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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : UT2003 : erster Patch offiziell draussen!


perforierer
2002-10-30, 10:02:17
Auf den üblichen Seiten zum saugen, z.B. www.ut-2003.com
:)

THUNDERDOMER
2002-10-30, 10:25:57
na endlich, ich kann jetzt meine Fadenkreuz beliebig die Farbe ändern :D

Nefilim
2002-10-30, 12:53:55
Auf der offiziellen UT2003 Webseite www.unrealtournament2003.com ist davon noch nichts zu lesen. Ist der Patch wirklich offiziell?

Argo Zero
2002-10-30, 13:36:57
Originally posted by Nefilim
Auf der offiziellen UT2003 Webseite www.unrealtournament2003.com ist davon noch nichts zu lesen. Ist der Patch wirklich offiziell?

Eigentlich schon.
http://unreal.epicgames.com

UnCLe_$aM
2002-10-30, 14:09:10
jup is offiziell...mir hat der voll was gebracht (ping mäßig)
weiter so epic :)

Nefilim
2002-10-30, 14:14:10
Na gut, dann hau ich ihn auch mal drauf! :)

Markchen
2002-10-30, 14:24:48
NetCode scheint tatsächlich besser zu sein, mein Ping ist auch leicht gefallen. Außerdem läufts smoother (oder bilde ich mir das ein?)

kulla
2002-10-30, 14:27:01
Originally posted by THUNDERDOMER
na endlich :D

juhu du sagst es :D

UnCLe_$aM
2002-10-30, 15:18:41
endlich mal n patch der hilft :)

Ted
2002-10-30, 15:35:42
weiss jemand ob mit dem offiziellen patch auch der no-cd patch von gamecopyworld noch funktioniert ????

... hab zwar die original cd aber mich stört das Laufwerksgeräusch

THX für alle Antworten im Vorraus

Argo Zero
2002-10-30, 16:38:08
Originally posted by Ted
weiss jemand ob mit dem offiziellen patch auch der no-cd patch von gamecopyworld noch funktioniert ????

... hab zwar die original cd aber mich stört das Laufwerksgeräusch

THX für alle Antworten im Vorraus


ROFL.....
Der muss aber inGame nicht nachladen von CD, wie kann es dich also stören ?

Lightning
2002-10-30, 20:28:35
Originally posted by Argo Zero



ROFL.....
Der muss aber inGame nicht nachladen von CD, wie kann es dich also stören ?

Weil es 1. lange dauert bis die CD vom Spiel erkannt wird und weil man 2. vielleicht auch noch andere CD's hat, und die muss man dann immer wechseln.
Mich störts zumindest wenn ich die CD für ein Spiel einlegen muss. Aber der alte Crack scheint leider nicht für die neue Version zu funzen, werd ich wohl vorerst die CD nehmen müssen..

Ted
2002-10-30, 21:09:00
THX@Lightning für die Info !!!
... ich werd warten bis es einen neuen cd patch gibt

P.S.: Was bringt der offizielle Patch den in Sachen Gameplay und Spielfluss (subjektiv)- will mal ein paar meinungen hören !!!

camel
2002-10-30, 21:29:04
hab gerade ne runde instagib mitm neuen patch gezockt,und,wie soll ich sagen,meine alte stärke wiedererlangt (ein schuss,ein treffer,von allen gehasst ;) )
das man endlich den fader einfärben kann bringt wiederrum pluspunkte in bezug auf vertrautes ut1 feeling.ausserdem,wenn ich die serverlisten so anschau, hab ich etwa nen 5-10ms tieferen ping.

Stonecold
2002-10-30, 21:36:22
Originally posted by Argo Zero



ROFL.....
Der muss aber inGame nicht nachladen von CD, wie kann es dich also stören ?

Ne muss es nicht, mein Laufwerk mag es nur immer zu laufen, wie die hölle ich glaub das hat echt ne macke, erst nach 20-30min regelt das runter, deshalb nurtze ich auch immer No-CD cracks, und ich muss nicht immer ne andre CD einlegen wenn ich ein andres game zoggn will!!!

Mfg
Stonecold

Piffan
2002-10-30, 21:57:03
Originally posted by Stonecold


Ne muss es nicht, mein Laufwerk mag es nur immer zu laufen, wie die hölle ich glaub das hat echt ne macke, erst nach 20-30min regelt das runter, deshalb nurtze ich auch immer No-CD cracks, und ich muss nicht immer ne andre CD einlegen wenn ich ein andres game zoggn will!!!

Mfg
Stonecold

Ich empfehle das geniale Programm "cdbremse". Da wird dich garantiert geholfen! ;)

Stonecold
2002-10-30, 22:27:38
Wenn ich für jeden scheiss, der mich stört ein programm installieren würde welches abhilfe schafft, dann wäre meine platte wohl voll, oder ich würde mir weil ich keinen bock hab ein neues LW kaufen, was ich aber nicht will weil es eine gute fehlerkorrektur hat!!! Ausserdem hilft mir CD-Bremse eh nicht beim cd wechseln um ein andres spiel zu spielen.

MfG
Stonecold

ATi
2002-10-30, 22:38:24
3DCServer updaten !
mit dem patch komm man nicht mehr drauf !

Exxtreme
2002-10-30, 22:44:52
H3h3, die Liste der Fixes ist lang. :)
Zum Glück hat man dieses Problem gefixt:
- fixed tokara forest switching to CTF

Ist oft auf dem 3DC-Server aufgetreten.

P.S. Hier die komplette Liste der Fixes:
Gameplay:

- suicides count against team score in TDM
- fixed attenuation flak chunk damage over distance
- reduced minigun spin up time slightly
- made shock beam effect thicker
- always keep dynamic light for shock projectile, even in low detail mode
- translocation destination adjustment bug fix
- "kdraw collision" disabled in MP
- player dies before ball gets through hoop should still get credit for
throw
- fixed redeemer point blank shots
- double tap time invariant to gamespeed
- get rid of 03_2 use (duplicate of "three" sound)
- fixed problems with overtime not ending on first score in some situations
- fixed transloc camera sometimes taking two taps
- fixed 4 rocket bug
- fixed instagib really is instaGIB
- fixed 10 seconds before can speak again
- fixed killz in CTF-December, CTF-Face3, CTF-Citadel, and BR-IceFields
- clamped max view bob
- fixed tokara forest switching to CTF
- fix for balllauncher switchaway bug
- fixed problem with teammates grabbing the flag right when you score
- fixed No Adrenaline mutator not allowing other mutators to work
- fixed getting correct bots on configured bot games with no bots on one
team
- fixed falling damage bug
- straightened lightning bolt (purely visual change to make it easier to see
where you're shooting)
- fixed shieldgun impact charging effect fps slowdown
- Fix bug where ragdolls didn't turn skeletal when they fall into lava
volume.
- If there is no momentum on death, add a small random one. Reduces
ragdolls just falling to their knees.
- added mouse acceleration for improved fine aiming control. Can be turned
on by adding the following line to the [Engine.PlayerInput] section in
user.ini:
MouseAccelThreshold=+100.0
- added "now viewing" message when spectating
- Fixed: At end of match it says "You've lost the match" while spectating
- assault grenade faster minimum muzzle velocity
- fixed water footstep sounds sometimes not playing when touching
fluidsurfaceinfo
- no behindview cheat in net games
- Simplified using custom ragdolls. 'Ragdoll=xxxx' in the .upl file now
overrides the species ragdoll asset for the character. This approach is
compatible with the cheat protection.
- Fix screwed-up vehicle camera.
- increased skeletal mesh pool vertex buffer lifetime from 500 to
1000 frames
- rocket smoke trail whiter
- rocket launcher max ammo now 30
- improved instagib beams
- no shooting through people in classic instagib (just like it was in UT),
you can still shoot through them in zoom instagib
- fixed replicating blood spurts when hit
- improved sound positioning/attenuation
- fixed suicide spamming lagging servers
- fixed AI slowdown when can't reach player's location

HUD/Menus:

- typed messages stay up on HUD longer
- don't limit chat when game is paused
- fixed joystick support in menus
- added joystick hat support
- made sure "showlog" leaves fullscreen first
- new HUD options in menus:
Number of console messages shown
Console message font size
Ability to turn on and off various pieces of the HUD
Ability to scale the HUD
- Cut and Paste in Console and server browser/edit boxes.
- Change IForce to TouchSense Mouse Settings
- Added Min/Max players to Map Selection
- Added Author Name to Map Selection for Non-Epic maps
- Add Description field for Mod Authors and hooked it to the scrolly
- Added Announcer volume control to menus
- 'Speech' binder menu in Settings.
- Mouse wheel support on speech menu. On by default, but the ut2003.ini
option bSpeechMenuUseMouseWheel turns it off.
- Letter key support in Speech Menu. The ut2003.ini option
bSpeechMenuUseLetters turns this on, and you can specify what keys it
uses in the .ini file as well.
- Fix [ALL] being at the bottom of the speech menu player list.
- added joystick hat support
- made sure "showlog" leaves fullscreen first
- fix for particle "priming"
- enabled "preferences" and made it leave fullscreen
- added support for Asian language keyboard input via IME
- fix for particle "priming"
- enabled "preferences" and made it leave fullscreen
- added support for Asian language keyboard input via IME
- added "TOGGLEREFRAST"
- 'Add IP' and 'Add Buddy' dialog's focus the edit box by default.
- can change crosshair color

AI:

- bots supporting player will grab nearby pickups
- fixed bots rotating to acquire targets too fast
- added ReactionTime parameter for bots
- fixed bots stuck in corners wanting to go to paths above
- bots go after adrenaline more

Editor:

- fixed editor crash when rebuild paths with new pickupbase
- UnrealEd works on Win98

Networking:

- added option to cap framerate in netplay (on by default). This improves
client smoothness by keeping client physics updates more in sync with
server. Its controlled
in your UT2003.ini file in the [Engine.LevelInfo] section by bCapFramerate.
- improved ping measurement shown in scoreboard
- F6 bound to "stat net" again
- improved client movement on jumppads
- Buddy list wildcards
- Master server cheat protection MD5 support
- Removed server connect() 10054 warning
- servers no longer don't reconnect to master server on authentication
failure
- Show server ip in server browser
- Remove ICMP logspam by default
- IRC client under 'Chat' tab in Server Browser.
- Added 'Server Browser' button in-game so you can view servers/chat
without leaving game.
- Remove spurious qhull-related warnings at the console eg. when running
a server.
- Removed a lot of server log spam
- added AdminSay function which works from log window
- overtime ends if no one left on server
- stats compatible with minplayers > 0 (stats start when number of bots
drops to 0)
- fixed bug allowing bots to be added by admins in stats enabled games
- dedicated servers don't need to load skins/meshes/voices
- server CPU improvements (don't find actor channel reference twice)
- fixed server memory leak

Compatibility:

- fixed CD check problems on some machines

D3D

- fix for SiS 315 and other TnL cards only exposing one vertex stream
- better debug output for certain fatal failures
- better handling of running out of memory in default pool
- possible fix for UD3DRenderDevice::Unlock crash
- fix for "CreateVertexBuffer failed (D3DERR_INVALIDCALL)" crash
- made code respect D3DTEXOPCAPS_MODULATEALPHA_ADDCOLOR caps bit
- fixed case that led to an invalid stage setup in certain scenarios
- more Voodoo 3/5 & G400 workarounds (never sending more than 2
texcoords)
- better error message for UnSetRes
- changed error message for crash inside D3D8::DrawIndexedPrimitive
- now tries system memory pool if allocation in default pool fails even
after evicting all managed resources
- made FAuxRenderTarget destructor flush rendering resources
- added AvoidHitches" option to the D3D renderer which might
be useful for people with 64 MByte cards that play on high detail settings.
It significantly reduces the occurrence of substantial hitches, but slightly
reduces average framerate.

OpenGL

- replaced 8x8 dummy texture with 1x1 texture
- increased VARSize from 20 to 32
- added code to correctly fill in GMachineVideo
- implemented DesiredRefreshRate
- implemented ReduceMouseLag
- friendly error message when trying to run the Editor
- implemented missing case where neither NV_texture_env_combine4 nor
ATI_texture_env_combine3 are exposed
- changed VAR code to try smaller VAR ranges before giving up

mirp
2002-10-31, 08:12:53
Originally posted by ATi
3DCServer updaten !
mit dem patch komm man nicht mehr drauf ! Das wird vom Betreiber erledigt. Hoffentlich dauert es nicht zu lange.

Darf man hier eigentlich einen direkten Link zu einem NoCD-Patch posten? Ansonsten schaut mal ins Infogrames-Forum (erfordert allerdings Registrierung).

chicki
2002-10-31, 09:00:30
Originally posted by Markchen
NetCode scheint tatsächlich besser zu sein, mein Ping ist auch leicht gefallen. Außerdem läufts smoother (oder bilde ich mir das ein?)
jo im low fps bereich hat sich was getan :) ich hab zwar immer noch manchmal einbrüche auf inferno und magma, aber vorher hatte ich auf inferno durchgehend 35 fps, jetzt liegen sie meist über 40 manchmal auch bei 70.
Am krassetsten finde ich die ping veränderung (kA wie die das gemacht haben, die wollten doch nichts am netcode ändern - muss an den server side fixes liegen) voher hatte ich mit stat net 160-180 und mehr, im score table stand 60-80 - jetzt hab ich im scoretable 20-40 und stat net 50-70 :D und das mit t-dsl

perforierer
2002-10-31, 12:28:09
Also Frametechnisch bemerke ich keinen Unterschied. Die kosmetischen Änderungen und Einstellungen, wie das Voicebinding und die Hudmodifikationen sind aber echt fein :)

[UTFC]Slá¥èr
2002-10-31, 12:47:40
Fügt unter [Engine.PlayerInput]

folgende Zeile ein : MouseAccelThreshold=+100.0

Meiner Ansicht nach steuert sich das Spiel dadurch noch genauer :)

Also ich finde das Spiel jetz rundum gelungen.

Kommt es nur mir so vor oder ist Mnigun von der Anlaufzeit fast wieder wie in UT ?

gbm31
2002-10-31, 12:58:41
yep, ist schneller als vorher.

das ist auch das einzige, was mir sofort aufgefallen ist.

Kai
2002-10-31, 16:26:35
Kommt mir auch nicht mehr so zäh und jerky vor. Vor allem im niedrigen FPS-Bereich.

Sharky599
2002-10-31, 19:27:28
Subjektiv gesehen, ist das gameplay bei niedrigen fps jetzt besser, ruckelt nicht mehr so extrem.

Kein schlechter Patch. weiter so