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Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Dakar 18


Karümel
2018-01-13, 15:12:19
85xUvllbW10

Edit: ein paar Infos gefunden:
Dakar 18 promises to be a realistic simulation with “one of the biggest open worlds ever made in a racing game.” It will include the major official Dakar manufacture teams, vehicles, and pilots, five racing class categories (Cars, Bikes, Trucks, Quads, and SxS), and a single-player mode in addition to both online and offline multiplayer.


Kommt für PS4, XBOX und PC
Auf so ein Rennspiel habe ich schon lange gehofft.

Edit Nr. 2 da noch ein paar Infos gefunden

More than 15.000km² open world
- You can exit the car and explore the world
- You have to fix damage to vehicle by controlling the character
- Official Dakar teams from categories (cars, trucks, bikes, quads and UTV)
- Realistic simulation physics
- Navigation system similar like in real Dakar
- Day/Night & weather system

Das liest sich schon mal nicht schlecht.

derpinguin
2018-01-13, 15:19:18
Grad gestern den Trailer gesehen und mich gefreut wie Bolle.

Worf
2018-01-13, 15:33:10
Hoffentlich ist das Spiel nicht nur ein Grafikblender, sondern auch mit etwas Fahrphysik, Realismus oder Simulation. Ja, ich habe es gelesen, da steht: - Realistic simulation physics. Aber das sind ja leider meist nur Werbetextchen.

BeetleatWar1977
2018-01-13, 15:47:37
Hoffentlich auch historische Fahrzeuge - Porsche 953 anyone?

Loeschzwerg
2018-01-13, 15:49:27
Da steckt ordentlich Potential drin, ich bin echt gespannt was uns hier erwartet.

Porsche 953 anyone?

Yes sir :cool:

Voodoo6000
2018-01-13, 16:05:15
Das Spiel hört sich sehr interessant an. Allerdings bin ich noch etwas skeptisch, da der Aufwand einer guten Umsetzung gigantisch ist.

ich auch
2018-01-13, 16:38:54
habe hier auch noch was gefunden.

Dakar 18: Offizielles Videogame angekündigt

http://www.motorsport-total.com/games/news/2018/01/dakar-18-offizielles-videogame-angekuendigt-18011201.html

seba86
2018-01-13, 19:44:07
Beim Anschauen besagten Trailers fällt mir auf, dass *endlich* die ersten Spiele erscheinen, wo man bei einigen Szenen schon 2x hinschauen muss, damit man es noch von der Realität unterscheidet. Seit gefühlt 100 Jahren spricht man von "(fast) fotorealistischer Grafik" und ich bin total happy, dies live mitzuerleben. Selbst alle Crysis-Teile erkennt man auf den 1. Blick das Künstlerische an.

Die Autos bei Wildlands sehen übrigens genauso klasse detailiert aus und kann man bis dahin als Rally-Ersatz nutzen ;)

Meine 1080Ti wartet just für diesen Zweck in der Packstation auf mich, die 750Ti wird gegen Kryptos verramscht

Gethema
2018-01-13, 20:00:50
@seba86
Das ist mMn ein reiner CGI Trailer, die gezeigte Grafik wird imho vermutlich leider relativ wenig mit der des finalen Spiels gemein haben - so sehr ich auch das Gegenteil hoffen würde. Das gilt übrigens auch für das Handlingmodell, das ich mir anspruchsvoll/simulationslastig wünschen würde, aber befürchte, dass es eher in Richtung Arcade geht - was ja aber auch manchmal nicht automatisch schlecht sein muss.

Dicker Igel
2018-01-13, 20:04:03
Hoffentlich auch historische Fahrzeuge - Porsche 953 anyone?
Mit 'nem Tatra 815 rumheizen wäre auch fette :cool:

seba86
2018-01-13, 20:05:08
Vemute ich jetzt auch :( Mist, wieder reingefallen - wie bei dem Trailer für Far Cry 5...
Immerhin scheint es von Trailer --> Spielegrafik nicht mehr allzuweit. Man vergleiche mal CGI-Trailer der 90er (Tomb Raider 1-3 etc.).

Kartenlehrling
2018-01-13, 21:01:39
Das kann nur Dreck werden... solche Studios können sich nicht über Nacht ändern.

https://www.youtube.com/watch?v=clG1CLsTImc
Flatout 4: Total Insanity - Wieder was für die Schrottpresse? - Gameplay-Check

dreamweaver
2018-01-14, 08:41:43
Das ist wohl leider nie und nimmer ingame Grafik (sonst hätten sie es sicher auch dazugeschrieben). Allein die Intensität, Darstellung und das Verhalten vom aufgewirbelten Staub der Räder wäre schon eine kleine Sensation.

Die Beschreibung klingt toll.
Ist aber wohl zu schön um wahr zu sein.

dreamweaver
2018-01-14, 14:07:43
Auf reddit gibts ne Zusammenfassung von Infos:

Hi guys, gathered some facts about 'Dakar, the game'. All of this comes directly from them ( presentation and social media)

If you've got something to add, please say so!
Driving

You can exit the vehicle at any time, and explore by foot.
You can fix the car, by having to exit and walking around.
Collaborating with (NPC if you’re inside of a car or truck, was meant as repairing the car together)
You can drive these 5 categories : Motor, ATV, Cars, Trucks, SSV
Each category has several teams, all of them will be official
Aiming for the old experience of realism (“with internal and external”, think this is about perspectives, cockpit view confirmed :P)
Navigation system, or roadbooks ( as used in Dakar) are going to be how you navigate, it’s the same as in real life. Very easy to get lost so you need to focus on navigation.
They are implementing a system to influence the driving aspect to cover the different climates and weather ( it’s different on sand, mud, water)

Pilots

Pilots are real, not only the hands/heads. Full body. (in regards to real life)
They are scanning and using pictures of all of the pilots, so their faces will be in the game
Creating your own is not possible, you can only choose an existing character.

Map

Open world, more than “15.000km2” ( perhaps that might be a mistake, that's fucking huge)
Different kind of weathers/climates
Because they are going from Peru to Bolivia to Argentina. All of the countries are scanned, they have collected pictures ( high resolution, 4k is what he said.) which are projected on the 3d map using filters(?). “Exactly the 3d replication of those. “
Because these locations have different climates they will have different dynamic weather.
One of Open worlds biggest
14 stages
Each taking 1 -2 hours depending on your skill (navigating and driving).

Engine and physics

Unreal Engine 4, PhysX and own technologies
Created their own system of vehicle and physics, combined with technology that’s on the market. But they are creating their own technology. >“That is able to make sure that all the suspensions, all the details, all the aspects of the vehicle are really really implementing. So you can feel that.

VR probably not going to happen, they said maybe ( maybe before release, maybe after as an update or perhaps with Dakar 19) “VR is something we have on the wishlist. We'll see if it can be added to the release date, at a later date, or skip it entirely until Dakar 19.”

On the physics in the trailer This trailer uses game assets exclusively. However, the physics system present in the trailer isn't the one you'll be able to find in the game. That is currently being refined and adjusted with the help and feedback of Dakar pilots and riders. We figured that if we're aiming for a realistic experience, we might as well consult with the real experts :) We'll be releasing a gameplay trailer soon and hopefully, you'll get a better insight into the
game physics there. Thank you for your support!

“ we're working with Dakar riders and pilots, gathering their feedback to tune in the gameplay physics to each of the vehicles and terrains present in the game”

Testers

They have gotten some very experienced pilots to help them develop and test, they help every week by testing and explaining their views and have the same experience in the game as in real life. ( two are brought to the stage now)

Pedro Bianchi
Roadbook is very important, finding the way is the challenge. And that is brought to the game, you need to know the instruments and the systems in the game, so a very hard. “Because if you lose the way you are lost, and the game is so big that you can be lost for hours.”
One of the things he also said is that they’ll probably train using a roadbook for navigation since it’s hard to train for outside of the actual race.( interesting.)
Mário Patrão
“One of the things he wants to make sure that happens, that’s transferred to the players is the navigation system but also the feel and the adrenaline of driving at high speeds and using the roadbook to make sure you don’t get lost. That is not easy and takes a lot of years of experience and training.”

Game

Release in summer 2018
Edition every year ( so there will probably be a dakar 19 and a dakar 20)
Simulation focussed, everything we’ve heard so far has been indicating that it will be a full on simulator, which they are aiming for in terms of physics and everything else. They call it a “true simulation game” “Expect a simulation and not an easy one at that “
A gameplay trailer is said to be in a few weeks ( said in the end of November), not a pre-rendered trailer, should demonstrate how the engine shows the graphics quality ( very weird sentence but yeah he said it somewhat like that). However recent messages said somewhere around February-march ( the actual trailer) but gameplay snippets will be released already before that on social media. “ Soon :) We'll be releasing bits and pieces until we release a gameplay video. Stay tuned to the facebook page”
They have also been working on it for a few years now. On wheel support: “We're working on it, yes. :) it should be available, at least for the major brands.” Also constant mentions of how hard it will be, both in the presentation and on social media, saying you might never finish the stages or the full rally.
“Our development team have +40 elements.” whatever that might mean ( possibly team members, which is a lot!)

Multiplayer

Local MP confirmed, split-screen. According to steam 2 - 4 players.
Maybe this will be a driver - co-driver pair. So two cars 4 players. Since 4 players is genuinely a lot. Perhaps this will also mean just shorter stages. Since I think it would be very tough to handle all of that * 4 or even * 2.
Hot seat mode also confirmed.
Online multiplayer should probably function the same way as offline singleplayer.

Some vehicles shown in great detail

Pedro Bianchi posted this pic
Carlist:

Bikes: KTM, Honda, Yamaha, Husqvarna, and official riders.
Cars: Peugeot, Mini, Toyota, Renault, Mitsubishi and official drivers.
Trucks: Kamaz, Maz, Tatra, Mammoet Renault, Veka MAN and official drivers.
Quads: Quad riders Ignacio Casale, Sergei Karyakin, Alexis Hernandez and Rafal Sonik with Yamaha Raptor.
UTV: UTV XtremePlus Polaris official teams.



https://www.reddit.com/r/DakartheGame/comments/7q7yzq/dakar_rally_official_game_information_so_far/

Dicker Igel
2018-01-14, 14:26:27
cockpit view confirmed
Ohne dem wäre es imo auch lächerlich.

JaniC
2018-01-14, 19:01:50
Das kann nur Dreck werden... solche Studios können sich nicht über Nacht ändern.

https://www.youtube.com/watch?v=clG1CLsTImc
Flatout 4: Total Insanity - Wieder was für die Schrottpresse? - Gameplay-Check

Wo hast du denn her, dass das das gleiche Studio ist?

Dakar 18 = Bigmoon Entertainment https://en.wikipedia.org/wiki/Dakar_18
Flatout 4 = Kylotonn https://en.wikipedia.org/wiki/FlatOut_4:_Total_Insanity

Habe ich irgendwas überlesen?

Sieht auf jeden Fall ganz cool aus. Aber da es scheinbar mit Konsolenfokus entwickelt wird und sie kein Wort zu 60+ hz/fps Support schreiben, bleibe ich erstmal vorsichtig.
Und On wheel support: “We're working on it, yes. :) it should be available, at least for the major brands.” klingt auch nicht sooo gut.

Könnte stumpfe Konsolenkost werden. Abwarten.

derpinguin
2018-01-14, 19:21:09
Wo hast du denn her, dass das das gleiche Studio ist?

Dakar 18 = Bigmoon Entertainment https://en.wikipedia.org/wiki/Dakar_18
Flatout 4 = Kylotonn https://en.wikipedia.org/wiki/FlatOut_4:_Total_Insanity

Habe ich irgendwas überlesen?

Bigmoon hat 3d Art für FO4 geliefert

just4FunTA
2018-01-14, 20:38:00
da sony kein Motorstorm bringt könnte das hier vielleicht ja was werden.

Nulltarif
2018-01-15, 18:42:39
Bin wirklich sehr gespannt. Ich hoffe, dass das navigieren im Spiel auch einen großen Teil ausmacht, genau das macht die Rally Dakar ja so spannend.

dreamweaver
2018-01-24, 22:20:32
Work in progress:

https://i.imgur.com/8MazQTC.jpg

Release ist für Juli - September geplant.
https://www.reddit.com/r/DakartheGame/

[dzp]Viper
2018-07-03, 20:07:01
Release im 11. September 2018

Und man kann aus den Fahrzeugen aussteigen und rumlaufen :massa:

Neuer Trailer (Fahrzeuge)

O2IzZoqQtGE

E3-Gameplay (keine gute Qualität)
_P5qktuAlW8

Mehr Gameplayschnipsel:
Z7WC9S6Xh-M

Worf
2018-07-03, 20:44:56
Bei dem Video in der Mitte könnte man an der Stelle 1:57 (https://youtu.be/_P5qktuAlW8?t=117) meinen, dass mit einer VR-Brille gefahren wird. Das wäre ja geil

dreamweaver
2018-07-03, 22:01:51
Leuchtende Cyano-Berge.
Dakar findet in der Zukunft also auf anderen Planeten statt.

http://img121.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-17110/loc574/647101397_dak_122_574lo.jpg

msilver
2018-07-24, 09:07:46
also ich finde es sehr interessant. Die Entwickler sind jetzt nicht unbedingt AAA+, aber das muss ja nichts bedeuten.

Simulationslastig, gute Steuerung und mehr sagt Gamersglobal, welche einen hohen Wert bei mir haben.

hier eine gute Preview zum Spiel.

http://www.gamersglobal.de/preview/dakar-18

yDfb_e0oZh8

Karümel
2018-07-24, 16:08:03
PCGH Vorschau: (mit Video)
http://www.pcgameshardware.de/Dakar-18-Spiel-61482/Videos/Gameplay-Preview-Vorschau-1261437/

Si|encer
2018-09-27, 12:46:39
Die Tage ein Video bei irgendeinem Youtuber gesehen, da fand ich es ziemlich Scheisse. Sah teilweise so aus, als würden die Fahrzeuge über dem Sand fliegen/gleiten.

Auch die Physik bei den Sprüngen sah bei der Landung eher arcadig aus.

Bei Abgefahren wars:

otQBzvdZ5rw

Nulltarif
2018-09-27, 19:42:34
Macht schon ordentlich Laune, wenn man sich darauf einlässt und keine perfekte Physik erwartet.
Hab mit den Motorrädern angefangen. Die Physik und das Fahrverhalten ist da nicht wirklich das Gelbe vom Ei. Bin dort in der zweiten Etappe nach fast 2 Stunden ausgeschieden, da ich mich zu oft verfahren habe und mir letztendlich der Sprit ausgegangen ist. Bin dann auf die Trucks umgestiegen. Die sind natürlich sehr schwerfällig, aber meiner Meinung nach hat sich das halbwegs realistisch angefühlt. Teilweise war es eine richtige Tortur mit den Dingern die Sanddünen heraufzufahren. Musst auch ein paar Mal aussteigen um den Dinger freizuschaufeln, da ich festgesteckt bin. Aber schlussendlich war ich nach 90 Minuten im Ziel. Das war schon ein Abenteuer und das war erst die zweite Etappe.

Man muss aber auch sagen, das man klar merkt, dass es kein AAA Spiel ist. Die Grafik ist teilweise Schwach und es fühlt sich nicht fertig an. Hab es bei MMOGA für 35€. Für den Preis ist es in Ordnung.

LuckyD
2018-10-05, 20:54:49
Hat ja bis jetzt keine allzu gute Bewertung auf Steam. Schade. Hab schon vor etlichen Jahren gehofft, dass mal ein solches Spiel auf den Markt kommt. Vielleicht patchen die es ja und es wird besser. Mal abwarten ...

dreamweaver
2018-10-05, 22:27:19
Es gibt bereits 6 patches.

Fahrphysik ist wohl nicht dolle. Ist eher eine Navigationssimulation.

msilver
2018-10-20, 16:56:56
schade