augen.

[dzp]Viper
2005-10-20, 13:05:13
Ist der PvP Kram nicht schon fast in den Größenordnungen? Also 40vs40? Von daher erscheint mir das nicht so wirklich unwahrscheinlich.
Ich bin aber trotzdem mal gespannt was in der Realität davon übrig bleibt. Wenn alles so kommt wär das eine interessante Entwicklung in meinen Augen.

du hast im BG aber niemals alle 80 Mann auf einem Fleck sondern vielleicht maximal 50 mann...

Dunkelwald
2005-10-20, 13:06:46
Viper']sry aber der fettgedruckte Bereich zeigt für mich, dass da was faul ist.
100 Spieler in einer Instanz - zugleich in einem Raum?

Jeder soll mal dran denken wie WoW in Ironforge und Ogrimmar läuft und wie das war, als noch Raids auf die Hauptstädte gemacht wurden...

Wobei ich das sehr geil fände, wenn ne Instanz kommen würde die nur im Teamwork Allianz/Horde zu schaffen ist. :)

fizzo
2005-10-20, 13:44:09
Wobei ich das sehr geil fände, wenn ne Instanz kommen würde die nur im Teamwork Allianz/Horde zu schaffen ist. :)

nur wie sollen die miteinander komunizieren?

[dzp]Viper
2005-10-20, 13:47:05
nur wie sollen die miteinander komunizieren?

Zitat:

Leaders of the Argent Dawn have also worked together to teach the Alliance and Horde to understand both, Common and Orcish, so they may communicate as they work together to defeat the Immortal Lich King.

Gast
2005-10-20, 13:51:24
Vor allem die Streitereien wären interessant, wenn Allies + Horde um dieselben Items würfelt...

fizzo
2005-10-20, 13:54:04
ok, lesen bildet ;) ich bin jedoch skeptisch disbezueglich.

momentan ist meine motivation wow weiterzuzocken sowieso am tiefpunkt...kann nur mehr besser werden :rolleyes:

Gast
2005-10-20, 14:51:47
Ist im offiziellen Forum aufgetaucht, wurde aber nach wenigen Minuten wieder gelöscht:

World of Warcraft - THE BURNING CRUSADE

The "Burning Crusade"

Illidan has gone insane, and already the alliance between the Draenei, Naga, and Blood Elves has began to crumble. The Naga once again wish to return to the sea, and the Blood Elves' hunger for demonic energies increases day by day... Illidan was tortured by Kil'jaeden after he failed to defeat Arthas - but finally, Kil'jaeden saw another task for Illidan. One that, if he failed, he would be sent into the twisted nether to be consumed by demons... Kil'jaeden then told him everything that had happened since his defeat.

As unexpected as it was, Illidan returned to his three allies and told them of this new plan to destroy not only the Scourge, but all other enemies that would ever oppose them.

Kael'thas and his Blood Elves were to go to the Forsaken for aid. Though they were undead, Illidan explained that their leader was a High Elf - Lady Sylvanas Windrunner, General of Quel'Thalas... or, used to be, anyways. Kael'thas saw this as a great advantage, as he had personally known her in the past. Though their hatred of the Trolls and Orcs was strong, Illidan told them of the new plague they were creating - to kill not only the Alliance, but the Horde as well.

Illidan told the Draenei of the pact with the Alliance they would have to make. He told them that this Alliance would aid in the slaying of the remaining orcs, the Draenei's most hated enemy. Reluctantly, Akama, leader of the Draenei, agreed to this, though only because they were in debt to Illidan for saving them from being destroyed by orcs years ago.

The Naga were to go into the sea of Azeroth, and cripple the Scourge of Northerend by sneaking in, killing groups of Scourge, and fleeing back to the sea before the Scourge's main forces could catch them. Eager to return to the oceans of Azeroth, Lady Vashj and the Naga agreed to this almost immediately.

Blood Elves have made an alliance with the horde by becoming Allies of Sylvanas. The Blood Elves also have claimed to the orcs to want to be rid of the demonic powers corrupting them, and that they wanted to be redeemed of the dark powers they once tried to harness. The orcs, though slowly and unsure, finally accepted the Blood Elves. In turn, the Tauren and Trolls also followed the example of the Undead and the Orcs, and accepted the Blood Elves as part of the new Horde.

Akama went to the Night Elves to plead. They told them of the demonic orcs that had forced them from their homeland, Draenor, and that they wish for an alliance against the Horde. The Alliance, though suspicious of the Draenei true intentions, has accepted the Draenei plead for an alliance.

Soon after Kael, leader of the Blood Elves, Lady Vashj, leader of the Naga, and Akama, leader of the Draenei, had left Outlands, Kil'Jaeden once again imprisoned Illidan within the Black Citadel and closed the Dark Portal to Azeroth... The Blood Elves, Naga and Draenei were meant to never return.

In the Royal Throne Room of Undercity, Sylvanas entered with many of her most powerful guards at her side. She had found out of the betrayal of Varmithras, and that the natherizim Balnazzar still lived. To her surprise, many undeads had already been slaughtered in the Throne Room... and Varmithras was nowhere to be found.

A dark Nightmare has enveloped the Emerald Dream, slowly corrupting it. Rumors have emerged that Archimonde has found his way into the Emerald Dream by using the powers of the World Tree before he died...

Max Level Increased

The max level players may now reach has been increased to 75, and many new max-level raid instances have been added to the game world.

New Races

Horde
Five races compromise the Horde, the brutal orcs, the shadowy undead, the spiritual tauren, the quick-witted trolls, and the reckless blood elves. Beset by enemies on all sides, these outcasts have forged a union tey hope will ensure their mutual survival.

Blood Elves
Serving Illidan to satiate their magical addiction, the blood elves have grown stronger than they ever imagined. But even now, with demonic magic in constant supply, many of the blood elves are hungering for even more magic.

Racial Traits:
Demonic Corruption - Due to their corrupted blood and their hunger for magic, the Blood Elves begin the game with +10 resistances to all types of magic. In Addition, all of their resistances to magical spells and effects, excluding Nature, are increased by 8%.

Available Classes: Warrior, Rogue, Mage, Priest, Warlock, Spellbreaker

Alliance
The Alliance consists of five races: the noble humans, the adventurous dwarves, the enigmatic night elves, the ingenious gnomes, and the mysterious draenei. Bound by a loathing for all things demonic, they fight to restore order in this war-torn world.

Draenei
Nearly wiped out by the Orcs during the early days of the Horde and then faced with the destruction of their entire world, the Draenei have become adept at survival and avoiding danger. Even knowing that the Burning Legion is the ultimate cause for their suffering, the Draenei survivors hope that their pact with the Alliance, and Illidan, will someday grant them a new homeland and, most importantly, help them in the eradication of their most hated enemy, the Orcs.

Racial Traits:
Unseen - Once every ten minutes, the Draenei may go invisible for fifteen seconds. This effect may not be cancelled, and the Draenei cannot attack or cast any spells, and they are also considered to be "in combat" for the entire time of this effect.

Available Classes: Warrior, Rogue, Hunter, Spellbreaker

New Class: Spell Breaker

Spell Breaker - Among the Blood Elves, there are those who show such an amazing aptitude for magic that they can become almost immune to it's effects and can even twist the spells of others to benefit themselves. Called Spellbreakers, they were the elite, holding mastery over all forms of magic. Now, with demonic blood flowing through their veins, these Spellbreakers and their allies among the Naga and Draenei have begun to evolve into demons themselves, with the most powerful able to manipulate the fabric of the Twisting Nether.

Spell breakers begin the game with leather armor but are able to use mail once they reach level fourty.

Examples of Specific Abilities:

Shadow Orbs: Summons several shadowy spheres to circle the caster's body. This spell will increase the player's parry/block rate, with each parry or block causing shadow damage to the attacker. Each attack blocked/parried in this fashion will cause an orb to violently explode, causing minor arcane damage to the attacker and decreasing the number of orbs surrounding the player until all orbs are gone and the effect ends. 30 second cooldown.

Demon Fangs: Fangs are often the first demonic trait evolved by Spellbreaker characters. Using this ability will cause you to attempt to bite your enemy, causing shadow damage and causing a Damage over Time debuff on the opponent, unless resisted. 3 minute cooldown.

Fel Strike: The Spellbreaker's weapon is charged with demonic energy, causing extra shadow damage every hit. Lasts five minutes.

Dark Whispers: Has a 75% chance to temporarily lower nearby enemies' attack power by 10%, lower their hit points by 5%, or lower their mana by 5%. Has a 25% chance to buff nearby enemies' attack power by 10%, hit points by 10%, or mana by 10%. Effect is random on every target. 1 Minute Cooldown.

Fel Concentration: Has a 50% chance to either slow casting time of the target by 10%, or making it 10% faster. May be used on Party Members or enemies. Lasts 5 seconds. 15 second cooldown.

Talent Trees:

Fel Protection - Centered around defensive abilities that allow the Spellbreaker a chance to survive when up against melee classes.

Fel Combat - Talents used to improve offensive spells and abilities used by the Spellbreaker.

Spellbreaking - Talents used to attempt to increase spell the spell resistances of the Spellbreaker.

Steel
2005-10-20, 15:05:06
Wenn ich das richtig sehe, dass hauptsächlich 40+ Spieler Raidinstanzen eingebaut werden, weis ich zumindest, dass ich dann getrost darauf verzichten kann.
Dann wars das für micht mit WoW.

Muselbert
2005-10-20, 15:14:50
Wenn ich das richtig sehe, dass hauptsächlich 40+ Spieler Raidinstanzen eingebaut werden, weis ich zumindest, dass ich dann getrost darauf verzichten kann.
Dann wars das für micht mit WoW.

Das hier sind Gerüchte, niemand kann dir versichern dass das ganze stimmt :)

Steel
2005-10-20, 18:23:57
Es ist imo ein Fake, weil es keinen Sinn machen würde das Level Cap auf 75 zu erhöhen und gleichzeitig haufenweise 60er Raidinstanzen einzubauen.

Gast
2005-10-20, 18:24:03
den Kampf gegen Arthas betreffend:
ich denke auch nicht, dass man ihn toeten duerfen wird, er ist einfach zu wichtig und ich denke Blizz will ja auch noch Warcraft 4, 5 und 6 machen.
wird wohl eher sowas wie besiegen, bzw. beinahe toeten und er haut dann ab und laesst ne kiste da...

Interessanterweise wurde in dem Text Hyjal nicht erwaehnt, ausserdem
kam mir der content fuer ein addon doch ungewoehnlich gross vor,
wenn alles stimmt was da steht, also den spielinhalt betreffend, dann reicht das locker fuer 2 addons.

pubi
2005-10-20, 18:37:09
den Kampf gegen Arthas betreffend:
Interessanterweise wurde in dem Text Hyjal nicht erwaehnt
Das waere noch sinnig, da es wohl vorher per Content Patch nachgereicht wird.

ausserdem
kam mir der content fuer ein addon doch ungewoehnlich gross vor,
wenn alles stimmt was da steht, also den spielinhalt betreffend, dann reicht das locker fuer 2 addons.
Das stimmt, aber gegen ein dickes AddOn haette ich natuerlich nichts.

Nur bitte kein neues Level-Cap. ;(

Tigerauge
2005-10-20, 21:19:38
Für mich ist das ein gut gemachter Fake mehr nicht. Ich kann mir einfach nicht vorstellen daß z.b. die Levelgrenze um 15 Level angehoben wird. Warum?

1.) All die harte Arbeit die man in seinen 60er Char investiert hat um diverse Sets zu sammeln (blaues Set, T1, T2). wäre von heute auf morgen nutzlos und wertlos. Es müssten dann ja komplett neue Sets geschaffen werden. Derzeit sind ja noch nichtmal die T2-Sets fertig (vom Design). Ich habe fast 3 Monate intensiv gespielt bis ich erstmal alle Teile meines "Esse des Lichts" beisammen hatte. Dann nochmal knapp 2 Monate bis ich jetzt mal 3/8 Teilen meines T1-Sets bekam. Das alles soll jetzt dann also für die Katz gewesen sein? Wenn das wirklich so kommt..../me kündigt seinen Account.

2.) Talente. Wie soll es ab Level 60 mit den Talentpunkten weitergehen? Das ist doch eines der wichtigsten Themen. Davon liest man in diesen angeblichen "Patchnotes" nichts. Kann jeder einfach dann weitere Punkte verteilen? Wäre ansich ja nicht schlecht, würde aber die gesamte Spielbalance auf den Kopf stellen. Jetzt wo in den nächsten Wochen und Monaten jede Klasse nach und nach eine Überarbeitung der Talente erfährt soll wieder alles umgekrämpelt werden? Oder die andere Möglichkeit....Es gibt einfach keine weiteren Talentpunkte mehr. Aber dann fehlt ja der Hauptanreiz einen Char hochzuleveln, nämlich das erreichen/erlernen neuer Talente und Fertigkeiten. Nur alles beim Lehrer kaufen ist langweilig. Wenn das wirklich so kommt..../me kündigt seinen Account.

3.) 50er und 100er Instanzen? Allianz & Horde zusammen in einer Instanz? Können sogar miteinander kommunizieren? lol, selten so gelacht. Blizzard hat sich schon etwas dabei gedacht daß Allianz und Horde nicht miteinander kommunizieren können. Das soll jetzt auf einmal geändert werden? Kann ich mir nicht vorstellen. Es sei denn das würde nur in dieser 100er Instanz funktionieren, außerhalb des Instanztores herrscht wie immer "Funkstille". Aber um nochmal auf die 100er Instanzen zurückzukommen. Wie soll das gehen? Das würde, meiner Meinung nach, auch wieder die gesamte Spielbalance beeinträchtigen. Erfolgreiche Gilden müssen quasi wieder von 0 anfangen, mehr Leute aufnehmen, usw. usw. Mich würde sowas eher entmutigen als motivieren. Da war doch die ganze bisherige Arbeit in MC, BWL, usw. für die Katz (wie oben mit den Sets schon erwähnt). Was macht außerdem der Gelegenheitsspieler (dazu zähle ich mal Leute die täglich ca. 2-4 Stunden spielen wegen Arbeit, Studium, ect.)? Der wird immer mehr ins Abseits gedrängt. Wo bleiben die schönen 5er Instanzen? Einzelquests, usw.?....Wenn das wirklich so kommt..../me kündigt seinen Account.

Soviel zum Thema Level 75 und 50er und 100er Raids.

Was die Erweiterung der Welt angeht, mit Quel´Thalas, Northrend, Emerald Dream, Karazhan (Medivh´s Turm), usw. das finde ich prinzipiell gut.

Der einzige Teil aus diesen "Patchnotes" den ich noch glauben könnte (in Bezug auf ein Erlebnis neulich beim 5er Kill des Barons), wäre:



Naxxaramas Necropolis:
Within Stratholme, near the Slaughterhouse of Baron Rivendare, is the Naxxaramas Necropolis. Kel'Thuzad reigns the Undead Scourge from the Naxxramas Necropolis. This new 40-player, level sixty raid instance is equal in difficulty to Blackwing Lair, and will send the player to assault the Tower of Medivh.

Wenn man mit 5 Leuten den Baron killt, öffnet sich links (oder war es rechts) vom Gelände des Schlachthauses eine Art Tor. Im Moment kann man aber noch nicht durch. Das könnte wirklich der Eingang zu Naxxaramas Necropolis sein (hiess das aber nicht Naxxramas?!?!).

Aber der Zusammenhang zwischen Kel´Thuzad und Medivh´s Turm ist mir nicht so ganz klar. Ausserdem müsste man dann Stratholme ja für 40 Leute öffnen. Damit verliert Stratholme quasi seinen Status als eine DER Hochburgen der untoten Geißel. Ausserdem wäre Stratholme dann eine witzlose Instanz. Das ist alles nicht so ganz logisch. Warum soll man nach Stratholme um dann in Medivh´s Turm "gebeamt" zu werden, wenn der Turm doch in Karazhan steht und Blizzard nur das Eisengitter vor dem schon vorhandenen Instanz-Tor in Karazhan öffnen müsste? Da steht daß Naxxaramas Necropolis und Medivh´s Turm 2 verschiedene Instanzen sind, aber was soll dann das mit "This new 40-player, level sixty raid instance is equal in difficulty to Blackwing Lair, and will send the player to assault the Tower of Medivh." Oder ist das so daß man nach dem Ende dieser neuen Instanz automatisch in Medivh´s Turm landet? Alles ziemlich merkwürdig.

Ich kann mir eher vorstellen daß man nach einem Baron-Kill weitergehen kann um dann Kel´Thuzad zu legen. Damit würde Stratholme deutlich aufgewertet werden.

Noch ein Wort zu den Items. Ein Freund von mir ist stolzer Besitzer von Sulfuras - Hand von Ragnaros. Was passiert wenn tatsächlich Level 75 kommt? Alle derzeitigen legendären Waffen würden quasi wertlos werden. Alle anderen High-Content Waffen und Items zwar auch, aber bei den orangenen Items wäre es extrem. Also ich würde mir da ziemlich verarscht vorkommen. Da verbringe ich Wochen damit um Material zu farmen, MC zu raiden.....Dann habe ich endlich DAS legendäre Item schlechthin....und dann? Es kommt Level 75 und alles war für die Katz.

Ich denke nicht daß Blizzard das machen wird. Ich kann mir eher vorstellen daß es eine Art "Heldenlevel bzw. Heldenklassen" geben wird, die man dann als eine Art Fertigkeit bzw. "Beruf" erlernen und ausbauen kann. Talente, Belohnungen, usw. die man z.b. durch das erreichen von Heldenlevel erreicht, würden dann z.b. nur Gültigkeit haben in Arealen und Gebieten die das Addon mitbringt (so wie vor einiger Zeit PvP-Items nur in BG´s nutzbar waren). Ist natürlich fürs alltägliche Farmen oder Reisen durch die "alte" Welt nicht so ganz prickelnd wenn man auf seine neuen Heldenitems, Heldentalente, usw. ausserhalb der "Heldenzone" verzichten muss, aber es wäre ja sonst witzlos wenn eine 10er Bande 75er Helden allein durch MC marschiert :-) edit: Na ja, derzeit kann man ja auch z.b. mit nem 60er Char ne lvl 15 Instanz alleine machen :-) Von daher wäre es schon bisschen doof wenn man seine hart erspielten Heldenteile sonst nich benutzen dürfte.

So würde also niemand benachteiligt werden und Sets und Items würden weiterhin ihren normalen Wert behalten. Jetzige Instanzen wie MC, BWL, Strath, usw. würden ebenfalls Ihren "Wert" nicht verlieren, da es ja jedem dann freigestellt ist sich der neuen Herausforderungen (Northrend, Naxxaramas, usw.) zu stellen oder eben nicht.

Mir qualmt der Kopf und meine Finger schmerzen. Ihr seid dran :-)

Gast
2005-10-20, 22:11:53
@Tigerauge (ich kann nicht zitieren)

Wegen der ganzen gesammelten Item, da kann ich nur sagen, das ist eben der Lauf der Dinge in nem MMMORPG, die Zeit steht niemals (zumindest fuer ne Weile) nicht still, irgendwann, spaetestens ab dem Addon, gibt es eben immer bessere Items, als das was man hat. Dein Schwert ist eben immer nur so gut bis das naechstbessere droppt.
Eine Anhebung der Levelgrenze halte ich fuer unvermeidlich, egal in welcher Form sie kommt.
Das Addon ist fuer Ende 2006 angekuendigt, zumindest was ich so gehoert und gelesen habe. Bis dahin hat Blizzard noch viel Zeit sich was gutes auszudenken. Dasselbe gilt natuerlich auch fuer die 100er Instanz.
Mir persoenlich wuerden da jetzt schon ein paar Sachen einfallen, wie man das machen koennte (ohne Anspruch auf Originalitaet oder Qualitaet), aber ich will hier jetzt nicht uebermaessig spekulieren, noch dazu ueber einen Text, dessen Authentizitaet nicht feststeht.
Zu Naxxramas, ich denke, da wird es auch wieder ne Abkuerzung geben, in die BRD oder UBRS latschen ja auch keine 40.

achja, grats deinem kumpel zu dem hammer :)

The7thGuest
2005-10-20, 22:28:05
Auf der Blizzconn soll das Addon ja spielbar sein. Und dann basteln die noch 1 Jahr dran rum? Okay, es ist Blizz, aber der Zeitraum erscheint mir doch zu lange. Ich würde mal eher auf Ende 2005/Anfang 2006 tippen.

Aber warten wir doch einfach die 10 Tage bis zur Blizzcon ab und dann sind wir (hoffentlich) schlauer :)

Muselbert
2005-10-20, 22:47:15
guckt euch mal Posting 37 an:
http://forums-de.wow-europe.com/thread.aspx?FN=wow-general-de&T=396693&P=2
Da macht jemand doch glatt Werbung für uns ;D

Kamikaze
2005-10-21, 06:48:26
/me kündigt seinen Account.


oh man, wie ein bockiges kind!

man merkt schon dass in wow viele spieler quereinsteiger aus anderen genres sind, in mmorpgs gilt nunmal die maxime "höher, schneller, weiter", entweder man gewöhnt sich dran oder man schreibt /me kündigt seinen account... :rolleyes:

Hucke
2005-10-21, 11:22:06
oh man, wie ein bockiges kind!

man merkt schon dass in wow viele spieler quereinsteiger aus anderen genres sind, in mmorpgs gilt nunmal die maxime "höher, schneller, weiter", entweder man gewöhnt sich dran oder man schreibt /me kündigt seinen account... :rolleyes:

Hehe, daran dachte ich auch. Außerdem hat ne neue Levelgrenze einfach den Vorteil, daß man an den alten Sachen bis Level 60 nicht viel ändern muß. Einfach ab 60 ein neuer Talentbaum und weiter gehts.

Sollte das nicht so sein, /me kündigt seinen account ... *g*

Hab ich ja jetzt schon. Irgendwie ist WoW nicht meins.

kuj0n
2005-10-21, 18:17:34
Quelle (http://www.pcgames.de/?article_id=415720) siehe Antworten

IMO um einiges realistischer als alles was ich bisher gelesen habe...

-----

Warum nicht mal eine genau Quelle angeben wie dieses Gerücht. Darüber kann die PCGames schreiben. Das ist schon konkreter als alles andere und kommt aus Italien ^^


Nachzulesen im Community Bereich von www.worldofwar.net - TGM article translation

"After one year of the exit on US market, many world of warcraft players ask informations on the first, inevitable, expansion. For answer to these questions, the californian software house is preparing an event for his fan the 28th and 29th of October “Blizzcon”, where Blizzard will reveale the details on the World of Warcraft’s future. For this date, the TGM readers, already known…

Kindly invited by Vivendi to visit Blizzard offices, we have the chance to have a preview about the details of “The Burning Crusade” the first World of Warcraft expansion that will create a revolution on some aspect of this bestseller game.
First of all the Background: Sargeras, the corrupted titan that represent the worst in the WoW universe, it’s always intented to destroy all the universe, has begin his work, his troups have never encountered any obstacle and have not stopped excepted for the resistance on Azeroth(that is both the region, the continent, the planet). But his actual plan for now is ignoring this place, for concentrating on the Outland. This is the name given at the point where are found the rest of the planet Draenor, the original planet of the orcs, rests that flown on the emptiness and grant the access to the Twisting Nether, a sort of parallel dimension that allow to reach every planes of esistance in the universe. It’s unuseful to say that a resource like this, a “node” like for invading all the worlds it’s extremely appetible for Sargera’s demoniac forces, and here we’ll be called the Azerothc forces, the only one that has shown the ability to combat the titan and his followers, Archimonde and Kill’Jaeden.

All the expansion will be centrated on the Outland, Medivh and the Dark Portal, to make procede on the most important story of the world of warcraft. At least other than Outlands two new dungeons will be introduced on Azeroth(the planet), scrictly tied to characthers and events encountered in the expansion. The first will be presented in details at Blizzcon (it will be possible to play with it) and it will be many probably a 5 characthers istance – but it’s still on decision – situated in Kharazan, the Medivh’s tower that’s found in the Deadwind Pass (between Duskwood and the Swamp of Sorrows). From the descriptions received and the short tour that we have osserved we know that it will quikly evolve from the “classic undead istance” to something stranger, where can be encountered the numeous results of the magic experiments of Medivh.
Much more unusual will be the Caverns of Time, raid instance in Tanaris that will allow to travel in the time and participate to the most important events of the story of Azeroth, from the openm of the dark Portal by Medivh, the liberation from slavery of Thrall and the mythologic battle of Mount Hyal (seen in Warcraft III) when the forces of humans, orcs and elves battle united to defeat Archimonde. All this is possible because the Caverns of Time is the place where bronze dragons, headed by Nordozmu, control the streaming of the time.

Tecnically the dungeon in the futur can be expanded to allow the visit of other importans moment of WoW story.
These are the news that can be alredy expected: the surprise begin with the max level that will be increased to lvl 70. (Here is a little comment redactional about the exp lost at lvl 60 for quest done and experience not earned).
Altough Hero Class are not be announced (in the words of Rob Pardo, Vice President of Game Design “if we mistake we hero class we can definitely ruin the game”), Blizzard has not denied that they could be included in the expansion but they have not promised it. Other game like Everquest with Alternate Advancement Point and Daoc with Master Level has shown how this players evolution can be very complicated.

The second great news is that both the faction will have a new race (no new class). Because one of the reason alliance have more player than horde seem to be tied to an extetical reason(horde races are “ugly”): orcs, trolls, taurens and forsakens will be joined by the Blood Elves, a little smaller than their cousin, that are dedicated to magic in his darker former and dependent from it. The blood elves could sure be mages, warlock and warriors, it’s not certain if they can be rogue or hunter, at the moment they have a racial trait called Mana tap that leak slowy the mana from enemy, that can be applied more time, like sunder armor that gonna charge a second ability called “Arcane Torrent”(but the head of development Kaplan continued to call it “Arcane Torment) that work like a “silent” spell with an area, this has left us a little surprised because it seems a little unbalanced also against a warrior, to make a confront, but is early to speak about it, because the exit that will be next year is still far and many things will be surely changed. Very interesting is the characterization given to this race, with a starting area very lightly e sunny but also frightful with many signs of magic used for frivolous scopes (deforming plants, palace floating in the air) and strange crystals containing demons imprisoned to take advantage of their energies. The actual “home” of Blood Elves is what remains of Quel’Thalas, it is found northern tha Eastern Plaguelands, after a valley currently sealed from a stack of logs, it will composed of 3 zone Eversong Woods with the capital city Silvermoon, Ghostland and Zul’Aman, a region inhabited by trolls that could host or become a new thematic dungeon like Zul’Farrak and Zul’Gurub. The new race of the alliance has not be announced and will probably announced short time after Blizzcon, but we can make always an hypothesis: thinking the “beautiful race” is gonna to horde and looking at all chances, nothing can prevent us to think about pandarean, introduced originally like “april fouls” and then incorporated truly in Warcraft III (this can be more than a supposition, but is better stop here..).
The news are more: there will be a news profession using Jewelcrafting, we don’t know if with this “work” it will possible to forge ring, amulets or trinket, but for sure it will be possible to craft gems to inseter in “socket” found in the armor and weapons, like in Diablo2. To support this blacksmither, tailor and leatherworker can craft item with socket for host gems for jewelcrafting.

Here Toso(a TGM redactor) still complain about the impossibility of crafting “staff”: but is stil true that is possible that jewelcrafting is not the only profession added in the expansion and things can still change before the exit of the expansion.

Continuing with the news about Outlands, that will be divided in many reagion, from rock and devasted Hellfire Peninsula to the forest of Zenga Marsh, one of the few zone of Draenor survived from destruction. The most interesting news for the maniac of the story is that in one of this region, the Shadowmoon Valley, it is found Black Temple where Illidan reside, true “boss” of all the zone.

Thinking that only Arthas was enable to stop the ex demon hunter(seen in WarcraftIII and expansion) the players also of 70 lvl have still something hard to face. It’s true that they can count on many new resources, included the desired flying mounts: responding the thousand requests of players, Blizzard has decided that players once reached lvl 70 can put their hands, at the end of a long and hard quest, on a flying mount that can be only used only in the Outland, using the “floating island” founded in the region.

There are no news about the engine, also if seems blood elves model will have 20% more of polygons compared to “old” race models. The graphic should have in the following month a little restyle with the introduction of the atmospheric effect but the rest should remain the same, also if they are experimenting various trick (like Specular Environment Mapping) to improve look in general. They are concentrating more on the contens, the graphic engine is always in time to be changed. From the tecnichal poins, it can be expected from the expansion the possibility to play BG “from server”, that can be participated to players from all the realms, thing that theorically will bring the end of the queue.

Wait for other anticipations and modernization to come in the next months, expecially thinking we have to discover the race that will join the alliance (we have told our idea)."

Azze
2005-10-22, 00:48:45
Ich kopiere hier mal von Krawall.de die News:

Die italienische Spielezeitschrift The Game Maschine ist offenbar die erste, die mit handfesten Infos zum „World of Warcraft“-Add-On aufwarten kann (wir berichteten). Mittlerweile ist die Ausgabe mit der Vorschau von „The Burning Crusade“ auf dem Markt und wurde auf WorldOfWar.net ins Englische übersetzt. Demnach führt die Handlung Helden sogar auf den geheimnisvollen Heimatplaneten der Orcs: Draenor. Bekanntermaßen sind diese schließlich erst in Azeroth heimisch geworden, nachdem sie durch ein magisches Portal gekommen sind.

Die meisten der neuen Gebiete und Dungeons werden so dort angesiedelt sein. Allerdings kommen auch einige neue Instanzen in Azeroth selbst dazu. Weiterhin dürfen wir uns auf jeweils eine neue Rasse samt Heimatgebiet für die Allianz und die Horde freuen. Die Horde bekommt so Gesellschaft von den Blut-Elfen, die wohl etwas Schönheit und Eleganz in den wilden Haufen bringen sollen. Schließlich könnten dadurch die auf vielen Realms unausgewogenen Spielerzahlen zwischen den beiden Fraktionen ausgeglichen werden. Wer sich neu in der Allianz einfindet, gibt Blizzard bisher noch nicht preis. Leider sind keine weiteren Klassen mit von der Partie. Die zusätzlichen Völker werden also altbewährte ausüben und so beispielsweise in die Rolle eines Jägers oder Schurken schlüpfen können.

Allerdings lässt sich ein neuer Beruf erlernen, und zwar Juwelenschmied. Dieser ermöglicht es, Juwelen an Waffen und Ausrüstungsgegenständen anzubringen, um diesen ganz im Stil von „Diablo II“ magische Eigenschaften zukommen zu lassen. Berufe wie Schneider oder Lederverarbeiter können dann auch neue Rezepte erlernen und beispielsweise Kleidung herstellen, die sich mit den Edelsteinen bestücken lässt.

Weiterhin soll es verschiedene Verbesserungen an der Grafik-Engine geben. So werden alle Modelle von „The Bruning Crusade“ etwa 20 Prozent mehr Polygone mit sich bringen als die von „World of Warcraft“. Auch die von der Spielergemeinschaft lang erwarteten Wetter-Effekte sowie einige zeitgemäße Raffinessen sind dann mit dabei. Als besonderes Schmankerl erarbeitet Blizzard zudem gerade Möglichkeiten, um serverübergreifende Spieler gegen Spieler-Schlachten statt finden zu lassen. Die Infos sind noch ein wenig mit Vorsicht zu genießen, schließlich soll es erst zur BlizzCon Ende diesen Monats offizielle Einzelheiten geben.

Quelle: Krawall.de

The7thGuest
2005-10-28, 17:36:31
http://www.worldofwarcraft.com/burningcrusade/

Mal sehen wie lange der Link erreichbar ist ^^

Edit: Knoten in den Pfoten :(

sei laut
2005-10-28, 19:28:57
http://img499.imageshack.us/img499/6603/wowad4bu.th.jpg (http://img499.imageshack.us/my.php?image=wowad4bu.jpg)

Thanks to ImageShack for Free Image Hosting (http://imageshack.us)

Zur Sicherheit, falls die Seite nicht mehr durch Überlastung geht. Sowas muss man sich sichern. :D

Rangy
2005-10-28, 22:28:32
Und direkt rüberkopiert:

Die Gamestar hat in ihrer aktuellen Ausgabe einen längeren Bericht zum World of Warcraft AddOn The Burning Crusade veröffentlicht. Uns liegt die Ausgabe noch nicht vor, aber wir stützen uns auf Zitate der Seite wowguru.com. Im Artikel enthalten sind auch einige Informationen, die eigentlich erst auf der heute beginnenden BlizzCon bekanntgegeben werden sollten. Wir haben für euch das Wichtigste von wowguru.com übersetzt:

* Neue Rasse für die Horde: Die Blutelfen
* Neue Rasse für die Allianz - unbekannt, die Gamestar geht jedoch von Pandaren aus
* Blutelfen gibt es unter anderem auch deswegen, weil die Designer der Horde eine "hübsche" Rasse verpassen wollten, damit mehr Spieler die Horde wählen und das Ungleichgewicht ein wenig korrigiert wird
* Definitiv KEINE neuen Klassen - keine Spellbreaker o.ä.
* Level Cap wird auf 70 angehoben
* Neue Berufe und erhöhte Berufsstufen
* Neue Talente, schließlich hat man dann 9 Talentpunkte mehr (61-70)
* man versucht, Heldenklassen in das AddOn einzubauen, aber ganz sicher sind sich die Designer nicht, ob das wirklich was wird
* Das dunkle Portal ist zugänglich und führt in die "Outlands"
* Der Spieler muss wichtige strategische Positionen gegen die Brennende Legion verteidigen
* Der Tempel von Illidan wird eine 40mann Raid Instanz für Level 70 Spieler. Man kämpft am Schluss gegen Illidan selber
* Mit Level 70 ist man in der Lage einen sogenannten "Netherdragon" als Mount zu bekommen. Mit ihm ist man in der Lage höher gelegene Areale von Draenor zu erreichen. Möglich wird das Ganze auch dadurch, daß man diesen Drachen steuern kann (das allerdings funktioniert nur in den Outlands)
* Tempest Keep ist eine neue Hardcore Instanz, die nur mittels des Netherdragon erreicht werden kann
* Zul'Aman ist eine Level 20 Instanz, die sich nahe dem Startgebiet der Blutelfen befindet
* Der Turm von Medivh ist eine 20 Mann Raid Instanz, für die noch keine geeignete Levelrange angegeben wurde
* Die Höhlen der Zeit - davon waren die Gamestar Redakteure am meisten beeindruckt. Die Instanz führt einen durch die wichtigsten Ereignisse vergangener Warcraft Teile:
- Ihr kämpft gegen Archimonde und seine Armee am Berg Hyjal
- Ihr müsst Thrall zum Ausbruch aus dem Schloss Durnholde verhelfen
- Ihr müsst Medivh helfen, das dunkle Portal zu öffen, was eigentlich ein negativer Vorgang ist, aber wenn ihr es nicht tut, passieren noch viel schlimmere Dinge
- Ihr könnt einen neuen Battleground betreten, der zur Zeit von Warcraft 2 spielt
* Es wird eine ganze Reihe neuer Items geben und auch Spezial Items, die gesockelt werden können wie auch schon in Diablo 2. Man kann dort Diamanten und Runen einsetzen, die wie Verzauberungen wirken
* Es gibt einen neuen Beruf, mit dem man diese Diamanten herstellen kann
* Angesprochen auf das Thema "Playerhousing" sagt Blizzard, daß sie versuchen dieses Feature vielleicht sogar schon vor dem Addon ins Spiel zu integrieren

Wir berichten heute natürlich weiterhin live von der BlizzCon. Bleibt dran.

Kai
2005-10-29, 08:16:54
Keine Sorge, die Seite bleibt ;)

Börk
2005-10-29, 10:16:40
Keine Sorge, die Seite bleibt ;)
Arbeitest du eigtl im Entwicklungsbereich oder im Community Bereich?

Gruß,
Nachtmahr

Muselbert
2005-10-29, 11:08:48
Arbeitest du eigtl im Entwicklungsbereich oder im Community Bereich?

Gruß,
Nachtmahr

Kai ist unser Spitzel, der steht nur auf der Gehaltsliste um für uns zu spionieren! Also streng dich mal wieder mehr an Kai :ulol:
würde mich jetzt auch mal interessieren, ich tippe auf GM......

Kai
2005-10-29, 13:19:42
Ich bin Vizepräsident... dachte, das hätte ich mittlerweile mal erwähnt ^^

flagg@3D
2005-10-29, 13:25:12
Ich bin Vizepräsident... dachte, das hätte ich mittlerweile mal erwähnt ^^

Davon wüßte ich als Präsident doch wohl was :|

Muselbert
2005-10-29, 13:32:43
Ich bin Vizepräsident... dachte, das hätte ich mittlerweile mal erwähnt ^^

1. Sorg mal dafür dass ich mal auf Lebenszeit umsonst spielen kann ;)
2. Lass meinem Char mal das komplette epische BWL-Set zukommen.....
3. Welches ist die noch unbekannte Rasse des Addons?

und zu guterletzt 4. Jetzt mal ernsthaft, was machste? :P

Speifu
2005-10-30, 04:20:26
nach dem weiter unten schon viel darüber gerdet wurde , und viele sagten so ein schmarn levl 70 viel zu viel. hat sich nun geiler masen wie ich finde. Blizzard offizel auf deutsch ^^, auf der wow hompage gemeldet und Sensationelle neuikeiten berichtete.
JA levl70 WIRD KOMMEN und ja BLUTELFEN KOMMEN AUCH!! JUHUHUHU
man wird zwar den ertsne monat nur blutelfen rum laufen sehen udn die andere rasse aber ist auch egal. naja die grössten veränderunegn hab ich mal hier für euch

Am besten ENDLICH OUTLAND WIRD KOMMEN :cool: ^^
:eek: Fliegede reittiere *sabber*

aber lest mal selber und staunt ^^

F: Worauf bezieht sich der Titel der Erweiterung von World of Warcraft?
A: "The Burning Crusade" (der Brennende Kreuzzug) bezieht sich auf den Kriegszug der Brennenden Legion, alles Leben auf Azeroth auszulöschen. Die bisherigen Vorstöße der Brennenden Legion sind das zentrale Thema von Warcraft III und der Trilogie "War of the Ancients". In World of Warcraft: The Burning Crusade werden Spieler das Dunkle Portal durchschreiten und auf den fremdartigen Schlachtfeldern ferner Welten der Legion entgegentreten.
F: Welche neuen Völker gibt es, und wann werden sie alle angekündigt?
A: Das erste Volk, das für die Erweiterung angekündigt ist, sind die Blutelfen. Nachdem sie von der Allianz ausgeschlossen wurden, haben sich die ehemaligen Hochelfen der Horde angeschlossen, um die Dämonen zur Strecke zu bringen, die ihr Heimatland Quel'thalas verwüstet haben. Wir werden zu einem späteren Zeitpunkt weitere Details über mögliche weitere Völker ankündigen.

F: Wird die Maximalstufe angehoben??
A: Ja, die Maximalstufe wird vom derzeitigen Maximum (Stufe 60) auf 70 ;D erhöht. Zusätzlich dazu wird jede Klasse Zugang zu neuen Talenten und Fähigkeiten und Zaubern erhalten, während sie von Stufe 60 auf Stufe 70 aufsteigen.

F: Wird es neue Gebiete zu erforschen geben?
A: In der Erweiterung wird der Zugang zur Scherbenwelt eröffnet. Spieler hatten zuletzt in Warcraft III: The Frozen Throne die Gelegenheit, die Scherbenwelt zusammen mit Illidan zu bereisen, während er das Reich des Schmerzensfürsten Magtheridon eroberte. Zusätzlich dazu werden Spieler Quel'Thalas erforschen können, das Gebiet nordöstlich der Lande der Verlassenen, wo die Blutelfen leben. Andere Gebiete, die die Spieler in der Erweiterung entdecken können, werden in den kommenden Monaten angekündigt werden.

F: Wird es in der Erweiterung neue Dungeons und Schlachtfelder geben?
A: Wir haben fest vor, der Erweiterung neue Dungeons und Schlachtfelder hinzuzufügen, aber die genaue Zahl steht noch nicht fest. Ein zukünftiges Dungeon, auf das wir selber schon sehr gespannt sind, ist Karazhan, Medivhs Turm. Wir glauben, dass viele Spieler, die schon lange Fans von Warcraft sind, besonders am Inhalt dieses Turms interessiert sein werden, da Medivh in der Hintergrundgeschichte von Warcraft eine zentrale Rolle spielt. Ein Beispiel für Schlachtfelder der Erweiterung sind die Höhlen der Zeit, wo wir einige der Schlachten der Vergangenheit zugänglich machen werden. Mehr Details dazu werden später bekanntgegeben werden, wenn die Veröffentlichung näher rückt.

F: Welche neuen Features werden mit der Erweiterung eingeführt werden?
A: Zusätzlich zu neuen Völkern, Dungeons und Schlachtfeldern werden wir mit The Burning Crusade auch eine Reihe komplett neuer Features einführen, zum Beispiel:


Einen neuen Beruf - Juwelenschleifer
Gegenstände mit Fassungen für Edelsteine
Fliegende Reittiere ;D
In den kommenden Monaten werden wir noch mehr Features der Erweiterung ankündigen.


OO JA ICH WARTE NUR BIS ICH ES BEI AMAZON VORBESTELLEN KANN!!!!
;D

Speifu
2005-10-30, 04:21:27
http://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/showthread.php?p=3626831#post3626831

geht mal da lesen ^^

Kai
2005-10-30, 09:40:08
Ist doch klar: Die andere Rasse sind die Pandaren... ^^

Konami
2005-10-30, 09:54:59
und zu guterletzt 4. Jetzt mal ernsthaft, was machste? :P
Er lässt die unschuldigen Spieler den halben Tag lang auf eine GM-Antwort warten, AFAIK. ;D

Muselbert
2005-10-30, 10:25:21
Er lässt die unschuldigen Spieler den halben Tag lang auf eine GM-Antwort warten, AFAIK. ;D

GM? Er hat doch gesagt er ist Vize-Präsident von Blizzard.... Willste den armen Kai etwa als Lügner hinstellen? :usad:

Azze
2005-10-30, 10:33:12
GM? Er hat doch gesagt er ist Vize-Präsident von Blizzard.... Willste den armen Kai etwa als Lügner hinstellen? :usad:


Nein. Nein. Er als GF hat den Gms befohlen die Spiueler nen halben Tag lang schmoren zu lassen. ;)

Kai ist unser Gott in WoW.:massa::massa::massa:
(Bekomme ich jetzt nen Lvl 60 Orkschurken geschenkt ?)

Nagilum
2005-10-30, 10:33:36
Hmmm. Ehrlich gesagt hauen mich die Neuerungen nicht gerade vom Stuhl. Wenn mich Blizzard zur Reaktivierung meines Accounts überreden wollte, müsste da einfach innovativeres passieren. :(

Nur wegen einer Rasse (die wohl hauptsächlich zur höheren Attraktivität der Hordenseite eingebaut wird), werde ich doch meinen Charakter nicht über Bord werfen? Am kümmerlichen Berufesystem wird auch weiterhin festgehalten. Gesockelte Items? Na Mahlzeit. Riesigen Raidinstanzen habe ich noch nie etwas abgewinnen können. Es gibt also hauptsächlich ne neue Gegend, neue Quests und neue Instanzen. Wo sind neue Klassen? Ein überarbeitetes PvP System? Heldenklassen? Häuser? Ein schönes Crafting System? Irgendwas wirklich neues?

Mir bleibt enfach zu wenig übrig, was mich interessieren würde. Schade. :(

Azze
2005-10-30, 10:35:29
Die Häuser plant man noch vor dem Addon ein zu fügen. Zumindest laut dem G*

Neue Klassen wolle man aus Ballancegründen noch nicht einführen.
Und: Welche Änderungen soll es am Berufe- und Craftingsystem geben damits dir gefällt ? Ich glaube das ist nen recht großes Streitthema. Ich meinerseits komme damit ganz gut klar.

Iceman346
2005-10-30, 10:37:03
mmh, da gibts son Ding, dass nennt sich "Der Addon Thread". Mit etwas Nachdenken wärst du darauf gekommen, dass alles was du hier so enthusiastisch hinschreibst auch schon drin steht.

Kai
2005-10-30, 10:58:19
Hmmm. Ehrlich gesagt hauen mich die Neuerungen nicht gerade vom Stuhl. Wenn mich Blizzard zur Reaktivierung meines Accounts überreden wollte, müsste da einfach innovativeres passieren. :((

Da kommt ja bestimmt noch mehr... :) Keine Sorge.

sei laut
2005-10-30, 11:08:29
Da kommt ja bestimmt noch mehr... :) Keine Sorge.

Sowas ist immer schwer einzuschätzen, da der Begriff "Addon" von so manchem Publisher missbraucht wurde.. und dehnbar ist. ;(

Gibts eigentlich schon ein Datum, wann es erscheint? (und die Frage richtet sich jetzt nicht explizit an Kai)

Kakarot
2005-10-30, 11:15:42
[...]OO JA ICH WARTE NUR BIS ICH ES BEI AMAZON VORBESTELLEN KANN!!!!
;D
mmh, da gibts son Ding, dass nennt sich "Der Addon Thread". Mit etwas Nachdenken wärst du darauf gekommen, dass alles was du hier so enthusiastisch hinschreibst auch schon drin steht.
merged

Nagilum
2005-10-30, 11:20:10
Ich würd mich vor allem freuen, wenn man bei Blizzard mal wieder den Gelegenheitsspieler entdeckt. Wobei ich gerade erst gelesen habe, dass die durchschnittliche Spielzeit aller WoW Spieler bei vier bis fünf Stunden pro Tag liegen soll. :eek:

Mir gibt es z.B. überhaupt nichts, tagelang Raids zu organisieren um dann stundenlang mit 40 Mann durch irgendwelche Instanzen zu hüpfen. Dazu ist mir meine Zeit einfach zu schade. Wenn man zudem auch dem PvP System nichts abgewinnen kann, dann frag ich mich, was das Addon gross für mich ändern würde?

Börk
2005-10-30, 11:53:54
Ich würd mich vor allem freuen, wenn man bei Blizzard mal wieder den Gelegenheitsspieler entdeckt. Wobei ich gerade erst gelesen habe, dass die durchschnittliche Spielzeit aller WoW Spieler bei vier bis fünf Stunden pro Tag liegen soll. :eek:

Mir gibt es z.B. überhaupt nichts, tagelang Raids zu organisieren um dann stundenlang mit 40 Mann durch irgendwelche Instanzen zu hüpfen. Dazu ist mir meine Zeit einfach zu schade. Wenn man zudem auch dem PvP System nichts abgewinnen kann, dann frag ich mich, was das Addon gross für mich ändern würde?
Geil ich bin definitiv kein Gelegenheits Spieler und spiele trotzdem weniger als 4-5h am Tag im Durchschnitt. Ich hab es auch schon durch den kompletten Raid-Content geschafft und deshalb frage ich mich deshalb was die Gelegenheits Spieler immer wollen. Man muss sich nur auf eine Sache konzentrieren und nicht alles mögliche machen wollen.

Es ist nämlich durchaus möglich mit nur 4-6h die Woche zumindest MC ordentlich durchzuspielen und auch so an seine items und den Spass zu kommen ohne dass man extremen Aufwand hat.
Ok wenn die Bosse dann schwerer werden kann man noch 1-2h farmen pro Woche drauflegen, aber viel mehr isses nicht.
Das ganze Raiden ist alles nur eine Sache der Disziplin und man muss sich einigermaßen auskennen...
Imho sind die meisten nur zu faul, sich einer Raidgemeinschaft anzupassen und/oder sich etwas funktionierendes zu suchen.

Wenn es ihnen keinen Spass macht zu raiden und zu Pvpen, dann ist das eine andere Sache, aber dann haben sie sich dsa falsche Spiel gesucht und sollten lieber ein anderes SPiel spielen, wo es z.B. nur darauf ankommt das höchste lvl zu erreichen etc...

Gruß,
Nachtmahr

Argo Zero
2005-10-30, 13:15:09
Hoffentlich wird der PvP überarbeitet. Die PvM Raids verlocken mich leider null.
Damals hatte ich gehofft, es würde DaoC übertreffen, weils auch teilweise so angekündigt war. Belagerungen und mit was alles um sich herum geworfen wurde...

Bu
2005-10-30, 13:23:45
Es ist nämlich durchaus möglich mit nur 4-6h die Woche zumindest MC ordentlich durchzuspielen und auch so an seine items und den Spass zu kommen ohne dass man extremen Aufwand hat.
Bemannte Raumfahrt ist auch moeglich. In unserer ~200 Mann starken Gilde gibt es 2 feste MC-Durchlaeufe pro Woche und selbst die klappen ab und an nicht.
Ok wenn die Bosse dann schwerer werden kann man noch 1-2h farmen pro Woche drauflegen, aber viel mehr isses nicht.
Aha.
Wenn es ihnen keinen Spass macht zu raiden und zu Pvpen, dann ist das eine andere Sache, aber dann haben sie sich dsa falsche Spiel gesucht und sollten lieber ein anderes SPiel spielen, wo es z.B. nur darauf ankommt das höchste lvl zu erreichen etc...
Auf Deinem Server gibt es noch faires PvP?

Du hast entweder ein riessen Glueck (Server/Freunde/Gilde/Zeitplan), oder sprichst von einem anderen Spiel. Nagilum trifft es da schon eher.

Dunkelwald
2005-10-30, 13:38:21
Es ist nämlich durchaus möglich mit nur 4-6h die Woche zumindest MC ordentlich durchzuspielen und auch so an seine items und den Spass zu kommen ohne dass man extremen Aufwand hat.
Ok wenn die Bosse dann schwerer werden kann man noch 1-2h farmen pro Woche drauflegen, aber viel mehr isses nicht.
Das ganze Raiden ist alles nur eine Sache der Disziplin und man muss sich einigermaßen auskennen...
Imho sind die meisten nur zu faul, sich einer Raidgemeinschaft anzupassen und/oder sich etwas funktionierendes zu suchen.

Zustimmung. Allerdings wünsche ich mir auch mal wieder ne schöne neue 5er-Instanz mit hohem Schwierigkeitsgrad. Seit DB ist da ja überhaupt kein Content mehr gekommen, was ich sehr schade finde. Gerade 5er-Instanzen fordern vom Einzelnen meist mehr ab als 40er-Raids, wo es mehr auf die Koordination von 40 Leuten und die richtige Taktik ankommt.

Börk
2005-10-30, 16:25:13
Zustimmung. Allerdings wünsche ich mir auch mal wieder ne schöne neue 5er-Instanz mit hohem Schwierigkeitsgrad. Seit DB ist da ja überhaupt kein Content mehr gekommen, was ich sehr schade finde. Gerade 5er-Instanzen fordern vom Einzelnen meist mehr ab als 40er-Raids, wo es mehr auf die Koordination von 40 Leuten und die richtige Taktik ankommt.
Das Problem dürfte sein, dass man keine 5er Instanz machen kann, die für jede Gruppenzusammenstellen schwer ist. Entweder man macht sie nicht ganz so schwer, dass man keine spezialisierte Gruppe braucht oder so knackig, dass die instanz nur von einer bis 2 kombinationen von Klassen möglich ist.

Wenn man sie nic ht so schwer macht, hat die Instanz eben keinen epischen loot verdient, wenn man sie schwer macht, kommen eben nur wenige Klassen an den loot ran.

Deshalb ist imho das niedrigste mögliche für eine Instanz mit epischem Loot eine 10er Instanz, wo jede Klasse seine Aufgabe erfüllen kann und die auch richtig knackig schwer gemacht ist. Unter knackig schwer verstehe ich eine Instanz die man als nicht über-equipter Raid nicht beim ersten, zweiten oder dritten mal sofort durchzieht, sondern wo man eben einen richtigen Fortschritt des Raids sieht.

Aber genau solche Instanzen, im mittleren Bereich will Blizzard auch verstärkt in der Zukunft ins Spiel integrieren, sprich 10er/20er Instanzen.
40er Instanzen nur noch für den high-end.

5er Instanzen wird es sicherlich auch einige geben (z.B. die 3 nebenwings von der einen 4-teiligen Instanz in den outlands), aber ich bin mir ziemlich sicher, dass diese keine absoluten High-End items droppen sollen und dürfen...

Gruß,
Nachtmahr

Rangy
2005-11-04, 16:54:12
"Auf der amerikanischen Shopseite GameStop.com findet man einen ersten Hinweis auf ein eventuelles Datum für das WoW Addon The Burning Crusade sowie ein erstes Box Cover. Als Erscheinungstermin gibt gamestop.com den 03. Juli 2006 an.

Ob das stimmt, das weiß zum jetzigen Zeitpunkt natürlich niemand so genau. Aber vielleicht vermittelt uns dieses Datum ja einen Näherungswert für eine etwaige Fertigstellung. Wer Blizzard kennt, der weiß, dass aus dem Wort "Juli" auch leicht noch ein "November" werden kann. Die Features, die auf der US Seite aufgelistet sind, wurden jedenfalls von der offiziellen Bekanntmachung auf der abgelaufenen BlizzCon genommen. Kosten soll das Ganze den Vollpreis (!) von 49,99$. Für ein Addon ein mehr als stolzer Preis..."

flagg@3D
2005-11-04, 16:59:53
uff 49,99$ ist happig, hält aber wohl die wenigsten davon ab (mich jedenfalls nicht) ;)

Börk
2005-11-04, 17:02:45
uff 49,99$ ist happig, hält aber wohl die wenigsten davon ab (mich jedenfalls nicht) ;)
Wird wohl wie im Genre üblich midn 1 freimonat inbegriffen sein

satanicImephisto
2005-11-06, 16:37:27
Ich find es ja eine Frechheit, dass Bliizard das Add.on zum vollen Preis anbieten wird. Hallo, es ist nur Zusatzzeug, aber die Spieler lassen sich ja gerne schröpfen, erst muss man das Hauptgame zahlen, dann noch monatliche Beiträge berappen und ein Add-on, welches endlich das letze Drittel des eigentlich versprochenen Nachliefert, ebenfalls für teuer Geld bezahlen. Sorry, aber wer das mitmacht ist selbst schuld. Warum können die das nicht so machen wie ihre Konkurrenten?

Azze
2005-11-06, 17:10:21
Ich find es ja eine Frechheit, dass Bliizard das Add.on zum vollen Preis anbieten wird. Hallo, es ist nur Zusatzzeug, aber die Spieler lassen sich ja gerne schröpfen, erst muss man das Hauptgame zahlen, dann noch monatliche Beiträge berappen und ein Add-on, welches endlich das letze Drittel des eigentlich versprochenen Nachliefert, ebenfalls für teuer Geld bezahlen. Sorry, aber wer das mitmacht ist selbst schuld. Warum können die das nicht so machen wie ihre Konkurrenten?

Du meinst schön billig, aber dafür die Monatlichen Gebühren anheben ?
Nee dann lieber einmal 50 € und die Alten Gebühren.

Aber m,acht doch erstmal langsam Jungs Es ist noch nix Offizielles bekannt, und vor Herbst rechne ich nicht mit dm Addon. (Wer Blizzard kennt, weis wie gerne die sich verspäten) :)

satanicImephisto
2005-11-06, 17:20:14
Ne, die Gebühren sind ja mit anderen Spielen im Schnitt. Ich frag mich genau deshalb, warum man das Spiel dann an sich teuer als Vollpreistitel noch kaufen muss.
Allerdings zeigt z.B. Guild Wars, dass es noch besser geht, keine monatlichen Gebühren, kostenlose Updates zwischendurch, das Spiel ist kein Vollpreisspiel und das 1. kostenpflichtige Add-on kommt erst im Frühjahr nächsten Jahres.

Azze
2005-11-06, 17:24:24
Hmm. Dann schau mal was DaOC mit allen Addons mtl. kostet. ;)

satanicImephisto
2005-11-06, 17:25:59
Hmm. Dann schau mal was DaOC mit allen Addons mtl. kostet. ;)

Meine Mami sagte immer "man soll sich nicht an den schlechten orientieren", denk mal drüber nach :D

Börk
2005-11-06, 17:29:38
Ne, die Gebühren sind ja mit anderen Spielen im Schnitt. Ich frag mich genau deshalb, warum man das Spiel dann an sich teuer als Vollpreistitel noch kaufen muss.
Allerdings zeigt z.B. Guild Wars, dass es noch besser geht, keine monatlichen Gebühren, kostenlose Updates zwischendurch, das Spiel ist kein Vollpreisspiel und das 1. kostenpflichtige Add-on kommt erst im Frühjahr nächsten Jahres.
Ja dann guck dir mal an was Guildwars an PvE Content bietet nicht wirklich viel.
Das kostet einfach deutlich weniger an Entwicklungsaufwand als einen komplett neuen Continent mit diversen Dungeons, Talentüberarbeitung etc.
Wow ist nunmal kein reines PvP Spiel ala Guildwars sondern lebt vom beiden, wobei aktuell der Focus recht stark auf dem PvE Anteil liegt (was ist bevorzuge).

Gruß,
Nachtmahr

Azze
2005-11-06, 17:30:04
Meine Mami sagte immer "man soll sich nicht an den schlechten orientieren", denk mal drüber nach :D

Du meinst ich soll dich ignorieren? *G*

Spaß beiseite. Wie oben schon gesagt lieber einmal 50 und gut ist als das DAoC Beispiel.
Doch lass uns wirklich erstmal warten bis was offizielles kommt. Du das kann, so Gott will, noch dauern :)

Nagilum
2005-11-06, 18:38:24
Warum können die das nicht so machen wie ihre Konkurrenten?
Und warum sollten sie das tun?

Kamikaze
2005-11-06, 18:58:12
zum vollpreis, na und?
die vergangenheit hat gezeigt, dass blizzard addons immer zum vollpreis angeboten werden, ABER jedes dieser addons war es wert diesen preis zu zahlen!

und wenn ich mir jetzt so die feature liste vom neuen addon ansehe, denke ich dass es diese mal genauso aussehen wird...

Bandit_SlySnake
2005-11-06, 19:41:56
Jedes Mal das gleiche, alle meckern über den Preis und kauft es trotzdem.

Wenn man soetwas verhindern möchte, kann man es nur boykottieren indem man es eben nicht kauft, denn wenn die Nachfrage da ist wird weiter so verfahren.

-Sly