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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Wolcen: Lords of Mayhem (ehm. Umbra) - Hack&Slay mit CryEngine


Cowboy28
2015-04-07, 11:14:59
Bin ich über einen Artikel der PCG drauf gestossen, sieht sehr interessant aus!

Gibt zwar im Genre genügend etablierte Spiele, aber als H&S Fan bin ich sofort angefixt! :biggrin:

Das Devteam besteht im Moment wohl aus nur drei Leuten, bin gespannt ob das so bleibt.

Soll wohl in ein paar Monaten über Steam als Early Access kommen.

Wenn es eine Mischung aus D3 und PoE wird, das wäre ein Traum! Naja, wird auf jeden Fall im Auge behalten.

http://umbragame.com/home/

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=3SQUhLaTugM

[dzp]Viper
2015-04-07, 11:47:21
"No Class Limitation" klingt immer so toll. Problem bei diesem Feature ist, dass es unmöglich zu zu balancen ist.
Dann lieber Class Limitation aber dafür eine deutlich bessere Balance zwischen den Klassen.

Sonst sieht es aber sehr gut aus.

Nutzt das selbe Kythera AI system wie Star Citizens :ugly:

Cowboy28
2015-04-07, 14:37:39
Viper;10580982']"No Class Limitation" klingt immer so toll. Problem bei diesem Feature ist, dass es unmöglich zu zu balancen ist.
Dann lieber Class Limitation aber dafür eine deutlich bessere Balance zwischen den Klassen.


Naja, wenn ich mal die zwei Beispiele PoE (ebenfalls keine Klassenlimitierung) und D3 (ausgeprägte Limitierung für die Klassen) ranziehe, dann sind beide sicher immer noch mehr oder weniger "unbalanced", muss also kein K.O. Kriterium sein. :wink:

Viper;10580982']
Nutzt das selbe Kythera AI system wie Star Citizens :ugly:


Bei einem H&S erwarte ich eigentlich keine ausgeprägte KI, sondern nur Monstermassen die man in den virtuellen Tod schicken kann... :tongue: Aber mal schauen, evtl. kommt es dem Gameplay ja doch zu Gute, könnte z.B. bei Bossfights interessant sein, da man hier ja "nur" die Verhaltensmuster der Bosse lernen muss, und dann früher oder später weiss, wie man die am besten knacken kann.

Pfuscher
2015-04-13, 11:37:53
Für 3 Leute sieht das Gezeigte gewaltig aus. Auch für 6 ^^

Cowboy28
2015-04-13, 15:40:55
Jopp, wir auf jeden Fall im Auge behalten, auch wenn mittlerweile nach der gefühlt ewigen "Diablo 2 und mehr oder weniger schlechtere Klone davon" Phase im Bereich H&S mehr als genug Auswahl da ist.

Pfuscher
2015-04-13, 16:50:29
Hm was denn alles? Was empfiehlst du?
Diablo3 war mir zu kitschig und paytowin, hab ich nach 3Monaten wieder verkauft.
Bleibt POE, was man alle paar Monate mal anmacht um das neue Zeug anzuschauen.

w0mbat
2015-04-13, 18:28:18
Pay2win bei DIII? LOL?!

EPIC_FAIL
2015-04-13, 20:21:17
Pay2win bei DIII? LOL?!

Er meinte bestimmt in Classic mit dem AH.

Pfuscher
2015-04-13, 20:36:51
"war" hatte ich geschrieben und ja das meinte ich. Gibt es mitlerweile nichtmehr, dafür ist das Spiel halt Dröge, comicstyle und das Skillsystem ein Witz :-)

CrashOberbreit
2015-04-13, 21:05:56
Für 3 Leute sieht das Gezeigte gewaltig aus. Auch für 6 ^^
Jup. Kenne den Main-Coder. Neben der Tatsache, dass er super freundlich ist würde ich ihn als Coder-Genie bezeichnen. Der holt aus der Engine so ziemlich alles raus.

Lurelein
2015-04-13, 21:53:50
"war" hatte ich geschrieben und ja das meinte ich. Gibt es mitlerweile nichtmehr, dafür ist das Spiel halt Dröge, comicstyle und das Skillsystem ein Witz :-)

Das war auch damals schon nicht P2W :upicard:

Umbra? Mal sehen ... Solche 1-5 Mann Projekte offenbaren schnell die schwächen, sobald man mal 2-3 Stunden gespielt hat.

dildo4u
2015-05-14, 22:29:51
Der Kickstarter hat begonnen.

https://www.kickstarter.com/projects/1062682568/umbra

Lurtz
2015-05-14, 23:56:31
Bin mal für 9$ eingestiegen, bin zwar sehr skeptisch, aber 9$ sind für eine Cryengine-Techdemo gerade noch ok, falls es nichts besseres wird... :ugly:

Cowboy28
2015-05-15, 06:52:12
Mal schauen ob und wann es über Steam als Early Access kommt, dann würde ich es wohl kaufen.

Aber erstmal abwarten, wo die Reise hingeht mit Kickstarter.

Gimmick
2015-05-15, 09:46:17
Mal schauen ob und wann es über Steam als Early Access kommt, dann würde ich es wohl kaufen.

Aber erstmal abwarten, wo die Reise hingeht mit Kickstarter.

Wollte auf Kickstarter das erste Mal finanzieren - geht aber nur mit Kreditkarte, Pech gehabt ^^
Early Access würde ich mir evtl. auch holen.

Cowboy28
2015-05-15, 09:52:58
Ja, daran scheitert es bei mir auch, und extra dafür ne Kreditkarte? Muss nicht sein...

Naja, EA über Steam wurde ja angekündigt, denke mal das hängt aber wohl vom ersten Stretchgoal (225.000 $) ab? Mal abwarten, der Titel ist interessant und ich verfolge auch die Entwicklung, aber der momentane H&S Markt würde es überleben, wenn es nix wird...

Lurtz
2015-05-27, 20:07:48
Dev-Q&A bei Crytek:
http://www.twitch.tv/CRYTEK

dildo4u
2015-05-31, 21:12:25
Sie haben ihr Finanzierungsziel erreicht.

https://www.kickstarter.com/projects/1062682568/umbra

Loeschzwerg
2015-06-15, 18:56:08
Ich hab als "Wizard" Umbra unterstützt und freue mich jetzt auf den GDC Prototyp :)

Lurtz
2016-03-14, 21:45:38
We will be releasing Wolcen: Lords of Mayhem on Steam in just about two weeks, but before we do, there’s some important information we want to share with you, our backers. Considering today's Early Access landscape and our desire to create a strong, robust community around our game, we have decided to set the price of the alpha version of the game to 20 USD at the start of Steam Early Access on March 24. This initial price will allow the game to be more accessible to those still discovering it for the first time, providing even more voices to help shape the experience as it grows.

We realize that some of you may have concerns at this news – and we understand that, had we had this information at the time of our Kickstarter campaign, you may have decided to invest your money differently. Your good will and support has allowed us to build this company, this team, and this game, and we want to ensure your contributions feel appropriately valued and appreciated as we continue forward. To that end, we plan on updating a number of our various backer tiers with additional rewards to reflect this new initial Early Access release price. Keep in mind that these new bonuses are in addition to – not in place of - the rewards each relevant tier will already be receiving:

All backers of the WARRIOR tier will now receive alpha access to the game on Steam Early Access.

Halte ich für sehr sinnvolle Entscheidungen :) Alpha-Access ich komme :D

Cowboy28
2016-03-15, 17:27:10
Cool, werde ich dann direkt mal als EA über Steam kaufen! :smile:

An der H&S Front herrscht zwar alles andere als Mangel, aber eins mehr geht immer! :freak:

Bin gespannt, wie es sich von der Konkurrenz abhebt, grafisch ist es ja jetzt schon sehr hübsch, bringt nur nix wenn das Gameplay nicht passt.

Cowboy28
2016-03-24, 14:37:27
Die EA lässt sich nun über Steam runterladen, hat ca. 4,3 GB.

Bin gespannt auf meinen ersten Eindruck. :smile:

EDIT: Kann ein Mod mal den Threadtitel ändern? Das Spiel heisst ja jetzt "Wolcen: Lords of Mayhem".

http://store.steampowered.com/app/424370/

dildo4u
2016-03-24, 17:23:27
Lords of Mayhem Early Access Trailer

http://www.gamersyde.com/download_wolcen_lords_of_mayhem_early_access_trailer-36961_en.html

Sehr nice für ein so kleines Team.

Cowboy28
2016-03-24, 18:00:41
Hab mal kurz reingeschaut, grafisch macht es echt was her, allerdings wirken Interface, Skillmenü, Inventar, Dialogboxen und KI noch sehr unfertig...

Potential ist aber sicherlich da, wird interessant zu sehen wie es sich entwickelt! Bin auch gespannt wie schnell und regelmäßig Updates kommen werden.

EDIT: War offenbar die Pre-Alpha, jetzt läd er wohl die "echte" Alpha runter, noch mal 4,6 GB... :freak:

Cowboy28
2016-04-02, 08:44:25
Das Spiel bekommt ja echt gefühlt täglich einen dicken Patch spendiert, die immer größer werden... :eek:

Hätte da eher mit kleineren (also weniger MB) gerechnet.

Naja, es scheint als ob die Entwickler hier fleissig sind, mal schauen was sich da die nächste Zeit noch so tut, da das Potential ja wie gesagt da ist für ein sehr gutes H&S.

Lurtz
2016-04-02, 11:13:04
Mit dem letzten Update habe ich selbst in der Stadt und einer ollen HD 7950 in high fast immer über 40fps.
Allerdings neigt es immer noch zum Stuttern, wenn sie das wegbekommen, ist die Performance voll ok.

dildo4u
2016-04-02, 12:49:49
Die GPU ist nicht das Problem meine 970 untertaktet sich sogar mit allem Max das Game erzeugt eine massive CPU Last.

http://abload.de/img/424370_20160402124537x8sge.png

Schätze mal das werden unnötig Polygone berechnet Umbra ;D könnte helfen.

Lurtz
2016-04-02, 18:26:07
Die GPU ist nicht das Problem meine 970 untertaktet sich sogar mit allem Max das Game erzeugt eine massive CPU Last.

http://abload.de/img/424370_20160402124537x8sge.png

Schätze mal das werden unnötig Polygone berechnet Umbra ;D könnte helfen.
Hast Recht, das ist genau der gleiche Scheiß wie bei Kingdom Come, der CPU-Overhead killt einfach alles. Alle vier Kerne teils auf 100%, die GPU würde wahrscheinlich 60fps @very high schaffen.

Kein Wunder dass niemand mit der CryEngine entwickeln will.

Raff
2016-04-07, 10:12:35
PCGH hat nun einen Techniktest: Wolcen - Bildhübsches Hack&Slay mit Cryengine im Technikcheck (http://www.pcgameshardware.de/Wolcen-Lords-of-Mayhem-Umbra-Spiel-40464/Specials/Test-Benchmarks-1191184/)

Hach, ist das schön – Fraps funktioniert. :ugly:

MfG,
Raff

Cowboy28
2016-04-07, 15:51:53
Steam zieht gerade ein 4,7 GB "Update" bei mir... :eek:

Will ja nicht meckern über häufige Updates, aber die Patchgröße haben ja viele komplette Spiele... Muss mal schauen ob das irgendwo begründet wird warum das so dicke Dateien sind.

[dzp]Viper
2016-04-07, 16:06:57
Könnte auch mit den Dateisystem der CryEngine Spiele zu tun haben. Ähnliches "Problem" wie bei Star Citizen.

Die Daten sind ein einigen wenigen großen Dateien gepackt. Werden nur wenige Daten in einem dieser Pakete verändert, muss die ganze große Datei neu runter geladen werden.

Xilavius
2016-04-07, 16:13:09
Viper;10995603']Könnte auch mit den Dateisystem der CryEngine Spiele zu tun haben. Ähnliches "Problem" wie bei Star Citizen.

Die Daten sind ein einigen wenigen großen Dateien gepackt. Werden nur wenige Daten in einem dieser Pakete verändert, muss die ganze große Datei neu runter geladen werden.

Solchen Programmierern gehören aber gewaltig die Ohren langgezogen. :freak::biggrin:

Lurelein
2016-04-07, 16:35:24
Nachdem Grim Dawn released ist, scheint das hier mein neues EA Projekt zu werden :D Mal sehen wie sich das entwickelt!

labecula
2016-04-08, 16:13:49
Wow, da hakt es aber gewaltig. Bei meinem 2600K Oced und einer 980 oCed komme ich in FullHD auf Max ohne DoF nicht über 24fps. Da ist aber noch ordentlich was unrud... CPU Last übrigens bei 80%, GPU am Limit.

Muss mich korrigieren. Zum ersten mal mit aktuellem Treiber hat sich der GPU Takt nicht über 459Mhz bewegt ;-) nach Reboot war alles in Ordnung und aspiel kommt auf rund 52fps mit alles auf max. ohne DoF.

DrFreaK666
2016-04-09, 00:23:58
WHAAAAAAAAAAAA, so viele ARPGs. Wann soll ich das alles spielen ?? :eek:

Lurtz
2016-04-17, 21:16:19
Wolcen: Lords of Mayhem is now available in German and Chinese thanks to our awesome community!
So a big thank you to CoTTo and ngacnlcq!
You can now change the language in the Game Settings (a restart of the game is needed)

This patch is heavy, but we splitted the assets, this will allow us to do lighter updates in the future.
We are also working on several core gameplay changes that will make the game much more interesting and replayable soon.
Stay tuned, it takes some time, but it will definitively worth it!
http://steamcommunity.com/app/424370/discussions/0/365163686041452541/#c361787186432258390

Advanced
2016-04-17, 21:34:22
Übrigens auch auf GoG.com (https://www.gog.com/game/wolcen_lords_of_mayhem), falls da jemand Wert drauf legt.

Lurtz
2016-05-22, 08:41:02
Patch 0.2.0 (5,2 GB :ugly:) mit neuem Nahkampfsystem und vielen anderen Verbesserungen ist online:
http://steamcommunity.com/games/424370/announcements/detail/805394826603738589

Savegames sind inkompatibel.

Cowboy28
2016-05-22, 17:47:07
Patch 0.2.0 (5,2 GB :ugly:)


So löblich das auch ist das so schnell gepatcht wird, aber ich überlege bei den Patchgrößen echt das Autoupdate bei Steam zu deaktivieren, bis es mal Richtung Final geht... :eek:

Ravenhearth
2016-05-22, 23:12:06
Sowas lad ich hier in unter 8 Minuten :freak:

Hatstick
2016-05-23, 01:46:19
Habe vor ein paar Tagen hier ein paar Screenshots zu dem Spiel gesehen und sofort auf die Steam Wishlist gesetzt.
Wenn es im Angebot ist, schlage ich zu.

Ravenhearth
2016-05-23, 13:03:13
Das wird in Zukunft eher teurer, der Preis soll sich bis zur finalen Version auf 40€ verdoppeln.

Cowboy28
2016-05-23, 14:46:43
Denke auch, dass man jetzt schon als Genrefan zuschlagen kann.

Das Konzept ist klar und schlüssig, und die Devs entwickeln zügig weiter.

Glaube daher schon, dass es auch mal rauskommt, habe da ein gutes Gefühl. Insofern: Kaufen! :smile:

illidan
2016-05-25, 16:53:28
Es gibt wirklich mit jedem der häufig erscheinenden größeren Updates einen netten Fortschritt festzustellen und die Grafik ist jetzt schon bombastisch.
Cryengine mit SVOGI, PBS + fähigen Entwicklern/Designern ist einfach der Wahnsinn. :eek:
Wer jetzt kauft, sollte sich allerdings klar sein, dass man noch sehr, sehr weit von der Fertigstellung entfernt ist. Wobei man auch jetzt schon einige Stunden wirklichen Spaß haben kann.

Lurtz
2016-05-25, 20:16:24
Das Resource-Balance-System ist schon interessant und vor allem recht eigenständig.

Die SVOGI-Beleuchtung ist echt heftig.

Wird vielleicht doch besser als man zu Beginn dachte ^^

illidan
2016-05-29, 21:19:58
Krasse Gewalteffekte incoming. :ulove:
https://umbragame.com/work-in-progress-dismemberment-charged-attacks-cryengine-3-8-6-port/

Lurtz
2016-06-17, 22:51:34
Patch 0.2.2 - Upgraded engine version, new camera system, new combo attacks and performance improvements! (http://steamcommunity.com/games/424370/announcements/detail/799767971337664117)

johla
2016-06-18, 09:22:37
Ich glaub, das Ding wird gekauft!

Wenn ich es jetzt für 20€ kaufe, bekomme ich dann ohne Aufpreis die Release-Version?

Cowboy28
2016-06-18, 10:11:44
Ja, Du bekommst dann die Full-Version automatisch, wenn Du die EA kaufst.

War bei Grim Dawn genauso.

Schön zu sehen, dass die Devs das Spiel gut voran bringen, auch wenn die Patchgrößen weiterhin pervers sind... :tongue:

DrFreaK666
2016-06-18, 19:25:18
Ja, Du bekommst dann die Full-Version automatisch, wenn Du die EA kaufst.

War bei Grim Dawn genauso.

Schön zu sehen, dass die Devs das Spiel gut voran bringen, auch wenn die Patchgrößen weiterhin pervers sind... :tongue:

Ich glaube ich kaufe es mir auch. Warte aber bis es fertig ist. Aber so lohnt sich meine Internetleitung endlich mal ^^

[dzp]Viper
2016-06-18, 19:37:00
Schön zu sehen, dass die Devs das Spiel gut voran bringen, auch wenn die Patchgrößen weiterhin pervers sind... :tongue:
Ist halt CryEngine. Die haben das selbe "Problem" wie Star Citizen. Bei jedem kleinen Patch muss das halbe oder komplette Spiel neu runter geladen werden.

CIG arbeitet schon seit einer Weile an einem neuen Dateiformat so, dass die Patchgrößen kleiner werden. Das steht bei LoM sicher auch irgendwann an sonst rennen sie in das selbe Problem je größer das Spiel wird..

DrFreaK666
2016-06-18, 19:41:58
Wie ist denn der Umfang bisher? Was darf man erwarten?

illidan
2016-06-18, 19:44:13
http://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/showpost.php?p=11044439&postcount=44

Rockhount
2016-06-18, 20:44:50
Welchen Releasetermin peilen die Devs an bzw wann soll EA enden?

illidan
2016-06-18, 23:27:02
Ich weiß nicht, was die Devs anpeilen. Ich würde davon ausgehen, dass das Spiel noch locker 9-12 Monate EA sein wird.
Es steht mal gerade so das Fundament, mehr nicht. Es soll jetzt aber schneller als bislang gehen. Das letzte Update war auch wieder recht beachtlich.

Cowboy28
2016-06-19, 08:07:45
Bleibt halt die Frage, ob es sich abseits der grandiosen Grafik mit PoE und Grim Dawn messen können wird.

Bringt ja nix, wenn man nach kurzer Zeit nix mehr zu tun hat, oder es zu wenig Skills, Equip etc. gibt.

Rockhount
2016-06-19, 08:41:40
Danke für die Info, dann hat der Kauf noch etwas Zeit.

Lurtz
2016-06-19, 11:24:32
Wolcen ist schon very early access, das ist wirklich nur was für Leute, die zusehen wollen wie ein Spiel von Grund auf entsteht.
Da ist alles dabei, was ein kontinuierliches Spielen im Moment noch unmöglich macht, von mieser Performance bis hin zu Savegame-Inkompatibilitäten ;)

Einen Zeitrahmen würde ich da auch nicht wagen abzugeben, da ist wahrscheinlich alles von 12 Monaten bis drei Jahren möglich.

AYAlf
2016-06-19, 14:13:31
Hab das Spiel am Anfang für ein Apfel und ein Ei gekauft, angeschaut und wieder von der Platte geschmissen.

Da ist steckt noch sehr viel Arbeit drin. In 1-2 Jahren schau ich mir das Spiel noch mal an.

johla
2016-06-19, 15:35:42
Was genau ist denn momentan spielbar?

johla
2016-06-19, 18:46:12
Und wie würde es auf einem i5 2500K, AMD 380X, 8GiB RAM in 1080p und 1440p laufen?

Gimmick
2016-06-19, 19:19:30
Und wie würde es auf einem i5 2500K, AMD 380X, 8GiB RAM in 1080p und 1440p laufen?

Über sowas sollte man sich zu dem Zeitpunkt noch keine Gedanken machen. Das Spiel ist very early Alpha.

Kannst ja mal hier ein wenig lesen:

http://store.steampowered.com/app/424370/

johla
2016-06-19, 19:26:36
Danke. Bis auf die CPU erfülle ich die Voraussetzungen ja locker. Empfohlen wird dort ein Intel Core i7-4770S 3.1 GHz. Wie weit müsste ich ca. meinen i5 2500K übertakten, um dieses Niveau zu erreichen? Momentan läuft der mit 3,3 GHz.

Screemer
2016-06-19, 19:46:33
Eigentlich gar nicht. Der 4770s hat nen basistakt von 3,1ghz und dein Sandy 3,3ghz. Haswell ist im Schnitt 10-15% schneller als Sandy.

Nur boostet der Hasi bis 3,9ghz. Das macht der Sandy aber locker auch mit bzw. Sollen 4.1ghz Boost mit kleinen biosanpassungen locker machbar sein. Allerdings kann ich dir nicht sagen wie wolcen mit ht skaliert. Denn der i7 Hasi hat halt 8 Threads und der i5 nur 4. Durfte aber auch nicht die Welt ausmachen.

illidan
2016-06-19, 20:06:11
Das Spiel sollte in einem finaleren Zustand auch auf schwächeren CPUs laufen.
Problematisch sind momentan noch Streaming-Einbrüche, die man mit jeder Hardware haben dürfte.
Die allgemeine CPU-Performance hat sich mit dem letzten Update schon deutlich gesteigert. Full GI-SVOGI frisst übrigens auch auf der CPU.

Zur Spielbarkeit: Man kann schon vieles antesten. Im Grunde ist aber noch nichts fertig. Wirklich spielen kann man, hart gesagt, noch so gut wie gar nichts.

Cowboy28
2016-06-19, 20:51:03
Ist im Moment eher Techdemo zum "anfixen", wirklicher Spielcontent ist nur rudimentär enthalten.

Wird aber interessant zu sehen, wie es sich entwickelt. :smile:

johla
2016-06-22, 22:09:59
Gekauft! Ist wirklich zu empfehlen!

Lurtz
2016-06-23, 07:30:25
Mal wieder character reset:
Path 0.2.4: Lot of crash fixes, New Alternate Attacks for each weapon types, many bug fixes and more (http://steamcommunity.com/games/424370/announcements/detail/799768501605098349)

johla
2016-06-23, 17:33:33
Kann es sein, dass man in der aktuellen Alpha nicht sterben kann?

y33H@
2016-06-26, 13:44:21
Hab's jez auch mal gekauft ... gefällt mir gut =) aber man kann sterben ^^

illidan
2016-06-26, 13:51:14
Das dürfte auch daran liegen, dass momentan vergebene Vitalitäts-Punkte nicht über eine Session hinaus gespeichert werden. :D

Mr.Fency Pants
2016-06-29, 15:27:03
Gibts gerade für 15€ im Steam Sale. Kann man schon soweit spielen, dass die Spielmechanik greift?

Ravenhearth
2016-06-29, 16:40:21
Nicht wirklich imho

Cowboy28
2016-06-29, 17:05:14
Ist mehr oder weniger Techdemo im Moment...

Hab da aber ein gutes Gefühl bis jetzt was die Chancen auf einen Release angeht, und 15€ sind ja auch keine Unsummen. :wink:

[dzp]Viper
2016-10-19, 15:12:47
Mittlerweile sind sie ja bei Patch 3.0 angekommen

Neue Features der letzten Patches:

- Playerhousing
- Character customization
- Passive Skilsystem (Path of Exile läßt grüßen)
- viele viele andere Dinge

Patchnotes:

GENERAL:
* New: New Passive Skills Tree
* New: Automatic Dash Attacks with all melee weapons that can be toggled On/Off
* New: Options in the Game Settings for Auto-Equipping Armors, Skills and Potions when you have unused emplacements.
* Modified: Utility level for active skills has been removed from the game until the entire system is redesigned (soon!).
* Modified : Heal Shaman, Blessing Shaman and Ghoul have been removed until they are redesigned.
* Modified: Skills now level up automatically (without any user interaction) when their xp bar is filled. The skill level up notification will still appear on the right of your screen.
* Modified: Player level is now capped to 20, in order to begin a true balancing pass of the whole game.
* Modified: Attributes Damage are deactivated for now, we will reintegrate them soon.
* Fixed: XP gained after
* Fixed: Stats of purchased ring and amulets were different from the ones at the merchant
* Fixed: All items were level 0 at the merchant
* Fixed: Several crashes
* Fixed: Incorrect playtime (now displayed in minutes) & kill count in player save file
* Fixed: Exit to desktop now save correctly the settings
* Fixed: It was not possible to pick up twice the same Potion
* Fixed: Housing save wasn’t delete when deleting a character
* Fixed: Globes weren’t properly looting with crossbows

HOUSING:
* New: Housing !
You can access the housing by talking to the house master in Amarth (near the bridge and the water mill), after the quest “stalkers”.
Info: For optimization purpose, the windows only cast shadows in very high

ENVIRONMENT:
* Improved: 14 new rooms for randomly generated level
* Improved: Some room optimization
Various fixes and improvements
* Improved: Global quality overall of caves generated dungeons
* Improved: The key in the dungeons is now more reachable
* Fixed: Some trees weren’t correctly casting shadows
* Fixed: Some chests were not looting in dungeons


ANIMATION:
* Improved: Ghoul animations.
* Improved: Female Character.
* Improved: Skeleton Giant animation.
* Improved: Male Character.
* New: Orc Mage.
* Fixed : Player were sometimes stuck with basic attack or Dual wielding

IA:
* Fixed: Special enemies (blue) spawn with ⅓ of their life.

UI & VISUALS:
* New: The Character Sheet is partially hidden, since it’s being totally reworked
* Fixed: Items were piling on top of each other when looted from Chests or removed from inventory
* Fixed: Charges for Potions in Belt
* Improved: hitbox of switch menu

AUDIO:
* New: Sounds for the new PST
* Improved: Amarth various tweaks
* Fixed: Ambience volume is now saved

LOCALIZATION:
* New: text_ui_passiveskills.xml, new file containing all the Names, Descriptions and Lore of the new skills and sections. Most of the Lore sentences are currently missing in the file, we will add them in the future.
* New: We use formatting in our string (if you see %1, %2 or %3, please keep their position in mind when translating).
* Modified: since all magic effects (for loot too) are now described in this new file, several strings aren’t used anymore or are deprecated. A global enhancement of the file organisation will come soon, and we will sort strings into more files, grouping active effects, active skills etc. It should be easier to spot and correct Localization mistakes in the future, and easier for our community to translate. During the transition, you may have to translate deprecated or overlapping strings and we apologize for that.
* New: text_ui_housing.xml

GAMEPLAY:
* Modified : New XP requirement curve. Getting to level 20 should new be easier.
* Modified : Changed Player Health.
* Modified : Decreased default Health Regeneration.
* New: More Damage types ! Sacred Damage and Shadow Damage will be very important for some Sections of the 3rd and 4th ring, whereas Umbral Damage, Bleeding Damage and Poison Damage has been fixed and given consistency.
* New: A Thorn effect, that depends on your Character and not on the incoming damage (different from Return Damage).
* New: Umbra Potion (instant Umbra gain).
* New: Equippable Poisons. When used, set your next attack (melee or ranged) to automatically poison your enemy.
* New : Global difficulty curve modifier that applies on top of individual monster health and damage, to account for the player’s rise in power.
* New : Two-handed dual wield combo, with an alternative third attack.
* Modified: You now gain 2 Passive Skill Points per level instead of 1, in order to let you test different configurations of the Passive Tree.
* Modified: Open Wounds and Burning effects now stack on enemies instead of being replaced with the max values.
* Modified: The way Return Damage works.
* Modified: You now have 2 Potions slots since it’s currently impossible to unlock them when progressing.
* Modified: Permanent chance to Shock enemies with all Lightning attacks, to Freeze them with all Frost attacks and to Burn them with all Fire attacks.
* Modified: Whole new Armor formula, based on both Armor points and Armor Efficiency.
* New: Armor efficiency parameter. Total armor efficiency dictates how many percent of damage is being reduced in your total armor range. Efficiency is clamped to 90 by default.
* Modified: Effects of several Globes and Potions.
* Modified: Loot tables have been redone from scratch. Loot (including tomes) will now start to drop depending on the player’s level.
* Modified : Weapons damage values and armor values have been set depending on the level they start to drop at. In a future update we mean to separate required level from the item’s level.
* Modified : Monster damage and health values have been adjusted to better reflect the changes made to weapon damages.
* Modified : Accessories like amulets, rings and belts will always drop with magical properties.
* Modified: Drop chance of Legendary, Rare and Magical items.
* Modified: Removed penalties from armor types until we have light and medium armors.
* Modified: Combo attack animations have been rescaled to allow for proper attack speeds on weapons (exemple: Hammers are now slower than daggers)
* Modified: Potions are now lootable.
* Modified: Bigger Picking Area for Dungeons keys.
* Modified: Removed the default damage bonus on handed attacks (it’s available as a passive skill now) and slightly decreased the damage penalty on dual-wield attacks.
* Modified : Cleave factor is clamped to a Maximum value.
* Modified : Drastically reduced amount of xp required to get from lvl 1 to lvl 20.
* Modified : Amount of xp given by monsters.
* Modified : Increased Health given by Constitution to 20 HP.
* Modified : Reduced chance to stun enemies with melee attacks.
* Modified : Potions can now be used anytime, even when casting Skills or being blown away. The only exceptions are Stun and Free effects, since they strictly forbid you to act.
* Modified : Decreased the price of Ammo Skill Books at the merchant
* Modified : Invoked monsters during the intro will not spawn with a boss rank anymore.
* Modified : Tweaked charging time of Charged attacks.
Two-handed hammer charged attack can reach greater maximum damage but at the cost of a longer charging time.
Dual wield charged attack can be charged almost instantly for lower maximum damage (only one charge level).
Two handed sword charged attack is a mix of the two and requires more finesse. It can be charged quickly but has three charge levels. You will need to time your release to ensure maximum output.
* Fixed: Temporary Magic Effects are properly removed when you die.
* Fixed: Expulse Blow behaviour.
* Fixed: Bleeding Resistance for Driller and skeletons warriors.
* Fixed: The player will now stop when interacting with NPCs.
* Fixed: Crossbow firing in the wrong direction.
* Fixed: Bloodbath Spell now deals Bleeding damage (and thus doesn’t affect skeletons). It should no longer crash on Bleeding-Resistant foes.
* Fixed: Attack Speed calculation with Shields.
* Fixed: A bug with charged attacks where you could spam right click to refill your Umbra without casting the Skills all the way.

ACTIVE SKILLS :
* Improved: balance damages, costs, and count downs

PASSIVE SKILLS :
Yeah that’s right, Passive Skills have their own category now. We’ve reworked everything and planned a LOT of new features, so here’s a list of the skills that are already working as planned. If you see grey skills in the tree that don’t have effects, that means they aren’t implemented yet.

New Section, Arcanist (1st ring)

* New Skill, Spellcaster: Reduces the Umbra cost of all spells
* New Skill, Umbra regeneration: Increases the Rage loss
* New Skill, Composure: Reduces the cooldown of all spells
* New Skill, Mystical shield: Gives a physical resistance when Umbra is at maximum
* New Skill, Chain cast: Increases the casting speed of spells
* New Skill, Mystical forces: Increases all non-elemental damage
* New Skill, Umbra pool extended: Increases the Umbra gained per Power point
* New Skill, Lethal magic: Increases the Spell Damage bonus given by your Power level
* New Skill, Critical cast: Grants you a spell critical chance bonus depending on your current Umbra level (higher Umbra = higher bonus)
* New Skill, Umbra recovery: Cancels the Time Before Rage Loss if your Umbra is empty
* New Skill, Quick rest: Increases your Rage loss if you’re not in a fight
* New Skill, Globes magnet: Increases the picking radius of globes depending on your current Health level (lower Health = higher bonus)
* New Skill, Health globe understanding: Health globes refill health potions
* New Skill, Magical globe understanding: Picking globes of any type slashes your current spells cooldowns
* New Skill, Rage globe understanding: Picking a Rage globe increases your move speed
* New Skill, Umbra globe understanding: Picking an Umbra globe increases your spell-casting speed
* New Skill, Battlemage: Your Strength increases the damage of your spells
* New Skill, Power boost: Generate stacks that increase your Power on each kill
* New Skill, Extended power boost: Increases the maximum number of power stacks you can have
* New Skill, Longer power boost: Increases the duration of power stacks
* New Skill, Umbra globe catalyst: Picking an Umbra globe increases your Power
* New Skill, Rage globe catalyst: Picking a Rage globe increases your Strength
* New Skill, Magical affinity: Increases your Rage loss depending on your Umbra level (lower Umbra = higher Rage loss)
* New Skill, Battle-ready: Increases the damage of your spells depending on your Umbra level (higher Umbra = higher bonus)

New Section: Legionary (1st ring)

* New Skill, Fighter: Reduces the Rage cost of all spells
* New Skill, Rage generation: Increases the amount of rage generated on melee strikes
* New Skill, Enraged: Gives a Strength bonus depending on the current Rage level (higher Rage = higher bonus)
* New Skill, Change of mind: Gives a Strength bonus when switching targets
* New Skill, Confrontation: Reduces damage coming from the front
* New Skill, Unfair fight: Increases Strength for each enemy around the Player
* New Skill, Wrath: When reaching the maximum level of Rage, locks the Rage loss and gives a Damage bonus for a few seconds.
* New Skill, Fury: Increases your Rage Conservation
* New Skill, Temper: Greatly increases the melee Rage generation when your Rage is empty
* New Skill, Forcing the luck: Increases the drop chance of Health globes if low-life
* New Skill, Healing strike: Increases the health regeneration on each hit if low-life
* New Skill, Time Warp: Increases the Combo Timer with all Skills
* New Skill, Hard Punch: Chance to Knock-down Stunned enemies
* New Skill, Anger Burst: Increases the Damage of your Dash attack each time you spend Rage
* New Skill, Rush: Increases the Range and Speed of your Dash attack
* New Skill, Outbreak: Your Dash attack can now generate Rage on hits
* New Skill, Impact: Increases the Damage of your Dash attack

New Section: Thief (1st ring)

* New Skill, Runner: Increases move speed
* New Skill, Acrobatics: Increases dodge chance when moving
* New Skill, Stamina recovery: Increases Stamina regeneration when Stamina is empty
* New Skill, No rest: Increases Stamina regeneration when moving
* New Skill, Evasion: Increases move speed for each enemy around the Player
* New Skill, Weakness exploit: Increased dodge chance for each enemy around the Player that isn’t full-life
* New Skill, Exhilarating strike: Increases your move speed each time you hit an enemy
* New Skill, Quickness: Increases Attack speed depending on Move speed
* New Skill, Vigor: Chance to instantly regenerate a Stamina point on each kill
* New Skill, Extinguisher: Chance to clear a Burn effect when performing a dodge-roll
* New Skill, Rejuvenation orb: Chance to instantly regenerate a Stamina point when picking up a globe
* New Skill, Stamina increased: Gives 1 extra Stamina point
* New Skill, Urgent withdrawal: Chance to perform a free dodge-roll if low-life
* New Skill, Resumption: New alternative (and quicker) animation for getting back on your feet after a Knock-down
* New Skill, Vigorous strikes: Gives a damage bonus depending on your Stamina level (higher Stamina: higher bonus)
* New Skill, Critical opening: Increases critical chances after a dodge-roll
* New Skill, Untouchable: Stacks Health Regeneration every second
* New Skill, Vulnerable opening: Increases critical damage after a dodge-roll
* New Skill, Vitality: Dexterity bonus depending on the current Health level (higher health = higher bonus)
* New Skill, Invincible: Increases the invulnerability time of the dodge-roll
* New Skill, Spectral dodge: Allows to go through enemies with the dodge-roll

New Section: Hunter (1st ring)

* New Skill, Shooter: Increases Ranged Damage
* New Skill, Quick Aim: Increases Attack Speed with Ranged Weapons
* New Skill, Crossbow mastery: Give you Attack Speed Bonus on each 8th shot with a Crossbow
* New Skill, Precise shot: gives “Precision” stacks (Crit Chance) each second when you’re not moving and wield a Ranged weapon
* New Skill, Meticulous killer: gives “Lethal” stacks each time you shoot on the same enemy
* New Skill, Incapacitating shots: Ranged shots may slow enemies down
* New Skill, Aggravated shots: Critical shots may cause Open Wounds
* New Skill, Vulnerability: Chance to immobilize enemies on each strike depending on their health (lower Health = higher Chance)
* New Skill, Crippled: Increases Crit Chance against immobilized enemies
* New Skill, Steady Aim: Increases Dexterity when not moving
* New Skill, Light armor mastery: Dexterity bonus if in full Light armor
* New Skill, Cold blooded: You keep all your “Lethal” stacks when your target dies
* New Skill, Evasion trap: Leaves a slowing trap on the floor when dodge-rolling
* New Skill, Weakening poison: Chance to immobilize when Poisoning

New Section: Guardian (1st ring)

* New Skill, Heavy armor mastery: Armor bonus, even more if you’re wearing a full Heavy armor
* New Skill, Inner shield: Part of Max Health added to Armor
* New Skill, Adrenaline: Increases armor when your health is low
* New Skill, Inertia: Strength bonus depending on your total Armor
* New Skill, Mirror shield: small Return Damage when blocking attacks with a Shield
* New Skill, Guard point: Prevent incoming damage shortly when you raise your Shield
* New Skill, Shield of anger: Armor bonus depending on your current Rage level (higher Rage = higher bonus)
* New Skill, Parry: Increases the protection angle of your shield
* New Skill, Resilience: Armor bonus from unused Stamina
* New Skill, Guard proficiency: You can block Knock-back and Knock-down effects with your Shield
* New Skill, Resolute stance: You generate Rage when hit
* New Skill, Miracle: Allows you to avoid Death and keep 1 PV
* New Skill, Guard mastery: You can return Knock-down effects to the attacker shortly when raising your shield
* New Skill, Shards: Increases your Thorns Damage on each strike
* New Skill, Metallic Aura: Increases your Thorns Damage for each enemy surrounding you
* New Skill, Thorn: Gives you a permanent Thorns Damage
* New Skill, Challenge: Increases Damage taken from the last hit enemy but decreases Damage taken from other enemies

New Section: Assassin (2nd ring right now, will be 3rd ring)

* New Skill, Practical weapons: Increases Crit Chance with Assassin Weapons
* New Skill, Dual Daggers Mastery: Increases Open Wound Chance with dual daggers
* New Skill, Enhanced toxin usage: Equipped Poisons refill faster
* New Skill, Physiological assault: Enemies suffer more Poison Damage when attacking
* New Skill, Chained executions: Reduces Spell costs shortly after a kill
* New Skill, Sneak strike: Increases Attack Speed when backstabbing
* New Skill, Deadlier poison: Increases Poison Damage
* New Skill, Venom: Poisoning enemies reduces their resistances
* New Skill, Mercyless: Increases crit chance against poisoned enemies
* New Skill, Momentum absorption: Increases dodge chance and crit damage when you are hit
* New Skill, Momentum transformation: Increases the efficiency of Momentum Absorption
* New Skill, Vein cutter: Increases Bleeding Damage
* New Skill, Counter-attack: strikes back when dodging
* New Skill, Frantic: Increases the Damage Rate of your Open Wounds depending on your Attack Speed
* New Skill, Brawl starter: Reduces enemies max health on first strike (Melee)
* New Skill, Backstab: Increases Crit Chance in the back of enemies (Melee)
* New Skill, First strike: Increases Critical Damage against full-health enemies
* New Skill, Blood lust: Increases Attack Speed and Critical Damage after a kill
* New Skill, Diversion: Increases Crit Chance against stunned enemies
* New Skill, Assassination: Increases Crit Chance against isolated enemies
* New Skill, Invisible executor: 100% Crit Chance against full-life unalerted enemies
* New Skill, Bloodshed: Striking Bleeding enemies will make them Bleed faster
* New Skill, Confusion serum: Chance to cause Frenzy with Poison
* New Skill, Blood thinner: Increases Poison Damage on Bleeding enemies
* New Skill, Serial skiller: Decreases active cooldowns on each kill
* New Skill, Path to darkness: Massive Attributes change
* New Skill, Unexpected trouble: Increases Critical Damage against unalerted enemies
* New Skill, Silent death: Chance to kill instantly when backstabbing
* New Skill, Treachery: Chance to cause Open Wounds on back-stabs
* New Skill, Severing: Chance to cause Open Wounds when Dodge-rolling
* New Skill, Surgeon: Chance to cause Open Wounds on Critical Melee attacks
* New Skill, Bloodthirst: Your Open Wounds can deal critical Damage
* New Skill, Critical Dash: Critical Chance and Damage bonus for the Dash attack
* New Skill, Heavy Load: the Dash attack may hit several enemies
* New Skill, Sequencing: Killing an enemy will reset your Dash cooldown and increase your Dash critical chance for a short period of time

New Section: Warden (2nd ring)

* New Skill, Elemental affinity: Increases elemental resistances
* New Skill, Stone skin: Increases max health and prevent a small amount of all incoming Damage
* New Skill, Elemental absorption: Increases your Resistance to an element when being hit by that element
* New Skill, Recuperation: Increases Health Regen when your Rage is empty
* New Skill, Immune System: Reduces the Duration of received DoT
* New Skill, Blessing alchemy: Chance to clear a random DoT when drinking a Potion
* New Skill, Natural healing: Increases Health regen depending on your Health level (lower Health = higher bonus)
* New Skill, Benediction: Attributes bonus when Health full
* New Skill, Rooted: Replaces the Dodge-roll with a Protection Form
* New Skill, Iron health: Armor bonus when Health full
* New Skill, Instant blessing: Heals part of Max Health when using the Protection Form
* New Skill, Umbral constitution: Umbra generation bonus when Health full
* New Skill, Offensive protection: Physical Damage bonus from Constitution in Protection Form
* New Skill, Endurance: Stamina Regen bonus when Health full
* New Skill, Healing stamina: health regen bonus for each unused Stamina point
* New Skill, Experimental alchemy: Grants you a Resistance when drinking a potion
* New Skill, Muscularity: Strength bonus from Constitution
* New Skill, Elemental regeneration: Heals you from the “resisted” part of an elemental damage
* New Skill, Chosen: All Resistances increased
* New Skill, Champion: All attributes bonus
* New Skill, Biological defense: Chance to clear a random DoT each second
* New Skill, Life ingestion: health potions grant a health regen bonus instead of healing
* New Skill, Static defense: Increases Const and Armor but reduces Dodge Chance
* New Skill, Physical preparation: Strength bonus when Health full
* New Skill, Chainbreaker: Break Stun when using the Protection Form
* New Skill, Path to preservation: Massive Attributes change
* New Skill, Elemental embrace: Massive Resistance change
* New Skill, Unmovable: Spell Resistance if health full
* New Skill, Protection extended: Increases the invulnerability window of the Protection Form

New Section: Gladiator (2nd ring)

* New Skill, Heavy strike: Critical Damage bonus
* New Skill, Prediction: faster Channeling Time
* New Skill, Trained eye: Armor piercing bonus
* New Skill, Expert: Dexterity bonus for each enemy surrounding you
* New Skill, Titan strength: Allows to wield 2 two-handed weapons at the same time
* New Skill, Tough head: Reduces the duration of taken Stun effects
* New Skill, Medium armor mastery: Strength bonus when wearing a full medium Armor
* New Skill, Retaliation: Crit Chance bonus when being hit
* New Skill, First aid: Bleeding Resistance
* New Skill, Healing knowledge: Increases the efficiency of Healing potions
* New Skill, Tough: Physical Resistance bonus
* New Skill, Weaponized dance: Attack Speed bonus in Dual Wield
* New Skill, Anticipation: Dodge successful after a kill
* New Skill, Commotion: Longer Stun effects inflicted
* New Skill, Butchery: Crit Chance bonus against Bleeding enemies
* New Skill, Brutality: Physical Damage bonus
* New Skill, Wide reach: Increases Cleave factor for each target successively hit by the same Cleave
* New Skill, All against one: Cleave Factor bonus
* New Skill, Path to glory: Massive Attributes change
* New Skill, Killing chain: Strength and Dexterity stack for each kill. Red sparks will give a visual clue of your current killing chain level.
* New Skill, Killing chain mastery: increases duration of killing chains
* New Skill, Killing chain extended: increases max stacks number of killing chains
* New Skill, Renowned Target: Dexterity and Strength bonus the more enemies target you
* New Skill, Battleaxe Mastery: Cleave Factor bonus on each strike
* New Skill, Greatsword Mastery: Cleave Angle bonus on each strike
* New Skill, Warhammer Mastery: Physical impulse chance bonus on each strike
* New Skill, Sword And Shield Mastery: Shield angle bonus on each strike
* New Skill, One-Handed Mastery: Damage bonus with One-handed weapons
* New Skill, Dual Wield Mastery: Damage factor bonus
* New Skill, Sturdy Warrior Weaponry: Increases Melee Damage but decreases Ranged Damage
* New Skill, Swift Warrior Weaponry: Increases Melee Attack Speed but decreases Ranged Attack Speed
* New Skill, Crossed Strikes: Damage reduction against enemies that you just hit
* New Skill, Deep Wounds: Open Wounds Chance on all melee attacks
* New Skill, Healing Dash: Instantly heals a part of your Health when launching the Dash attack

New Section: Elementalist (2nd ring)

* New Skill, Ardent: Fire over-time AoE (stackable) when launching Fire spells
* New Skill, Fire embrace: Ardent stacks increases Fire attacks efficiency
* New Skill, Overheating: Reaching the max Ardent stacks will trigger a Fire Nova and reset your stacks
* New Skill, Enraging flames: Chance to cause Frenzy on Burning DoT
* New Skill, Elemental reversion: Elemental Damage bonus (single element) when hit by an element
* New Skill, Path to destruction: Massive Attributes change
* New Skill, Elemental boost: stacks Elemental Damage each second (reset when doing a non-elemental Damage)
* New Skill, Status Alteration: Damage increased against Frozen, Burning or Stunned enemies
* New Skill, Conductivity: Propagated Lightnings bonus (Damage and Chance)
* New Skill, High Voltage: Shocking Chance bonus
* New Skill, Umbra Reshaping: Change Non-Elemental Damage types to Elemental
* New Skill, Master of elements: Greatly increases elemental Damage but other Damage types are reduced to 1
* New Skill, Lightning Strike: Shock Damage bonus
* New Skill, Thunder: Shock Area Size bonus
* New Skill, Static Discharge: Chance to cast a Lightning Nova when killing enemies with Lightnings
* New Skill, Recharging: Umbra generation bonus when taking Lightning Damage
* New Skill, Unstable Orbs: Casts Elemental Nova when picking up a Globe
* New Skill, Inflammable: Longer Burning effects
* New Skill, Focused energy: Lightnings can cause Burning effects
* New Skill, Wounded Flesh: Burning effects block the Health Regeneration of enemies
* New Skill, Pyromancer: Fire Propagation Chance
* New Skill, Primary Energy: Elemental Damage and DoT duration bonus
* New Skill, Energy Conservation: Increased Globes drop Chance when using elemental attacks
* New Skill, Powerful Magic: Elemental DoT can be Critical
* New Skill, Icefall: Chance to cast a Frost nova when killing a frozen enemy
* New Skill, Hardened ice: Armor bonus when Frozen
* New Skill, Icebreaker: Chance to instantly kill frozen enemies
* New Skill, Frostbite: Your Weapon gain Frost Damage when hitting a frozen enemy
* New Skill, Cold Hands: Freeze duration bonus
* New Skill, Absolute Zero: Critical Chance and Freeze Chance bonus with Frost attacks
* New Skill, Lightning Storm: Hitting the same area several times with lightning attacks will breed a Lightning storm that can shock enemies inside. Stackable with other Storm types.
* New Skill, Snow Storm: Same as Lightning Storm but with Frost attacks. Snares enemies in the zone.
* New Skill, Fire Storm: Same as Lightning Storm but with Frost attacks. Burn enemies in the zone.
* New Skill, Extended Storms: Increases the duration of Storm zones.
* New Skill, Destructive Storms: Gives Elemental Damage stack when you are in Storm zones, depending on the Storm combined elements and stacks.
* New Skill, Protective Storms: Gives Elemental Resistance stack when you are in Storm zones, depending on the Storm combined elements and stacks.
* New Skill, Cataclysm: Destructive and Protective Storms work even if you’re not in a Storm zone

New Section: Trickster (2nd ring)

* New Skill, Evasion extended: Dodge Chance bonus
* New Skill, Perfect dodge: Attributes bonus when dodging
* New Skill, Artery slicing: Chance to slow enemies down with Open wounds
* New Skill, Counter-shot: Attack Speed bonus with ranged weapons when you are hit
* New Skill, Ranged mastery: Attack Speed and Damage bonus with Ranged weapons
* New Skill, Extended dodge-roll: longer Dodge-roll
* New Skill, Critical roll: Next hit critical after a Dodge-roll
* New Skill, Thrilled: Attack Speed bonus for each enemy surrounding you
* New Skill, Rough trick: Physical Damage bonus after a Dash
* New Skill, Offensive mobility: Free Dash after a Dodge-roll
* New Skill, Umbral ammunition: Adds Umbral Damage to all shots
* New Skill, Lethal strikes: Physical Damage bonus each second
* New Skill, Lethal strikes extended: Greater bonus and max stacks number for Lethal Strikes
* New Skill, Close hunt: Critical Damage bonus for each enemy surrounding you
* New Skill, Stamina increased: same effect as in the Thief section
* New Skill, Path to betrayal: Massive Attributes change
* New Skill, Momentum: Physical Damage and Attack Speed bonus when moving and shortly after stopping
* New Skill, Momentum extended: Momentum duration bonus
* New Skill, Charge: Attack Speed bonus after a Dash
* New Skill, Defensive roll: Dodge Chance bonus for each used Stamina point
* New Skill, Offensive roll: Critical Chance bonus for each used Stamina point
* New Skill, Concussion Shots: Chance to Stun close enemies with ranged weapons
* New Skill, Barrage: Chance to Knock-back close enemies with ranged weapons
* New Skill, Heat-seeking Ammunition: Chance for shots to bounce between enemies
* New Skill, Kinetic Onslaught: Chance to knock-down surrounding enemies when dodge-rolling
* New Skill, Concussive Dash: Critical Damage and Damage bonus for the Dash attack
* New Skill, Debilitating Charge: Snares enemies with the Dash attack
* New Skill, Unstoppable: Cooldown reduction for the Dash attack

Known issues
Housing: Suppression mode not highlighting/deleting the object under the mouse
Housing: Shopping list not cleared


Es macht sich... definitiv. Laut letztem Kickstarter-Update ist das Team massiv größer geworden. Das Spiel wurde dadurch auch deutlich größer. Onlinemodus, größere Welt, ... alles jetzt mit im Plan für eine Releaseversion.

Roadmap:
https://trello.com/b/xK5tEdL6/wolcen-lords-of-mayhem-roadmap

vMU6EPCSKrA

6ObEYoDz9n0

Cowboy28
2016-10-19, 15:36:55
Ja, geht so langsam vorwärts!

Bin mir auch sehr sicher, dass da am Ende ein echt gutes H&S bei raus kommt! :smile:

Zu dem passiven Skillsystem hatte ich schon ein Video gesehen, die Idee ist einfach, aber genial! Finde es schafft einen prima Spagat zwischen komplex (viele Passsives, frei wählbar a´la PoE) und zugänglich (dadurch, dass der "Tree" innerhalb der Kreise drehbar ist, kann man schnell switchen, ohne etliche Punkte neu vergeben zu müssen).

Wird weiter im Auge behalten (hab es ja schon vor längerem quasi blind gekauft), für mich eins der vielversprechensden Schnetzelspiele im EA-Status (Lost Ark und Co. sind mir zu "asiatisch"). :up:

cR@b
2016-10-19, 19:22:39
Release Termin leider nicht bekannt :( Solange es keine zweite SC Tragödie wird, alles i.O.

Bukowski
2016-10-19, 19:34:28
Sieht irgendwie sehr nach Path of Exile aus...kann das sein? Alleine der Talentbaum könnte fast ne 1:1 Kopie sein. Okay, das mit dem verschieben der Ringe ist halt anders...nimmt aber irgendwie auch die (geniale) Komplexität des PoE Talentbaums. Finde ich dann wieder nicht so gut irgendwie.

Aber schonmal gut, dass sie beim Genre-Primus kopieren und nicht bei Diablo. :tongue:

Lurelein
2016-10-19, 19:37:40
Sieht irgendwie sehr nach Path of Exile aus...kann das sein? Alleine der Talentbaum könnte fast ne 1:1 Kopie sein. Okay, das mit dem verschieben der Ringe ist halt anders...nimmt aber irgendwie auch die (geniale) Komplexität des PoE Talentbaums. Finde ich dann wieder nicht so gut irgendwie.

Aber schonmal gut, dass sie beim Genre-Primus kopieren und nicht bei Diablo. :tongue:

Der PoE Telentbaum ist dann auch nur eine Kopie vom FFX Talentbaum. PoE hat schließlich dann auch nur kopiert ;). Solche Vergleiche bringen doch immer nichts ;)

Cowboy28
2016-10-19, 19:51:30
PoE hat auch sehr kräftig bei D1/D2 kopiert... ;)

Das Rad komplett neu erfinden ist halt sehr schwer, zumal es auch noch rollen muss, sprich neue Ideen bringen nix, wenn es bei den Spielern nicht ankommt.

Die Devs von Wolcen scheinen da aber gute und praktikable Ideen zu haben, ein Spagat zwischen abwechslungsreich aber zugänglich ist nicht so einfach...

Bukowski
2016-10-19, 19:56:40
Mmmh okay....für mich stellte sich nur im ersten Augenblick die Frage warum Wolcen und nicht PoE.

Warum nicht FFX ist aber klar. ;)

aufkrawall
2016-10-19, 20:12:55
Ist übrigens für 24h auf 15€ heruntergesetzt, nach dem Release wirds über 20 kosten.

Godmode
2018-11-03, 10:52:58
Spielt das hier noch wer? Mich würde es gerade reizen, gerade in Bezug auf den Diablo Fuckup gestern

Gimmick
2018-11-03, 11:00:37
Spielt das hier noch wer? Mich würde es gerade reizen, gerade in Bezug auf den Diablo Fuckup gestern

Was heißt "noch", ist ja noch garnicht erschienen. ;)

Ich schaue zumindest immer mal wieder rein, wenn es Updates gibt. Als Ersatz für ein komplettes Spiel taugt es noch lange nicht.

Godmode
2018-11-03, 11:52:20
Ah ich dachte es gibt schon mehr. Ok dann heißt es noch etwas warten.

[dzp]Viper
2018-11-03, 11:54:27
Das ist der aktuelle Thread.

https://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/showthread.php?p=11832393#post11832393

So hast eine Threadleiche ausgegraben 😁

Godmode
2018-11-03, 12:16:26
Viper;11842115']Das ist der aktuelle Thread.

https://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/showthread.php?p=11832393#post11832393

So hast eine Threadleiche ausgegraben 😁

Das war die Google Suche. ^^