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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Serious Sam HD: The Second Encounter


_DrillSarge]I[
2010-03-26, 15:49:12
wird langsam mal zeit für nen eigenen thread. kürzlich wurden neue screenshots veröffentlicht.


http://666kb.com/i/bhtm2qkr00xngkgd1.jpg

http://666kb.com/i/bhtm2ydzc2xw7i76d.jpg

http://666kb.com/i/bhtm2i3ftjp49yyfp.jpg

http://666kb.com/i/bhtm31hwmqyysem6t.jpg

http://666kb.com/i/bhtm3avq7beee015h.jpg



zum releasedatum:
Originally scheduled for a first quarter 2010 release, Big Download has been told by the game's publisher Devolver Digital that the game is now due for release in late April.
http://news.bigdownload.com/2010/02/10/serious-sam-hd-the-second-encounter-now-due-in-late-april/

zudem gibts bald (im gegensatz zu FE) ne demo:

For those still not convinced, SSHD is going to get an extremely generous demo on Steam in a few weeks. Extremely generous.
http://twitter.com/devolverdigital

MooN
2010-03-26, 16:58:15
Ist sowas von gekauft :ugly:

_DrillSarge]I[
2010-04-06, 12:36:19
What has 4 arms and will bring the pain against this crew? Preorder on Steam this Thursday and find out...

http://666kb.com/i/bi4l8a17kfwz0axcn.jpg

http://twitter.com/devolverdigital/status/11675350420

:wink:

dechosen
2010-04-06, 15:10:56
Freu mich, genauso wie auf TFE. Wird geil. :cool:

MiamiNice
2010-04-06, 18:01:29
Ich will, ich will, ich will und zwar sofort.

Die sollen mal zusehen, das Spiel ist genau von der Art wie ich Spiele liebe :)

Neo69
2010-04-06, 21:27:51
Die Demo war gut, also es ist wirklich genau so wie die alten Spiele. Grafik ist heutzutage nix besonderes aber performt super, muss es bei so vielen Gegnern und der schnellen Action ja auch.

y33H@
2010-04-06, 21:47:52
Raff meinte, hoffentlich sieht TSE besser aus als TFE. Denn die (ziemlich geilen) Promo-Shots mit der SeriousEngine 3 zeigen ja TSE. TFE sieht lange nicht so gut aus, wie es die TSE-Shots suggerieren.

Neo69
2010-04-06, 22:25:45
Ah OK, hab gar nicht geschnallt dass jetzt zwei neue SS Spiele kommen. Hab mich schon gewundert warum es nicht so gut aussieht wie die Screens zeigen.

Edit: Oh, und das TFE ist ja schon lange draußen...da kam die Demo aber sehr spät und ich hab einiges verpasst :) Mein Post bezog sich also auf das falsche Spiel.

_DrillSarge]I[
2010-04-07, 16:55:54
Here is a very tough hint at what the Steam preorder bonus might be for Second Encounter HD...

http://666kb.com/i/bi5sai9f906exbolm.jpg


http://twitter.com/devolverdigital/status/11759223931

_DrillSarge]I[
2010-04-07, 20:11:11
Teaser/Trailer!
http://www.gametrailers.com/video/exclusive-debut-serious-sam/64204

Andi_669
2010-04-07, 21:34:38
I[;7956181']Teaser/Trailer!
http://www.gametrailers.com/video/exclusive-debut-serious-sam/64204
Nice :D

aber diesmal werde ich warten bis man es für unter 10€ bekommt :wink:

_DrillSarge]I[
2010-04-07, 23:03:39
The glorious high-definition (HD) chaos continues in Serious Sam HD: The Second Encounter, the highly anticipated arcade action FPS sequel to the Serious Sam HD: The First Encounter.

Developed by Croteam and powered by the Serious Engine 3, Serious Sam HD: The Second Encounter combines spectacularly enhanced visuals, including more polygons, higher resolution textures and more special effects like hippy and kids mode, with trademark frantic gameplay for a non-stop action.

Featuring single-play, survival and cooperative play, the game continues your battle against Mentals army with the classic over-the-top action, crazy humor and horror from the golden age of first-person shooters.

Combined with intense versus and team modes in over 18 classic and NEW! multiplayer maps Serious Sam HD: The Second Encounter is a worthy successor to the original masterpiece.

Various Environments and Secrets! - Unleash mayhem on 3 different spectacular worlds: South America, ancient Mesopotamia and medieval Europe. Discover over 130 secrets including over 15 brand NEW! ones hidden in the fray.

Unique Enemies and Bosses! - Fight with 27 nightmarish warriors in Mentals' army, including old favorites from The First Encounter like Beheaded Kamikaze, Syrian Werebull and Kleer Skeleton. Go head to head against 5 new enemies and 3 new Bosses.

Special Weapons and Power-Ups! - Wreak havoc with a huge arsenal of weapons including 3 new toys: the Sniper Rifle, Flamethrower and Chainsaw. Use Power-Ups to additionally increase your fighting and agility skills.

Serious Multiplayer and Steam! - Plunge into chaos with up to 16 players in campaign cooperative mode or watch all hell break loose in over 8 classic and brand NEW! deathmatch maps with up to 16 players! Track your score on Steam leaderboards and earn over over NEW! 40 Steam achievements!

NEW! Survival, Co-Op, Versus and Team Modes! - Try to stay alive as long as you can against continued enemies attacks in Survival mode with specially designed survival maps! Play even more along your friends in new co-op modes including Coin-Op Co-Op! Fight against your friends in more versus modes including Beast Hunt and My Burden! Compete against other teams in team matches including Team Deathmatch, Capture the Flag and Last Team Standing!
http://www.serioussamhd.com
:-)

das scheint (laut der seite) der steam-link zu sein. geht aber erst ab morgen
http://store.steampowered.com/app/41010/

PRE-PURCHASE Serious Sam HD: The Second Encounter on Steam (from April 8th) and get 10% discount, plus an exclusive multiplayer character Ugh-Zan III

+neue screenshots:
http://www.serioussamhd.com/screenshots.php

http://www.serioussamhd.com/images/screens-big_01.jpg

http://www.serioussamhd.com/images/screens-big_05.jpg

http://www.serioussamhd.com/images/screens-big_04.jpg

http://www.serioussamhd.com/images/screens-big_08.jpg

Phlox
2010-04-08, 17:36:45
Bei den Bildern bekommt man wirklich wieder Lust auf ne runde COOP :biggrin:

_DrillSarge]I[
2010-04-08, 21:23:07
jetzt vorbestellbar für 17.99€
http://store.steampowered.com/app/41010/

release scheint nun 28. april zu sein

und es gibt neue multiplayermodi! (siehe steambeschreibung)

€: für die xbox wurde es nun auch offiziell angekündigt:
http://majescoentertainment.com/news/display_news.php?id=450

y33H@
2010-04-08, 22:35:52
17.99€? Ne Woche später für n Zehner ;D

_DrillSarge]I[
2010-04-08, 22:40:43
zum release kostet es 20€.
FE kostet ja auch immer noch 15€ (war ja nur einmal zu weihnachten für 5€ und dann nochmal kurzzeitig für 10 oder so)

_DrillSarge]I[
2010-04-17, 18:16:58
mal am rande: wusste zwar, dass croteam ein kleines studio ist, aber so klein:
Fact: Croteam is made up of less than 20 members.
http://twitter.com/devolverdigital/statuses/12315808068
:O

y33H@
2010-04-17, 18:24:26
Ich würde gerne pre-loaden ;(

_DrillSarge]I[
2010-04-17, 18:26:54
Ich würde gerne pre-loaden ;(
This game will unlock in approximately 1 week, 4 days and 1 hour
:usad:

y33H@
2010-04-17, 18:33:10
Die bauen bestimmt noch an den Maps ;D

mapel110
2010-04-27, 01:27:03
http://twitter.com/devolverdigital
FACT: Steam had to update their UI in order to handle Serious Sam HD: Second Encounter's release this Wednesday.

:biggrin:

_DrillSarge]I[
2010-04-27, 15:48:04
multiplayer trailer

http://www.eurogamer.net/videos/multiplayer-in-serious-sam-hd-tse?size=hd

dechosen
2010-04-28, 01:12:56
Sooo...

Preload hat begonnen, bin schon ganz hibbelig. :biggrin:

Timolol
2010-04-28, 02:19:35
Steam Server überlastet :freak:. Mitten in der Nacht? Sauerei!

_DrillSarge]I[
2010-04-28, 06:13:43
OMGWTFBBQ

http://666kb.com/i/biqmghrcnzrh645tv.png

That tightness in the front of your pants is happening because Steam is preloading your copy of Serious Sam HD: Second Encounter!
http://twitter.com/devolverdigital/statuses/12975992441
:ucatch:

Raff
2010-04-28, 09:05:43
Yeah, gleich nachher geht's los. Wer will Benchmarks? :D

MfG,
Raff

mapel110
2010-04-28, 09:35:52
Gibts das Game eigentlich nicht Retail? Bei Amazon.de nichts, bei Okaysoft.de nichts, bei Geizhals.at auch kein Shop gelistet. Oder dauert das wieder ein paar Wochen? ;(

y33H@
2010-04-28, 10:02:09
In 10h erst :usad:

dechosen
2010-04-28, 15:28:47
Gibts das Game eigentlich nicht Retail? Bei Amazon.de nichts, bei Okaysoft.de nichts, bei Geizhals.at auch kein Shop gelistet. Oder dauert das wieder ein paar Wochen? ;(


Vllt. hat's was mit der Insolvenz von CDV zu tun? Die sind doch Publisher, oder? :|

Aaaaargh, noch ~4h. :freak:

_DrillSarge]I[
2010-04-28, 19:08:37
This game will unlock in approximately 1 hour
:ugly2:
och menno...:usad:

dechosen
2010-04-28, 20:19:22
IT's DONE!!1111111einhundertelfdrölf

_DrillSarge]I[
2010-04-28, 21:53:26
ha, endlich!
das intro saugt übel, gerade mit AAA ;D

http://www.abload.de/img/1cvne.jpg

http://www.abload.de/img/2p8vp.jpg

€: ^^natürlich keine fps mit abgebildet :usad:

aber was nervt ist ein extrem agressives textur-lod bspw an den bergen...sieht alles verwaschen aus. find ich aber noch raus, wie das weggeht :upara:

btw, das gibts immer noch und es ist noch aktuell X-D

http://www.abload.de/img/3371y.jpg

smasher
2010-04-28, 22:10:20
I[;7998250']ha, endlich!
das intro saugt übel, gerade mit AAA ;D

http://www.abload.de/img/1cvne.jpg

http://www.abload.de/img/2p8vp.jpg

€: ^^natürlich keine fps mit abgebildet :usad:

aber was nervt ist ein extrem agressives textur-lod bspw an den bergen...sieht alles verwaschen aus. find ich aber noch raus, wie das weggeht :upara:

btw, das gibts immer noch und es ist noch aktuell X-D

http://www.abload.de/img/3371y.jpg
Ja- immer noch aktuell
und er wartet immer noch :biggrin:
Gruß
Smasher

y33H@
2010-04-28, 23:46:02
Ein paar Impressionen =) "Double the gun, double the fun - jeeeeeeeeeeeehaw!"

http://www.abload.de/thumb/sshdtse-00bwor.jpg (http://www.abload.de/image.php?img=sshdtse-00bwor.jpg) http://www.abload.de/thumb/sshdtse-01w8is.jpg (http://www.abload.de/image.php?img=sshdtse-01w8is.jpg) http://www.abload.de/thumb/sshdtse-02vwcm.jpg (http://www.abload.de/image.php?img=sshdtse-02vwcm.jpg) http://www.abload.de/thumb/sshdtse-03zjkb.jpg (http://www.abload.de/image.php?img=sshdtse-03zjkb.jpg) http://www.abload.de/thumb/sshdtse-04g70w.jpg (http://www.abload.de/image.php?img=sshdtse-04g70w.jpg)

http://www.abload.de/thumb/sshdtse-05jk9x.jpg (http://www.abload.de/image.php?img=sshdtse-05jk9x.jpg) http://www.abload.de/thumb/sshdtse-06576m.jpg (http://www.abload.de/image.php?img=sshdtse-06576m.jpg) http://www.abload.de/thumb/sshdtse-077vly.jpg (http://www.abload.de/image.php?img=sshdtse-077vly.jpg) http://www.abload.de/thumb/sshdtse-0878pk.jpg (http://www.abload.de/image.php?img=sshdtse-0878pk.jpg) http://www.abload.de/thumb/sshdtse-09r8c2.jpg (http://www.abload.de/image.php?img=sshdtse-09r8c2.jpg)

mapel110
2010-04-29, 00:46:37
Grafisch ein bissl besser als das erste HD, was?! War ja beim Original Second Encounter auch so.

Vielleicht sollte ich mir auch endlich mal einen Paypal-Account zulegen. Kanns nicht via Steam kaufen. :(

y33H@
2010-04-29, 00:49:08
Soll ich's dir giften so wie gefühlte 317 Spiele dem Raff? ;D

Und ja, sieht imo besser aus als TFE, mir gefiel aber TSE aber schon immer besser.

mapel110
2010-04-29, 03:19:17
Thx fürs Giften.

Ich glaub, ich brauch doch was potenteres als einen E8400. Serious difficulty ist schon teils grenzwertig, vor allem in den letzten Levels. Da gehts mal runter unter 30 fps.

Es sieht schon klasse aus. Echtes Sam-Feeling und epische Levels. First Encounter kann man sich wirklich schenken, aber TSE ist für mich ein Must Have dieses Jahr. Besser kann man 20 € nicht investieren. ^^

_DrillSarge]I[
2010-04-29, 08:14:26
gibt schon nen patch


- Fixed "Cannot set display mode" fatal error at startup for some ATI boards.
- Fixed random lag spikes that made network games unplayable on many servers.

Lurtz
2010-04-29, 11:36:48
Ich wills mir auch holen, aber ich hoffe auf einen baldigen Preissturz.

Raff
2010-04-29, 11:48:18
Preissturz? Sind 18 €uro nicht schon wenig genug? ;) Du hast aber IMO gute Chancen, denn den ersten HD-Teil gab's ja auch schnell für 10 € ...

MfG,
Raff

MiamiNice
2010-04-29, 11:59:37
Was ein Knaller ^^

Grafisch reisst es mich jetzt nicht vom Hocker (wo sind die Grafikmodder hier?) aber spieltechnisch ist es ja wohl total über ^^. Bitte mehr davon! Das ist Sp Shooter Gaming par excellence :biggrin:

Raff
2010-04-29, 14:50:42
Die volle Ladung bei PCGH:

Serious Sam HD The Second Encounter: Grafikkarten-Benchmarks (http://www.pcgameshardware.de/aid,746394/Serious-Sam-HD-The-Second-Encounter-Grafikkarten-Benchmarks/Action-Spiel/Test/)

Serious Sam HD The Second Encounter: Die Tops und Flops der Grafik (http://www.pcgameshardware.de/aid,746362/Serious-Sam-HD-The-Second-Encounter-Die-Tops-und-Flops-der-Grafik/Action-Spiel/Test/)

MfG,
Raff

mapel110
2010-04-29, 15:15:17
Prozessortest wäre noch interessant gewesen, aber profitiert wohl nicht allzu sehr von mehr Kernen?!

y33H@
2010-04-29, 15:20:41
Wohl eher nicht ;D

derguru
2010-04-29, 15:32:15
ist dieses integrierte ssaa vergleichbar mit ds?

Raff
2010-04-29, 15:39:45
Klar. Das Spiel verwendet auf Wunsch aber einen Lanczos- anstelle des standardmäßigen Box-Downfilters zum Eindampfen der höheren Auflösung. Ok, das macht bei nur vier Samples noch wenig aus. Dennoch: Was Croteam da anbietet – variables, engine-seitiges Supersampling mit wählbarem DS-Filter – ist vorbildlich, hochkompatibel und sollte zum Standard werden.

MfG,
Raff

_DrillSarge]I[
2010-04-29, 15:45:33
Wohl eher nicht ;D
klar, für die KI! :ugly:

Raff
2010-04-29, 15:49:43
Genau, für "KI" (Kackdumme Inzestviecher). :ulol: Mit dem Konsolenbefehl "bmk_bBenchmarkDemos = 1" werden links oben die einzelnen Tasks angezeigt. Die KI liegt stets bei 1 bis 3 Prozent, Graphics (Gfx) bei fast 90. ;)

MfG,
Raff

y33H@
2010-04-29, 16:33:59
@ _DrillSarge]I[

KI? Jedes von den beknackten Viechern kennt doch eh nur straight ahead. Das Pathfinding kann's bei der Level-Architektur auch nicht sein, da braucht's maximal drei Waypoint - und der dritte ist bereits "Sam i am" ;D

_DrillSarge]I[
2010-04-29, 16:40:24
die vermeintliche dummheit wird mittels hochkomplexen algorithmen simuliert.


oder so...;D

mapel110
2010-04-29, 16:43:03
Zeit, den Avatar auf HD umzustellen. :D

http://www.abload.de/img/9be257bec366e25a2ba94al6tf.jpg

Lurtz
2010-04-30, 00:41:25
Preissturz? Sind 18 €uro nicht schon wenig genug? ;) Du hast aber IMO gute Chancen, denn den ersten HD-Teil gab's ja auch schnell für 10 € ...
Klar sind 18€ nicht die Welt, aber Geiz ist halt geil und Zeit habe ich im Moment sowieso nicht allzu viel ;)

Edit: Bei mir sinds sogar 20€ ^^

_DrillSarge]I[
2010-05-01, 13:38:23
kann jemand mit ner 5800/gtx470/480 sagen, ob das spiel mit 4xmsaa + 1,5-2x downsampling oder SSAA flüssig läuft?

mapel110
2010-05-01, 13:59:00
I[;8002625']kann jemand mit ner 5800/gtx470/480 sagen, ob das spiel mit 4xmsaa + 1,5-2x downsampling oder SSAA flüssig läuft?
Wenn ich mir die Benchmarks von PCGH ansehe und meine Performance mit der GTX260² betrachte, sollte es bei 1680er Auflösung flüssig sein auf genannten Karten. Die gemessenen fps bei 1920er Auflösung von PCGH sind jedenfalls schon zu niedrig zum Zocken.

_DrillSarge]I[
2010-05-01, 14:02:37
^^ah lol, die pcgh-benches hab ich gar nicht gesehen. sieht nach sli/cf zwang aus.

Grey
2010-05-01, 14:03:31
I[;8002625']kann jemand mit ner 5800/gtx470/480 sagen, ob das spiel mit 4xmsaa + 1,5-2x downsampling oder SSAA flüssig läuft?

Glaub nicht, kann ich aber später mal testen.

Hab gestern nur mal kurz rein geschaut und ded läuft schon relativ unsmooth bei arg hohen Details @5870

Eggcake
2010-05-01, 17:34:07
Omfg ist gekauft.

War praktisch mein erstes LAN-Spiel damals und das einzige Spiel, wo ich während dem Spielen Lachkrämpfe bekommen habe weil die Fights so geil waren :D

Edit: Mh, kaum Spieler vorhanden :(

_DrillSarge]I[
2010-05-05, 21:31:03
http://www.gametrailers.com/video/exclusive-house-serious-sam/65252

:uconf: :freak:

da GT gerade down: http://www.youtube.com/watch?v=D6vaSJpx0D4

_DrillSarge]I[
2010-05-09, 09:56:09
hier paar reviews:

gamespot 7.5
http://www.gamespot.com/pc/action/serioussamhdthesecondencounter/review.html

eurogamer 7/10
http://www.eurogamer.de/articles/serious-sam-hd-the-second-encounter-test

hexus 92% :biggrin:
http://gaming.hexus.net/content/item.php?item=24488&page=1

Didi Bouzul
2010-05-09, 22:44:48
Ich finde es sehr ärgerlich, dass es keine Multiplayer-Server in Deutschland gibt. Beste Ping haben Server aus Paris. :-(

_DrillSarge]I[
2010-05-18, 23:16:53
up :D
übrigens wird es laut aussagen von croteam demnächst ein "free multiplayer weekend" geben. zudem wird der dedicated server komplett von steamzwang befreit. der nächste patch soll auch bald kommen.

mapel110
2010-05-18, 23:21:35
Habs in letzter Zeit wenig gezockt. Aber der Survival-Modus ist richtig klasse. Den sollte es in der Form in jedem Ego-Shooter geben. Feind-Wellen bis man tot ist. :uup:

mapel110
2010-05-20, 21:54:51
Patch ist da. Eine Menge Änderungen



Serious Sam HD: The Second Encounter Update Released12:23
Updates to Serious Sam HD: The Second Encounter have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The major changes include:

Graphics
* To improve performance near water, dynamic water rippling is disabled on multi-GPU systems. This is a temporary workaround while waiting for driver fixes from ATI and NV.
* Adjusted rendering LOD distance on water rippler distance.
* When rendering in-game wide-screen cameras, max allowed mega-pixels is reduced in order to match rendering size of 4:3 original screen. That way reallocation of rendering buffers is avoided.
* Fixed some models being influenced by fog when they shouldn't be.
* Updated resolution auto-selection to skip the last good resolution for a fallback candidate if it's the same as the current resolution.
* Fixed the inability to start a game in window mode when the .ini file contains the gfx_bFullScreen cvar but without accompanying resolution cvars.
* Added cvar prj_fMinFlameFastLightDistance which specifies the minimum distance between flame fast lights on a single entity. This makes sense only on materials which don't allow flame propagation (most static geometry), as there is already a limit for applying flame hit points on materials on which flames propagate (puppets and trees).
* Cvar 'efx_bStreaksHQ' now defaults to 0, as there's no need for high-quality streaks, as in most cases, "lower" quality is more than enough, while HQ tends to affect frame-rate noticeably.

Sound:
* Upgraded DirectX libraries to the "February 2010" version.
* Fixed possible loopholes that can provoke XAudio2 to crash.
* On the last level, a music started in a secret would wear out without reverting to normal music, thus leaving just silence.
* Fixed problem with weapon sounds sometimes being interrupted in large fights.
* Sound wrapper's report for Xaudio2 now states HW voices (i.e. "mixer voices") correctly. (Mixer HW voices is actually number of output channels in this case.)
* Added 'xad_bInstantUpdates' cvar for controlling whether the changes to XAudio2 API should be commited right away (on a per-function basis) or just once per frame (=0, default).

Menus:
* Fixed problem with particle bias being reset to 1.0, after setting it from GPU custom quality sub-menu.
* Updated difficulty customization menu to display customized settings with a different color from the default settings.
* Text in Game Details and Session Info menus no longer blinks and glows during scrolling.
* Focus changing wasn't working correctly when player uses gamepad to navigate menus with multiple scrollbars.
* Game modes now have more space for the rules in the game mode overlay.
* Enlarged the game overlay buttons for longer strings in non-enu locales.
* Enlarged the area for Netricsa message title and made it wrappable.
* Upon starting new level, user was allowed to exit netricsa before auto-saved game was stored onto disk, which caused application to be blocked for a few seconds.
* Enlarged the area for game rules in game details menu.
* Changed paragraph padding in game details menu to minimize text wrapping.
* Fixed the erroneous level name in session info menu screen.
* Netricsa image was not handled properly for the game modes that use single player levels.
* In game overlay menu, spectators are now flagged with icons, instead of a text label.
* Fixed garbled button names in the game overlay menu before player starts interacting with the menu.
* Fixed problem with "Render LOD Bias" slider being reversed (min setting was infact max and max was min).
* "PlayerCard" (i.e. SteamID) button was not visible on session info menu screen when using only mouse input.
* Added auto jump, fixed crosshair, player list visibility and its size scaler as options in the game options menu.(Previously those were accessible via cvars.)
* Changed sniper rifle and cannon binding to key 7 and serious bomb to key 8.

Levels and gameplay:
* Several pre-recorded demo files are now installed with the game, for easier benchmarking.
* Palenque Demo now has its leaderboards for "SinglePlayer", "Cooperative" and "CooperativeCoinOp" modes.
* Fixed "disco" music on Palenque level not playing on clients.
* Fixed some triggers on Palenque Demo that would not be started in game modes that use warmup.
* Fixed a door on Palenque Demo that wouldn't open in coop.
* Enabled BeastHunt and TeamBeastHunt on Palenque Demo.
* Adjusted visibility distances for Armor and Health items.
* Adjusted melee range for the largest Highlanders to fit their size.
* In some situations puppets would not be deleted after they are dead. This was when they died during the contact with moving brush or bouncer.
* Added sound and particles to destucting floor on Palenque Demo.
* Fixed wrong color on some stones at the start of first level.
* Patched Zumbul spawner on the Palenque Demo level that ended up inside mountains and would fall down into infinity.
* Fixed the huge Highlander Bride in Land of the Damned, so it doesn't walk around and stomp on players.
* Took new screenshots for all levels in resolution 512x512.
* Fixed the flying Kleers secret.
* Cannons on We Got Skulls'N'Bones Too can now be reused.
* Fixed stretch on particles used for tree destructions.
* Added Step sounds for Ughzan player character.
* Adjusted kamikaze and bull spawning on Icelander.
* Disabled destruction on big head statue on Jump Over. It's important that the head stays intact because players use that model to jump on it in order to get to the Health item.
* Changed position of My Burden item on Hole.
* Changed positions of Serious Damage, MyBurden item and on some jumpers on We Got Skul'N'Bones Too.
* Added more spawn markers on several Versus levels that had too few.
* Fixed multiple collision problems on several Versus levels.
* Fixed being able to get out of the arena on Greenfield.
* Fixed enemies getting stuck when descending the hill on Bear City.
* Added various delays on initial item spawning on Kleer Base to avoid spawning all at the same time that makes one big noisy spawning sound.
* Lowered bump map height on the frozen lake.
* Fixed situation on Hole level where player could jump through grid floor if jumping from below water.
* Fixed control time on bouncer on The Lost Tomb level.
* Adjusted Zorg's skeleton and mesh LOD switching distances.
* Added barrier fields on Yodeller because players could reach blind areas of map with rocket jump.
* Inserted new spawn markers on Yodeller.
* Fixed geometry on windmill wing on Yodeller, so players can now walk on it.
* Serious bomb item will not be picked if player cannot cary any more serious bombs.
* Destroying both Exotech Larva arms now triggers quotes.
* Fixed Mental difficulty not getting unlocked.
* Fixed missing war music on the Exotech Larva boss.
* Fixed "MyBurdenBeginner" achievement not being awarded.
* When fixed crosshair is used, crosshair will always be fixed to the center of the screen with fixed size.
* Fixed Kleer sometimes damaging player even after its attack has finished.

Networking:
* Dedicated server can now run without the Steam client.
* Added prj_bExitOnSessionEnd which makes dedserver exit after all players leave, in order to keep memory usage under control.
* Added timeout that disconnects client for the situation when client was forever waiting in the menu netricsa loop and typing "Waiting for server to start" due to the high packet-loss rates.
* Improved connection robustness to prevent spurious disconnects that happened at high packet loss rates.
* Dedicated server enumeration is now much faster.

Multiplayer
* Player now resets its score when changes team and gets respawned when it changes team during gameplay phase.
* Player is not able to respawn when is dead and round is played in last team standing mode.
* In my burden mode, frag count is not important any more for sorting players.
* Dead players don't show direction arrow any more in small players table of the team survival game.
* Auto cycle maps didn't work for survival game modes.
* Cooperative coinop mode now allows users to turn on auto map cycling.
* Beast hunt, team beast hunt and cooperative coinop modes now display rules while loading and wait for the player to press "Continue".
* Playing time in game mode which uses timer for goals (i.e. survival) is now predicted on client, so it counts smoothly.
* Removed erroneous newline character from the "player joined" notification message.
* Added safeguards against problems which caused achievements not to be awarded sometimes on client machines.
* Fixed "Deathmatch Beginner" achievement which required player to win instead of just awarding it to player which participated with at least one kill.
* Added safeguards against spectating players from the opposing team.
* Updated game modes descriptions.
* Winner would not be printed in team modes if there would be only one player in any team.
* Cooperative and coinop now use Netricsa and don't show game rules during load time.

Crashes and malfunctions:
* Fixed application crashes that happened when loading saved games, if thegame was corrupted on the disk.
* Fixed problems caused by intrusive programs (like F-Secure with DeepGuard enabled) that caused the game to misbehave.
* Fixed inability to start the game if Windows installation is damaged so that the certificate checking APIs malfunction. It will now report error to the console, but still carry on.
* Fixed occasional application crashes when game ends up in netricsa level when trying to load invalid save game.
* Fixed memory corruption that happened at high packet-loss rates, and caused crashes later in the game (usually on exit or level change).
* Fixed cases where force field would teleport player into infinity.
* Fixed a crash that happened when client joined a paused game.
* Fixed wrong fatal error when being unable to load ATI's ADL DLL.

Localizations:
* Knife and colt Netricsa messages were sometimes untranslated (in English), even for other locales.
* Localized text for "Wave #" counting in Survival.
* Fixed various errors in localization.
* Fixed "The Second Encounter" label in French locale.

qu3x^
2010-05-20, 22:38:54
Habs in letzter Zeit wenig gezockt. Aber der Survival-Modus ist richtig klasse. Den sollte es in der Form in jedem Ego-Shooter geben. Feind-Wellen bis man tot ist. :uup:

Öhmmm Left 4 Dead; Left 4 Dead 2 und Killing Floor

ShadowXX
2010-05-21, 02:14:06
Öhmmm Left 4 Dead; Left 4 Dead 2 und Killing FloorAlles reine MP Games und damit von Haus aus nicht brauchbar...

Eggcake
2010-05-23, 13:27:58
Habs zwar eine Weile auch nicht mehr gespielt, aber der Patch behebt einen sehr nervigen Bug, den ich oft hatte.

Meistens waren zu der Zeit, als ich spielte nur 1-3 Server befüllt (mit anständigem Ping). Oft habe ich die Meldung "Waiting for Players to start" o.ä. gewartet, obwohl das Spiel längst lief und man normalerweise jederzeit joinen konnte. Musste immer warten, bis der gesamte Mapcycle durch war und der Server "neu gestartet" hat - das soll nun behoben sein *freu*

phoenix887
2010-05-27, 11:01:53
Seit ich den neuen Patch drauf habe erscheint bei mir die Meldung, Xaudio2 Liberaries sind nicht richtig installiert. Er ladet dann autmotaisch eine neue DirectX Version runter, aber der Fehler bleibt. Habe auch schon die samplerate gesenkt meiner X-Fi Titanium aber keine Besserung.
Kennt jemand eine Lösung?

mapel110
2010-05-27, 18:16:03
Auf Gamer-Setting Dingsbums hast du deine X-Fi gestellt?

phoenix887
2010-05-27, 22:53:54
Ja befindet sich im Spielmodus, eine andere Idee noch?

phoenix887
2010-05-29, 00:13:55
Es funkioniert wieder. Habe Blur installiert und die DirectX Version auf dieser Dvd, komisch mit der DirectX Version geht wieder alles...

_DrillSarge]I[
2010-06-08, 16:37:05
http://www.gametrailers.com/video/exclusive-house-serious-sam/101020

:ugly2:

_DrillSarge]I[
2010-07-02, 21:07:49
patch

-Added server-side lag compensation for bulleted and close range weapons when hitting other players. This makes those weapons hit where you aim, even at high pings (in versus modes).
- Automatic matchmaking system. It tries to find a server with a good ping and with some players already in - if possible.
- Deathmatch mode is forced to the front of game mode list, so users always select it by default when choosing versus modes (if they just continue pressing OK when joining).
- Fixed several exploits on Bear City.
- Fixed cases where Palenque Demo couldn't be completed in some game modes (most notably when using warmup).
- Fixed cases where Land of Damned could not be finished on tourist/easy difficulty in coop modes.
- Several optimizations in network bandwidth used by projectiles. Fights with a lot of flying projectiles should now be more responsive.
- Several improvements regarding tighter packing of data in network messages.
- Sometimes, under conditions of packet loss, some enemies would not get deleted but would stand as zombies around or their corpses would never get deleted.
- More optimized bandwidth use for voice chat.
- Fixed regression in standard menu font size. The font is now smaller, as it was before.
- Some improvements in support for multimonitor setups.
- Added workaround for wrong version report from ATI driver.
- Driver version detection is now controlled by an external .lua script, which can be easily updated when drivers change.
- Steam.dll was missing from the dedserver installation, causing it to report warnings on the stdout.
- Fixed "Secret.santa" typo.
- In some rare cases, unreliable RPC compacting could randomly drop some other message from the message queue.

Raff
2010-07-02, 21:46:21
Funktionieren die "alten" Demos noch?

MfG,
Raff

_DrillSarge]I[
2010-07-09, 05:59:36
Free Weekend! - Serious Sam HD: The Second Encounter

Kick off the weekend by playing Serious Sam HD: The Second Encounter for free! You can also save 50% by purchasing the title this weekend.

Free weekend ends Sunday at 1pm (PST). 50% off sale ends Monday at 10am (PST).
http://store.steampowered.com/news/4047/

-Saphrex-
2010-07-09, 12:01:29
I[;8134715']http://store.steampowered.com/news/4047/
Habs runtergeladen. Man bekommt eine Trial, in der man bis auf ein leeren Multiplayermatch nix starten kann. :mad:

€dit: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1352697

Lurelein
2010-07-09, 12:27:53
Wenigstens nimmt Croteam das ernst und gibt uns noch die Full :)

Hatte mich eh schon gewundert das da bei STEAM wirklich von der Fullversion die rede war. Sonst wird ja immer nur MP oder so freigeschaltet.

Grey
2010-08-06, 17:07:51
Nur so btw.: Via Facebook (jaja...) gibt es von Croteam/Serious Sam jeden Freitag einen Key für die Vollversion.

_DrillSarge]I[
2010-09-23, 19:46:58
Serious Sam Gold Pack
Includes Serious Sam HD First and Second Encounter, plus the original versions from 2001 and 2002!
http://store.steampowered.com/app/901553/
10€

Raff
2010-09-23, 20:22:21
WTF! Na, wer da nicht zuhaut, dem ist nicht mehr zu helfen. 2,50 €uro pro SeSam. =)

MfG,
Raff

Surrogat
2010-10-01, 12:40:26
hab jetzt TSE auch mal angespielt und bin doch einiergmassen ernüchtert, die Grafik ist stellenweise irgendwie ...schlecht. Ich habe SE irgendwie in der alten Version besser in Erinnerung.
Wenn ich mir das Tal des Jaguars so anschaue dann sieht das aus der Entfernung schon arg seltsam aus, auch das frühe aufpoppen des Grases ist nicht gerade state of the art

Alles in allem bin ich von TSE ziemlich enttäuscht, was bei TFE nicht der Fall war

_DrillSarge]I[
2010-10-20, 17:01:03
patch
The major changes include:

Serious Editor (beta version) is now available for installation from the Steam's "Tools" tab.

The game can now be started in the new "moddable" mode. It allows custom user-generated content (maps, player models, sound packs, etc), to be loaded.

Fixed some possible exploits on the Green Field survival level.

Fixed boosting of network priorities for enemies that the player is aiming at.

Recently aimed entities are no longer processed for player which plays on the server.

_DrillSarge]I[
2011-01-17, 06:16:08
The Fusion DLC Pack combines all the campaign and multiplayer levels from Serious Sam HD: The First Encounter into Serious Sam HD: The Second Encounter for the ultimate in classic first-person shooter mayhem. For the first time ever, enjoy new modes like Beast Hunt and My Burden using the classic maps from Serious Sam HD: The First Encounter.

The Fusion DLC Pack is priced at $9.99 on Steam and is available at no charge for users that own Serious Sam HD: The First Encounter. Boom!

-Adds 15 campaign levels and 7 versus levels from Serious Sam HD: First Encounter into Serious Sam HD: Second Encounter for an all new level of mayhem!

-Play all your favorite campaign and multiplayer maps from Serious Sam HD: The First Encounter in the new game modes found in Serious Sam HD: The Second Encounter!

-Includes Co-Op Modes for First Encounter Maps: Campaign and Coin-Op

-Includes Versus Modes for First Encounter Maps: Deathmatch, Beast Hunt, Capture the Flag, Instant Kill, Last Man Standing and My Burden

-Includes Team Modes for First Encounter Maps: Team Deathmatch, Team Beast Hunt, Capture the Flag, and Last Team Standing

-Use the powerful Serious Editor 3 to create your own levels based on content from Serious Sam HD: The First Encounter.
http://www.seriouszone.com/

mapel110
2011-01-17, 09:37:50
Die sollen den dritten Teil rausbringen, verdammt. Aber davon hört man gar nichts mehr.

_DrillSarge]I[
2011-02-25, 19:44:36
fusion dlc ist nun raus
http://twitter.com/Croteam/statuses/41204081150140416

edit

Serious Sam is like a gift that keeps on giving. Devolver Digital and Croteam has released a free Fusion Downloadable Content Pack to owners who have both Serious Sam HD: The First Encounter and Serious Sam HD: The Second Encounter. Customers who purchase Serious Sam HD series for the first time will also receive the free update!

The Serious Sam HD Fusion DLC Pack combines all the campaign and multiplayer levels from Serious Sam HD: The First Encounter into Serious Sam HD: The Second Encounter for the ultimate in classic first-person shooter mayhem. For the first time ever, players will enjoy new modes like Beast Hunt and My Burden using the classic maps from Serious Sam HD: The First Encounter!
http://store.steampowered.com/news/5056/

mapel110
2011-04-30, 05:22:24
Den DLC scheint man aber nur zu bekommen, wenn man beide Teile selbst gekauft hat. Second Encounter hab ich gegifted bekommen. Das scheint also nicht zu zählen?! :(

Raff
2011-04-30, 10:40:43
Nah, das hast du bestimmt auch. Ich wurde mit beiden Teilen vergiftet und mein Steam sagt das:

http://666kb.com/i/bt2vrdl4j1jo95jk4.png

Mehr DLCs bietet der/die/das Store nicht an.

MfG,
Raff

mapel110
2011-04-30, 15:17:42
Nochmal nachgeschaut. Es scheint installiert zu sein, aber ich kann nicht alle Level aus First Encounter anwählen. O_o Dunes fehlt zum Beispiel.

Ein vernünftiges Menü für die Levelauswahl wäre schön.

Crafty
2011-06-15, 23:27:33
Also ich habe eben Serious Sam HD downgeloadet und bin absolut zufrieden.

Viel Gore,Blutspritzer auf dem Bildschirm :D,und ein nettes Grafikupdate was seinesgleichen sucht.

Hier und da habe ich mal einen Grafikfehler feststellen können,aber das war bis dato nur an 2 Stellen.

Ich meine auch das der Sound ein bissl verbessert wurde.

Ich habe gestern und heute das normale Serious Sam gespielt,der Sound war nicht so gut wie bei der HD Version(ich habe das Gefühl das man die Richtung aus der die Gegner kommen nun akkustisch besser wahrnehmen kann).

Performancetechnisch spielt sich der erste Teil relativ ok,FPS liegen meist zwischen 40 und 60,ich hatte aber eine Szene wo die FPS auf 25-28 runtergingen.

Einstellungen im ATI Kontroll stehen aber auf volle Pulle(16 x FSAA,und AA max.).

1280x1024 Bildpunkte nutze ich und eine ATI 4850.

Man merkt allerdings das man wie gesagt an manchen Stellen das die Graka an ihre Grenzen kommt.

Das zeigen auch die Performanche Optionen :

CPU steht auf Ultra(8400@3,61GHZ)
Grakachiptakt auf High
Grakaram auf Medium(da liegt wohl der Hund für kleine Performanceeinbrüche begraben).

Mal schauen wie the 2nd Encounter HD läuft(aktuell im Download).
Der letzte Lvl sollte die Frameraten bei mir einbrechen lassen.

mfg

P.S. grrrrr nachdem ich das SSam HD Pack gekauft habe meine ich gelesen zu haben das an diesem Wochende SSam mit -% rausgehauen wird :D

Mephisto
2011-06-16, 08:00:39
Beim letzten Sale gab's die SS HD Gold für 3,74€. Weiß ja nicht, was Du bezahlt hast... :freak:

Crafty
2011-06-16, 10:44:25
Beim letzten Sale gab's die SS HD Gold für 3,74€. Weiß ja nicht, was Du bezahlt hast... :freak:


Zuviel :eek: ;D

Aber das war es mir wert.

Grafik und der noch vorhandene Spielspaß machen vieles wett.

Allerdings knabbert meine Grafikkarte mit den aktuellen Einstellungen etwas herum ;)

In der Map Memphis Suburbs hatte ich kurzfristig Daumenkino :eek: :freak:

Das war diese Stadtmap wo im ersten Bereich mindestens 50 von diesen blauen Walkern in der Stadt stehen.

Da ging die Framerate auf minimalst 10 fps herunter.

Da gabs nur eins :

Die Viecher so schnell wie möglich plätten und jede Palme umnieten um den Polygoncount zu verringern.

Komischerweise läuft das Spiel bei grossen Aussenlevels mit vielen Gegner meist immer mit nahezu 60 fps,während es in den Innenstädten mit einer überschaubaren Gegneranzahl satte Performanceeinbrüche gibt.

Und noch 3-4 Lvls weiter schmiert SSam HD schon beim Start ab,das heisst der ganze PC schmiert ab und es erfolgt ein Neustart :freak: ;D


Naja wird langsam Zeit für eine neue Graka.
Ein Kumpel von mir verkauft mir evtl. eine neu eingepackte 6850er für 100,- Euro ;)

Das reicht für SSam HD und SSam 2nd Encounter HD dicke für durchgehend 60 fps weil die 4850er bzw. deren Ramspeed der begrenzende Faktor ist.

Und wenn SSam 3 rauskommt kann man sich ja immer noch eine zweite 6850er kaufen und einen auf Crossfire machen.

mfg

P.S. ah ich hab mich verlesen,die SSam HD/Gold Aktion fand schon im April oder Mai diesen Jahres statt ;)

mapel110
2011-06-16, 10:52:21
Ärger dich nicht. Ich hab beides bei Release gekauft und je 20 € gezahlt. ^^
Hat sich aber gelohnt. Online ist ja hinundwieder noch was los.

Mephisto
2011-06-16, 12:15:32
Die 6850 ist 'ne gute Karte für SS HD.
Allerding scheint AA nicht überall zu greifen (anscheinend geht auch kein AAA, das sieht man leider besonders gut bei diesen "Feuerkörben"). Hatte das auch mal im ATi-Thread thematisiert (http://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/showthread.php?t=505770).

Crafty
2011-06-16, 14:23:14
Also 2nd Encounter ist nun vollständig downgeloadet.

Mit den vorherigen Einstellungen wie bei SSam 1 HD hatte ich bei der Startgrafik nur Daumenkino ;) (man merkt halt das Second Encounter doch ein bissl mehr an Grafik bietet).

Die Ati Grakatreiber Einstellungen waren allerdings auf volle Pulle(also dieselben Einstellungen bei bei SSam HD)was heisst :

1280x1024x32bit mit vollen Details im Spiel


(Smootvision HD Anti Aliasing)Anti Aliasing auf Stufe 8 x dabei gleichzeitig Edge Detect = 24 x

Adaptives Anti Alaising auf maximale Qualität


(Smoothvision HD Anisotropisches Filtering)stand auf 16 x

Mitmap Detailebende auf maximale Qualität

Catalyst AI war deaktiviert.


Ich habe dann AA auf 4 x runtergesetzt so das Edge Detect auf 12 x stand,und den Anispuppenkram auf 8 x.

Das brachte dann Frameraten im Anfangbild von etwas mehr als 20 fps,und im Spiel zwische 25-40 fps.

Allerdings war mein Rechner damit überfordert und das Spiel schmierte während eines Slowdowns ab.

Dies hatte zur Folge das der PC automatisch neubootete uff.

Naja dann muss ich die Bildquali im Treiber weiterrunterdrehen.

Entweder schmiert die Kiste ab weil durch die für diese Einstellungen etwas zu schwache Graka dafür sorgt das die CPU(s)zu sehr ackern müssen,oder die Graka wird so massiv gefordert und erhitzt dadurch evtl. so das ein Reboot erfolgt.

Ich tippe mal das wenn ich die AA und FSAA Einstellung in punkto Bildquali nochmal halbiere es normalerweise halbwegs absturzfrei laufen sollte.

Aber dann wird es spätestens beim letzten Level einen Absturz deluxe geben ;)

In jedem Fall reicht bei diesem Spiel eine normale ATI 4850 in 1280x1024x32 mit vollen Details und der Bildquali auf max nicht zum ruckelfreien/absturzfreien Spielen aus !!

mfg

_DrillSarge]I[
2011-06-16, 14:24:52
SSHD heizt die gpu sehr stark auf^^. und ne 4850 ist zu schwach für ultra + AA

€: gegen flimmern kannst du auch das ingame-downsampling nutzen ;)

Crafty
2011-06-16, 15:58:10
I[;8789135']SSHD heizt die gpu sehr stark auf^^. und ne 4850 ist zu schwach für ultra + AA

€: gegen flimmern kannst du auch das ingame-downsampling nutzen ;)


Yep habe AA und FSAA auf 2 x und 4 x runtergedreht + die Mipmapstufe einen tick runtergestellt.

Nun rennt es relativ gut(40-60 fps)und vor allem Absturzfrei.

Trotz der leicht runtergesetzten Qualitätseinstellung gefällt mir die Grafik sehr gut.

Die Monster sind sehr detailreich gezeichnet worden.

Bei Ssam 3 legt der Hersteller wohl Grafisch noch eine spürbare Schüppe drauf ;)


Gut das ich mir gestern keinen grösseren Monitor gekauft habe.

in 1920x1080 wäre Daumenkino deluxe vorprogrammiert.

Für 1920x1080 mit max FSAA und AA braucht man sicherlich ne 6850er oder 6870er hehe.

mfg

Mephisto
2011-06-16, 16:23:54
Für 1920x1080 mit max FSAA und AA braucht man sicherlich ne 6850er oder 6870er hehe.

mfgHm. Ich fahre nur 4xMSAA, und das in 1280x1024. Reicht mir irgendwie.
Besser wär's allerdings noch, wenn das richtig funktionieren würde.

Crafty
2011-06-16, 18:39:22
Hm was ich noch fragen wollte :

Wenn ich 2nd Encounter HD starte,dann fragt er ob man auch die "moddable Version" starten möchte ??

Was isn das für ne Version ?

Sind dort Mods oder andere Maps integriert ?

mfg

THUNDERDOMER
2011-06-26, 03:13:50
Ich spiele grad Serious Sam HD und läuft extrem flüssig trotz Laptop mit High Quality. Sogar Maussteuerung ist deutlich besser als Original, es ist nicht mehr schwammig.

Ist neue Serious Sam HD OpenGL oder DirectX? Den Original betreibt mit OpenGL. :confused:

_DrillSarge]I[
2011-06-26, 03:19:28
dx9

THUNDERDOMER
2011-06-26, 03:21:45
I[;8806046']dx9

Ohje. Das Original war OpenGL basiert und Maussteuerung war schwammig. Habe vor 10 Jahre erstmals Serious Sam gespielt. ;)

Crazy_Bon
2011-06-26, 03:47:51
Glaube das Original konnte man auch in D3D laufen lassen, damals imo der wenigen Engines die so problemlos auf beiden APIs liefen.

Crafty
2011-06-26, 13:09:15
Glaube das Original konnte man auch in D3D laufen lassen, damals imo der wenigen Engines die so problemlos auf beiden APIs liefen.

Yep,rückblickend betrachtet muss man schon sagen das dieses Spiel sehr gut programmiert wurde.(auch Angesichts so mancher der heutigen Titel die mit Crapsteuerung/Konsolensteuerung auf den Markt geworfen werden).

So habe mal eben beim "Ursam 1st Encounter" nachgeschaut.

Es gab damals sogar einen 3DFX Voodoo2 Kompatibilitätsmodus
D3D
Open GL

Also insgesamt 3 Schnittstellen die angesprochen wurden.

Grafisch schaut das alte Sam auch noch anschaubar aus.

Dies ist vor allem den schönen Texurdetails auf Obelisken/Pyramiden/sonstigen Gebäuden und co. zu verdanken.

mfg

Crazy_Bon
2011-06-26, 13:36:12
Ich fand schon damals die Technik sehr interessant, sehr weitläufige Maps, sehr gute Performance und viele Spielereien wie Portaltechnik, veränderbare Schwerkraft sowie den beiliegenden Editor. Allerdings frage ich mich was die total crappy Textur am Anfang von SSHD:TSE soll, wenn man hoch zum Raumschiff hinaufblickt..

Crafty
2011-06-26, 14:42:36
Ich fand schon damals die Technik sehr interessant, sehr weitläufige Maps, sehr gute Performance und viele Spielereien wie Portaltechnik, veränderbare Schwerkraft sowie den beiliegenden Editor. Allerdings frage ich mich was die total crappy Textur am Anfang von SSHD:TSE soll, wenn man hoch zum Raumschiff hinaufblickt..


Yep die Textur schaut seltsam aus.

Ansonsten muss man aber sagen das die vorher schon sehr gute Grafik nochmal deutlich aufpoliert wurde.

Alleine die Gegner sind durch das HD-Update ein schöner Augenschmaus geworden ;)

Die Weitläufigkeit der Map(s) hat mich damals auch begeistert.

mfg

THUNDERDOMER
2011-06-26, 14:57:22
Was ich mich begeistere, dass Grafik viel einstellen kann, bis es passt. Habe sogar Schatten, der Standardeinstellung war "wie Grafikfehler, verpixelt im Hintergrund", eingestellt und siehe da Fehler ist weg. Blur hab ich deaktiviert, weil nervt. ;)

Nur config.cfg oder so kann man nicht wegen Steam nicht manipulieren.

Grey
2012-05-08, 19:46:16
DLC "Legend of the Beast" angekündigt: http://www.devolverdigital.com/post/22657836466

Croteam and Devolver Digital have announced that fresh downloadable content for Serious Sam HD: The Second Encounter will hit the ol’ personal computer on May 15th. Grab a fistful of rockets and step into the blood-soaked shoes of Sam “Serious” Stone as he tracks down the mysterious ram-god of The Great Obelisk in an all-new chapter of the legendary series. The ‘Legend of the Beast’ DLC pack will cost a paltry US$4.99 and includes:

Three New Campaign Missions
Three New Brutal Survival Mode Maps
Three New Chaotic Versus Mode Maps

Knuddelbearli
2012-05-08, 20:11:09
mit SS hat Croteam wirklich den nerv getroffen und ne marke entwickelt die es fast mit dem duke aufnehmen kann ^^

Goser
2014-05-01, 12:11:06
Etwas das vlt. kaum jemand weiß Serious Sam Classics: Revolution gibt es inzwischen auf Steam.http://store.steampowered.com/app/227780/

Serious Sam Classics: Revolution is a unified version of the Croteam's original Serious Sam Classic: The First Encounter and Serious Sam Classic: The Second Encounter experience, which is currently in development by Alligator Pit, an indie development team made of Serious Sam fans with the support of Croteam. Serious Sam Classics: Revolution, along with newly developed content by Alligator Pit, also includes all levels from both Classics and is powered by an updated Serious Engine 1 featuring all-new advanced graphics shader support, full 64-bit compatibility, full Steamworks integration, and lots of bug fixes for a superior game experience. Serious Sam Classics: Revolution is a standalone product and it is completely free to those Steam users that already own both original Serious Sam Classic games on Steam (Serious Sam Classic: The First Encounter and Serious Sam Classic: The Second Encounter).

Für Besitzer der Original FE und SE Versionen ist es kostenlos für alle anderen momentan für 4,50€ zu haben.
Allerdings noch early access
Für Leute wie mich die alle Serious Sam Spiele lieben und ausgiebig spielen.
Hier bekommt mal viel von dem was Croteam damals nicht veröffentlicht hat mit Original verbesserter Engine ,von einem Indie dev mit Croteam Unterstützung. :)

zb.
A brand new campaign with new and exciting enemies, environments and a special ending boss!
The beloved Plasmagun and Minelayer from the Warped mod!
Even more new and refined gamemodes!
Even moooooore achievements, and icons for them!
A fully featured scripting engine for advanced mod creation!
More OpenGL shader integration like post processing and more!
More versus maps and fixes to the current ones based on user feedback!
For modders, we'll be adding a set of tutorial maps to showcase the new features we've added to the engine!

Mephisto
2014-05-01, 12:18:55
Hm, ich besitze SS FE und SE sowohl Classic als auch HD, sowie SS2. Brauche ich das hier?
Die Engine sieht irgendwie nach SS2 aus, oder?

Die HD-Versionen sind doch auch "unified", d.h. wenn man SE HD installiert, kommt der Content von FE HD mit (wenn man es besitzt).
Ich verstehe den Sinn nicht ganz.

Goser
2014-05-01, 12:25:40
Dann solltest du es kostenlos bekommen.
Die Engine ist die Serious Engine 1 nur nochmals überarbeitet, also z.b. inkl. aller Schwerkraft Secrets die in den HD Remakes gefehlt haben.

Aber es fehlt noch einiges an Content da early access.
Wenn du die neue Kampagne usw. willst musst du dich noch etwas gedulden :)

THEaaron
2014-05-01, 12:28:01
Haben vor kurzem First/Secound Encounter durchgespielt. Damn. Aber danke für den Hinweis. (y)

Mephisto
2014-05-01, 12:29:25
Danke, habe eh SS2 noch nicht durch (2 Jahre Pause mittlerweile :usad:).
Aber dann macht der MP von Revolution doch dem MP der HD Teile Konkurrenz, denn die HDler only bekommen Rev. nicht.

Käsetoast
2014-05-01, 12:40:59
Siehe auch hier für mehr Infos was das nun genau ist:
http://www.computerbase.de/2014-05/serious-sam-1-von-fans-als-revolution-neu-aufgelegt/

Goser
2014-05-01, 12:44:10
Vor allem auf die neue Kampagne und 42 Spieler bin ich gespannt :D

Mephisto
2014-05-01, 14:39:19
Eigentlich ist das Thema im HD Thread falsch, es bräuchte fast einen eigenen.

Lurtz
2014-05-02, 08:06:03
Kann noch mal zusammenfassend jemand sagen was Revolution genau darstellt? Ich besitze leider keinen der Classicteile bei Steam... Wird das am Ende ein baugleiches Remake in neuer Engine?
Was ist momentan vorhanden, nur MP?

Lurtz
2014-06-25, 20:47:34
Mache ich was falsch oder warum öffnet die Taste "e" bei mir nicht die Nachrichten in Revolution?

Goser
2016-12-04, 13:10:57
Wollte mal eben wieder einen Durchgang SE HD mit einer RX480 (Cata 16.10.02 )machen und die Performance ist unglaublich schlecht. Keine 30 fps. Settings habe ich schon zurückgesetzt. Selbst auf normal das gleiche Bild. Was ist da los?
Bekannter Bug oder übersehe ich was?

Edit* hat sich erledigt, der public beta Patch (Steam, SSHD) hat Abhilfe geliefert