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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Dark Souls - Problem mit dem DS fix 2.01


labecula
2013-01-14, 18:10:45
Hi
Hat jemand von Euch Erfahrung mit dem Dark Souls DSFix, der ja die interne Renderauflösung u.a. erhöhen kann? Ich habe das Ding auf FullHD einegstellt, ohne inetrnes Downsampling. Und es passiert.... nichts... er rendert trotzdem ind er niedrigen Auflösung und skaliert auf 1920*1080 hoch. Keine Ahnung was ich da noch einstellen soll... Und ja, es befindet sich im gleichen verzeichnis wie die .exe

Fafnir
2013-01-14, 18:31:58
Ingame AA ist aus?

labecula
2013-01-14, 18:45:55
Ingame AA ist aus?

Ja

Hellspawn
2013-01-14, 19:19:38
hast du die zip datei komplett in das spieleverzeichnis entpackt, inkl. dem dsfix ordner?

/edit: und forcefullscreen nicht auf 1.

labecula
2013-01-14, 19:23:29
hast du die zip datei komplett in das spieleverzeichnis entpackt, inkl. dem dsfix ordner?

signed, so ist es... alles wie im Readme beschrieben. Hab auch alles genau durchgelesen. Komisch... Hatte grad für 15,- Euro DS bei gameladen geschossen und wollte mal nett Zocken. Aber mit 640p Renderings skaliert kann ich nicht spielen :-) Das ist ja wie Zelda auf dem SNES ^^

Hellspawn
2013-01-14, 19:34:14
eigentlich blöde frage, aber hast du auch wirklich ingame 1920x1080 eingestellt? ich habs grad getestet, geht einwandfrei, man muss ingame halt natürlich die native auflösung unter pc-einstellungen wählen.

labecula
2013-01-14, 19:43:59
eigentlich blöde frage, aber hast du auch wirklich ingame 1920x1080 eingestellt? ich habs grad getestet, geht einwandfrei, man muss ingame halt natürlich die native auflösung unter pc-einstellungen wählen.

Ja, klar ;-)

Hellspawn
2013-01-14, 19:46:30
hmm dann bin ich ratlos.. gibt ja nicht wirklich viel dass man einstellen müsste.
hab dir mal meine ini gepasted, vielleicht hat sich ja doch ein fehler eingeschlichen:
###############################################################################
# Graphics Options
###############################################################################

# internal rendering resolution of the game
# higher values will decrease performance
renderWidth 1920
renderHeight 1080

# The display width/height
# 0 means use the same resolution as renderWidth/Height
# (use for downscaling - if in doubt, leave at 0)
presentWidth 0
presentHeight 0

############# Anti Aliasing

# AA toggle and quality setting
# 0 = off (best performance, worst IQ)
# 1 = low
# 2 = medium
# 3 = high
# 4 = ultra (worst performance, best IQ)
aaQuality 3

# AA type
# either "SMAA" or "FXAA"
aaType SMAA

############# Ambient Occlusion

# Enable and set the strength of the SSAO effect (all 3 settings have the same performance impact!)
# 0 = off
# 1 = low
# 2 = medium
# 3 = high
ssaoStrength 0

# Set SSAO scale
# 1 = high quality (default)
# 2 = lower quality, lower impact on performance
# 3 = lowest quality, lowest impact on performance
ssaoScale 1

# Determine the type of AO used
# "VSSAO" = Volumetric SSAO (default, suggested)
# "HBAO" = Horizon-Based Ambient Occlusion
# "SCAO" = VSSAO + HBAO
# VSSAO and HBAO types have a different effect and similar performance
# SCAO combines both, with a higher performance impact
ssaoType VSSAO

############# Depth of field

# Depth of Field resolution override, possible values:
# 0 = no change from default (DoF pyramid starts at 512x360)
# 540 = DoF pyramid starts at 960x540
# 810 = DoF pyramid starts at 1440x810
# 1080 = DoF pyramid starts at 1920x1080
# 2160 = DoF pyramid starts at 3840x2160
# higher values will decrease performance
# do NOT set this to the same value as your vertical rendering resolution!
dofOverrideResolution 810

# Depth of Field scaling override (NOT RECOMMENDED)
# 0 = DoF scaling enabled (default, recommended)
# 1 = DoF scaling disabled (sharper, worse performance, not as originally intended)
disableDofScaling 0

# Depth of field additional blur
# allows you to use high DoF resolutions and still get the originally intended effect
# suggested values:
# o (off) at default DoF resolution
# 0 or 1 at 540 DoF resolution
# 1 or 2 above that
# 3 or 4 at 2160 DoF resolution (if you're running a 680+)
dofBlurAmount 1

############# Framerate

# Enable variable framerate (up to 60)
# NOTE:
# - this requires in-memory modification of game code, and may get you banned from GFWL
# - there may be unintended side-effects in terms of gameplay
# - you need a very powerful system (especially CPU) in order to maintain 60 FPS
# - in some instances, collision detection may fail. Avoid sliding down ladders
# Use this at your own risk!
# 0 = no changes to game code
# 1 = unlock the frame rate
unlockFPS 0

# FPS limit, only used with unlocked framerate
# do not set this much higher than 60, this will lead to various issues with the engine
FPSlimit 60

# FPS threshold
# DSfix will dynamically disable AA if your framerate drops below this value
# and re-enable it once it has normalized (with a bit of hysteresis thresholding)
FPSthreshold 28

############# Filtering

# texture filtering override
# 0 = no change
# 1 = enable some bilinear filtering (use only if you need it!)
# 2 = full AF override (may degrade performance)
# if in doubt, leave this at 0
filteringOverride 0

###############################################################################
# HUD options
###############################################################################

# Enable HUD modifications
# 0 = off (default) - none of the options below will do anything!
# 1 = on
enableHudMod 0

# Remove the weapon icons from the HUD
# (you can see which weapons you have equipped from your character model)
enableMinimalHud 1

# Scale down HuD, examples:
# 1.0 = original scale
# 0.75 = 75% of the original size
hudScaleFactor 0.75

# Set opacity for different elements of the HUD
# 1.0 = fully opaque
# 0.0 = fully transparent
# Top left: health bars, stamina bar, humanity counter, status indicators
hudTopLeftOpacity 0.8f
# Bottom left: item indicators & counts
hudBottomLeftOpacity 0.75f
# Bottom right: soul count
hudBottomRightOpacity 0.5f

###############################################################################
# Window & Mouse Cursor Options
###############################################################################

# borderless fullscreen mode
# make sure to select windowed mode in the game settings for this to work!
# 0 = disable
# 1 = enable
borderlessFullscreen 0

# disable cursor at startup
# 0 = no change
# 1 = off at start
disableCursor 0

# capture cursor (do not allow it to leave the window)
# 0 = don't capture
# 1 = capture
# (this also works if the cursor is not visible)
captureCursor 0

###############################################################################
# Save Game Backup Options
###############################################################################

# enables save game backups
# 0 = no backups
# 1 = backups enabled
# backups are stored in the save folder, as "[timestamp]_[original name].bak"
enableBackups 0

# backup interval in seconds (1500 = 25 minutes)
# (minimum setting 600)
backupInterval 1500

# maximum amount of backups, older ones will be deleted
maxBackups 10

###############################################################################
# Texture Override Options
###############################################################################

# enables texture dumping
# you *only* need this if you want to create your own override textures
# textures will be dumped to "dsfix\tex_override\[hash].tga"
enableTextureDumping 0

# enables texture override
# textures in "dsfix\tex_override\[hash].png" will replace the corresponding originals
# will cause a small slowdown during texture loading!
enableTextureOverride 0

###############################################################################
# Other Options
###############################################################################

# skip the intro logos
# this should now be slightly more stable, but should still be
# the first thing to disable in case you experience any problems
skipIntro 1

# change the screenshot directory
# default: . (current directory)
# example: C:\Users\Peter\Pictures
# directory must exist!
screenshotDir .

# override the in-game language
# none = no override
# en-GB = English, fr = French, it = Italian, de = German, es = Spanish
# ko = Korean, zh-tw = Chinese, pl = Polish, ru = Russian
# this does not work in Windows XP!
overrideLanguage none

# Dinput dll chaining
# if you want to use another dinput8.dll wrapper together
# with DSfix, rename it (e.g. "dinputwrapper.dll") and put the new name here
dinput8dllWrapper none
# dsmfix.dll

# D3D adapter override
# -1 = no override
# N = use adapter N
# this setting is for multiple (non-SLI/crossfire) GPUs
# everyone else should leave it at -1
d3dAdapterOverride -1

# Log level - 0 to 11, higher numbers mean more logging
# only enable for debugging
logLevel 0

###############################################################################
# The settings below are not yet ready to use!!
###############################################################################

# You can only set either forceFullscreen or forceWindowed (or neither)
# 0 = off, 1 = on
forceWindowed 0
forceFullscreen 0

# turn on/off Vsync
enableVsync 0
# adjust display refresh rate in fullscreen mode - this is NOT linked to FPS!
fullscreenHz 60

labecula
2013-01-14, 19:47:23
So, neu installiert, Fix wieder drauf und.... jetzt crasht die data.exe... also das is nix.... nehme ich dsfix raus, geht das Spiel wieder....

Auch Deine ini geht nicht, sobald ich jetzt den dsfix installiere crasht die data.exe. Ohne dsfix läuft es in diesem grausigen Klötzchenmode. Hab ich wohl 15,- Euro zum Fenster hinausgeworfen...

Hellspawn
2013-01-14, 19:50:53
welchen treiber benutzt du? 310.70 hier.

/edit: werden durch neuinstallieren vielleicht die ingame AA settings zurückgestellt?

labecula
2013-01-14, 20:03:48
So, Fehler gefunden. Danke nochmal für Eure Hilfe. Aber manchmal ist das Naheliegenste in weiter Ferne, wenn es ansonsten meist problemlos klappt. Es war schlicht der Overlay des installierten MSI Afterburners. Diesen und Fraps scheint die Mod nicht zu mögen... OMG...

Update: Um es genauer zu sagen, er mag die vectorbasierte 3D Ausgabe des Overlays nicht. Die Ausgabe über 2D Raster geht problemlos.

Hellspawn
2013-01-14, 20:11:49
haha steht sogar in der readme :D
It crashes, help!
=================
First, make sure that the .ini files are present in the correct location.
Additionally, the "dsfix" folder should be in that same location.
Turn off tools such as MSI Afterburner or other overlays that manipulate D3D.
Then try restoring the default settings in the .ini file
If you are using the framerate unlock feature, disable Windows "Data Execution Prevention".
If none of these help then check if the problem still occurs when you remove/rename DINPUT8.dll
Finally, try rebooting
If the issue still persists, then report the problem, otherwise it has nothing to do with DSfix.

labecula
2013-01-14, 20:14:32
Offenbar habe ich doch ein paar Sätze übersprungen :rolleyes:=)=)

haha steht sogar in der readme :D
It crashes, help!
=================
First, make sure that the .ini files are present in the correct location.
Additionally, the "dsfix" folder should be in that same location.
Turn off tools such as MSI Afterburner or other overlays that manipulate D3D.
Then try restoring the default settings in the .ini file
If you are using the framerate unlock feature, disable Windows "Data Execution Prevention".
If none of these help then check if the problem still occurs when you remove/rename DINPUT8.dll
Finally, try rebooting
If the issue still persists, then report the problem, otherwise it has nothing to do with DSfix.