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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Age of Empires 2 - Forgotten Empires [Release: Dezember 2012]


Lurtz
2012-11-19, 22:55:34
Ich bin gerade durch Zufall über Forgotten Empires gestolpert, das wird eine neue, natürlich inoffizielle Expansion für Age of Empires 2, inkl. Fanpatch für Widescreen-Auflösungen, verbessertem Netzwerkcode, neuen Völkern, Maps und Einheiten, und vielem mehr!

Release ist für Dezember 2012 geplant.

Das ist gerade die Nachricht des Jahres für mich, das beste Echtzeitstrategie-Spiel aller Zeiten bekommt endlich Zuwachs und wird dann hoffentlich problemlos auf aktuellen PCs laufen =)

Respekt an die Macher, dafür werde ich definitiv auch etwas spenden.

Hier die offizielle Seite mit allen Infos:
http://www.forgottenempires.net/news/

Trailer:
www.youtube.com/watch?v=z-ZBLB8L_xk

Preview-Video mit den neuen Völkern in Aktion:
http://www.youtube.com/watch?v=_-1ZqcataG4

Und die Facebook-Seite:
http://www.facebook.com/ageofempires2.forgottenempires?ref=ts&fref=ts



Nach wir vor in schönstem 2D =)

http://www.forgottenempires.net/wp-content/uploads/2012/05/Italian-Town.png

http://www.forgottenempires.net/wp-content/uploads/2012/05/Italians_preview.png

http://www.forgottenempires.net/wp-content/uploads/2012/05/Indians_preview.png

http://www.forgottenempires.net/wp-content/uploads/2012/05/Incas_preview.png

Das wird mein Spiel des Jahres, sorry Dishonored :ugly:

The Nemesis
2012-11-21, 21:58:16
Verdammt sieht das gut aus O_o

Und die scheinen da ja echt dahinter zu sein, krass.
Glaub zwar kaum, dass sie Dezember 2012 einhalten, aber bin trotzdem ein wenig feucht.

RattuS
2012-11-21, 22:09:04
Ja, freue mich auch drauf. AoE2 ist wirklich ein Klassiker, dessen "Neuauflage" lohnt.

Locutus2002
2012-11-24, 12:40:30
Einen inoffiziellen Userpatch gibt es schon seit längerem. Vorraussetzung ist nur die installierte The-Conquerors-Erweiterung. Dann gibts auch Widescrren und vieles mehr, aber nur, wenn man das Spiel über die Erweiterung startet. "Vanilla" greift der Patch AFAIK nicht.

http://www.xomicron.com/software/userpatch/
New Core Features

- Game version identifier changed to v1.1
- Mirror player civilizations with the new Team Random option
- Restored games can now be recorded in all game modes
- Windowed mode library support by Veg and menopem
- All available resolutions, including widescreen, are selectable
- Uncontrollable game view scrolling bug has been fixed
- Toggle always-on-top with F7 and background mode with F8
- Vote panel/serial sync bug has been fixed for multiplayer
- Automatic port forwarding for UPnP compatible routers
- Random map scripts can be used directly in the scenario editor
- Trees are properly copied by the scenario editor's map copy
- Blank maps can now be generated using all standard terrains
- Additional full map print options for higher resolutions
- Population limit options have been extended up to 250
- Ungrouped AI players will not ally themselves against humans
- AIs are selectable in multiplayer games (only host needs AIs)
- Multiplayer games can be started with only AI players
- AIs can assign guards for specific units and buildings
- AIs can now construct docks on Nomad maps and along ice
- Boar hunting is now fixed and operational for AIs
- AIs can build multiple buildings simultaneously
- Buildings destroyed mid-construction can be rebuilt by AIs
- Building cancellation is now configurable by AIs
- Cancelled buildings are only rebuilt if requested
- Construction is now possible after a wonder is placed
- AIs will now close wall openings created by lumberjacks
- Villagers will now repair damaged buildings and siege weapons
- All AI villagers no longer rush to destroy towers
- Setting sn-attack-winning-player-factor to 0 will not crash
- Trade carts will travel across shallows to other markets
- AI unit spreading can be controlled in multiplayer mode
- Hero units can now be used by AIs as scouts for exploration
- AIs can construct lumber and mining camps in close proximity
- Gaia units and buildings can now be converted by AI explorers
- Coop play against custom AIs in multiplayer is now possible
- Idle sheep will now gather at the town center on Nomad maps
- Simultaneous messages from AIs now appear in the right color
- AIs can now gather resources using up to 250 villagers
- Pseudo-random number generator algorithm has been improved
- AIs can choose to attack with the patrol attack system
- Players can survey the map after a single player game ends
- AIs can now specify which player to target for attacks
- Siege onagers can target trees after saving a chapter
- AIs can request gatherers to drop resources at any time
- Scouts will now circle the home town center before departing
- Relics will be distributed to other monasteries as needed
- Unpacked trebuchets will no longer be ignored by units
- Building gather points will not damage adjacent enemy units
- Idle villager button will no longer focus on enemy scouts
- Explored and All Visible states are fixed in recordings
- MP3 audio files with id3v2 tags can now be used in the game
- Screenshots will be saved as png images if GDI+ is available
- M3U playlists can be used for the game's background music
- Flares are now larger and more bold on the mini-map display

Crool
2012-11-25, 19:10:50
Das Spiel habe ich geliebt. Aber folgendes fand ich immer nervig:

Wenn wir im Netzwerk gespielt haben (2 human players vs 2 AI) und es zu einer Riesenschlacht kam, war der Netzwerk Code so langsam, dass die Schlacht ewig dauerte. An den PC kann es nicht gelegen haben, weil die damals schon zu gut für AoE waren.

Wir haben uns eingeigelt bis die AI keine Rohstoffe in ihre Basis mehr hatten. Dann konnte wir sie fertig machen. Aber es gab dann keine Gegenwehr mehr, weil sie keine Rohstoffe mehr hatten.

Kann jemand sagen, ob sich da etwas getan hat oder tun wird?

RattuS
2012-11-25, 21:25:16
Es gibt schon von Beginn an auch Community AIs und die sind teilweise richtig heftig.

Lurtz
2012-12-01, 00:13:06
Brace yourselves, December is approaching. Now, the question on everybody's mind: when will the bloody thing come out? In December of course! We have no set date yet, but in order for December to be as interesting as possible, we set up some events to spotlight the many people that helped out in bringing this project to where it is now. Starting with this weekend where we'll focus on the new graphics and the thrilling new AIs.

http://www.forgottenempires.net/december-release-month/

=)


Ich habe mittlerweile die Hunnen-Kampagne mal wieder durchgespielt :) Leider war die Schlacht auf den katalaunischen Feldern irgendwie verbuggt, die Römer haben keine Militäreinheiten gebaut :/ War dann nicht so spannend wie gedacht.
The Fall Of Rome war dafür das reinste Massaker :upara:
War aber auch relativ einfach, Paladine und berittene Bogenschützen voll geupgradet in Verbindung mit den super präzisen Triboken der Hunnen hauen einfach alles weg :D