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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Ritual macht jetzt Casual Games


Mephisto
2007-01-25, 09:14:14
... für "MumboJumbo" :hammer:, also wohl bye bye Sin Episodes.

Schade eigentlich, die Elite Force Spiele habe ich beide und fand sie sehr spaßig.
edit: (1. Teil ist von Raven Software)

http://www.4players.de/4players.php/dispnews/PC-CDROM/Aktuelle_News/61620.html

thiron
2007-01-25, 09:28:47
Als Mitarbeiter in einer Firma die ausschließlich Triple A Grade Software produziert hat würde ich mir jetzt sehr dämlich vorkommen wenn ich nun Handy Games - basteln - müsste. Ich sag jetzt extra basteln denn der Anspruch ist sicherlich nicht hoch, und für einige der Leute bei Ritual sicher eine Beleidigung.

Einerseits ist es schade, andererseits war Sin Episodes für mich sehr enttäuschend, so das man sich auch hätte fragen müssen ob es nicht gerechtfertigt wäre. Da verkneift man sich eine Träne im Auge und lässt es gut sein.

Marodeur
2007-01-25, 09:43:24
Die Geschichte bestärkt mich blos weiter in meiner absoluten Abneigung gegenüber Episoden-Spiele. :mad:

Mephisto
2007-01-26, 11:57:22
OT: Ich muß aber sagen, bei Sam & Max finde ich die Episodenform prima, da die tatsächlich monatlich kommen und nur 8,95 US$ kosten.

Crazy_Borg
2007-01-26, 13:36:33
Der Mapping-Gott Levelord muss nun an Minispielen basteln?
Auweia, der Arme.

Nach Sin (1) und Heavy Metal FAKK2 haben die das ganz sicher nicht verdient.
Ich glaube kaum dass das Episodenformat von Sin:Episodes auf Ritual's Mist gewachsen ist, da hat wohl eher Valve "Überzeugungsarbeit" geleistet!

Nachdem Rogue schon länger weg ist "geht" nun auch Ritual...man, bald gibt es keine Entwickler mehr die Ahnung von gutem Leveldesign haben!

DK2000
2007-01-26, 15:15:11
@ crazy_borg:
Meinste den hier:

Scott Maclean joined the 3D Realms staff on January 15th. Here's what he had to say on his weblog:
Well, my run with Ritual Entertainment has come to a close. After almost two years with the company, I've decided to accept an offer from another company here in Dallas. Starting tomorrow, I'll be a Level Designer at 3d Realms. I'm looking forward to joining the team there, I already have some friends over there and I'm really itching to have some serious work to do again.

Leaving Ritual was not an easy decision. I have a lot of friends at Ritual, and have a ton of respect for the game developers that work there. There have been some changes at the company recently - that I can't comment on yet - and those changes were what ultimately made 3d Realms a better fit for what I wanted to do. I wish everyone at Ritual the very best, and look forward to seeing their success with the new direction they're moving in.

http://www.duke4.net/news.php

ShadowXX
2007-01-26, 15:19:11
@ crazy_borg:
Meinste den hier:

Scott Maclean joined the 3D Realms staff on January 15th. Here's what he had to say on his weblog:
Well, my run with Ritual Entertainment has come to a close. After almost two years with the company, I've decided to accept an offer from another company here in Dallas. Starting tomorrow, I'll be a Level Designer at 3d Realms. I'm looking forward to joining the team there, I already have some friends over there and I'm really itching to have some serious work to do again.

Leaving Ritual was not an easy decision. I have a lot of friends at Ritual, and have a ton of respect for the game developers that work there. There have been some changes at the company recently - that I can't comment on yet - and those changes were what ultimately made 3d Realms a better fit for what I wanted to do. I wish everyone at Ritual the very best, and look forward to seeing their success with the new direction they're moving in.

http://www.duke4.net/news.php
Dann bastelt er also jetzt die Level für DukeNukem Forever......damit ist ihm immerhin eine lebenslange Anstellung sicher;)

AHF
2007-01-26, 16:09:09
@ crazy_borg:
Meinste den hier:

Scott Maclean joined the 3D Realms staff on January 15th. Here's what he had to say on his weblog:
Well, my run with Ritual Entertainment has come to a close. After almost two years with the company, I've decided to accept an offer from another company here in Dallas. Starting tomorrow, I'll be a Level Designer at 3d Realms. I'm looking forward to joining the team there, I already have some friends over there and I'm really itching to have some serious work to do again.

Leaving Ritual was not an easy decision. I have a lot of friends at Ritual, and have a ton of respect for the game developers that work there. There have been some changes at the company recently - that I can't comment on yet - and those changes were what ultimately made 3d Realms a better fit for what I wanted to do. I wish everyone at Ritual the very best, and look forward to seeing their success with the new direction they're moving in.

http://www.duke4.net/news.php

nein, levelord ist richard b. gray, der auch schon an duke nukem 3d mitgewirkt hat.

Crazy_Borg
2007-01-26, 17:35:10
AHF hat recht, ich meine Richard "Levelord" Gray (http://de.wikipedia.org/wiki/Levelord)

Der hat neben Rituals Games auch noch an so ziemlich an jeden genialen Shooter oder Action-Adventure der letzten Jahre (z.B. American McGee's Alice) zumindest als Berater mitgewirkt.

Jeder der einmal eine CS/HL rats-map gesehen hat sollte wissen was gemeint ist. Er war der erste der solch eine map für Sin erstellt hat: dm_spry, auch bekannt als "BehindZeeBookcase".
Der rats1 Autor hat das Level 1:1 Übernommen, entweder per Nachbau oder mit tools wie winbspc.


Und soeiner muss nun an Moorhuhn-Varianten basteln.:ucrazy:

Mephisto
2007-01-30, 18:33:31
Interview mit "Levellord" (http://www.gamecaptain.de/News/12489/Sin_Episodes_%96_Warum_es_mit_Episode_2_nicht_klappte;-1.html).