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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : 3d game / engine


Gaston
2006-10-27, 20:54:19
Ich suche ein Programm um 3d spiele zu bauen. Nicht so was wie Gamemaker, schon etwas anspruchsvoller. Kann man das zb mit 3dsmax realisieren, kann man damit ein komplettes game bauen? Ich weiss, dass man noch andere proggs braucht… grafik (texturen), saund….
Ich würde mir solch ein Programm zu Weinachten gönnen.

danke

BavariaBlade
2006-10-27, 23:58:14
http://www.blender.org/cms/Features.155.0.html

Blender, sollte das können. Leider hab ich selbst nie wirklich damit gearbeitet.

Kannst ja mit dem Download bis auf Weihnachen warten :)

servus

EcHo
2006-10-28, 17:35:05
Blender ist aber nur ein Modeller. Er Sucht eine Engine!
Je nach dem, was du suchst (Open Source/ Closed Source): Die Quake 3 Eingine ist Open Source.

BavariaBlade
2006-10-28, 19:44:35
Blender ist aber nur ein Modeller. Er Sucht eine Engine!
Je nach dem, was du suchst (Open Source/ Closed Source): Die Quake 3 Eingine ist Open Source.

Vermutlich hast du den Link von mir nicht genauer beachtet, nichts für ungut *g*.

Zitat:

"Realtime 3D/Game Creation






-Graphical logic editor for defining interactive behavior without programming
-Collision detection and dynamics simulation now support to Bullet Physics Library. Bullet is an opensource Detection and Rigid Body Dynamics Library for games, free for commercial use including play station 3
-Shape types: Convex polyhedron, box, sphere, cone, cylinder, capsule, compound, and static triangle mesh with auto deactivation mode
-Discrete collision detection for RigidBody simulation
-Support for in-game activation of dynamic constraints
-Full support for vehicle dynamics, including spring reactions, stiffness, damping, tyre friction etc
-Python scripting API for sophisticated control and AI, fully defined advanced game logic
-Support all OpenGLTM lighting modes, including transparencies, Animated and reflection-mapped textures
-Support for multimaterials, multitexture and texture blending modes, per-pixel lighting, dynamic lighting, mapping modes, GLSL vertexPaint texture blending, toon shading, animated materials, support for Normal Maping and Parallax Mapping
-Playback of games and interactive 3D content without compiling or preprocessing
-Audio, using the SDL toolkit
-Multi-layering of Scenes for overlay interfaces"