PDA

Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Adrenalin 19.3.2


deekey777
2019-03-14, 21:29:38
https://www.amd.com/en/support/kb/release-notes/rn-rad-win-19-3-2


Tom Clancy’s The Division® 2
Sid Meier’s Civilization® VI: Gathering Storm
Up to 4% average performance gains on AMD Radeon VII with Radeon™ Software Adrenalin 2019 Edition 19.3.2 vs 19.2.3. RS-288
DirectX® 12 on Windows®7 for supported game titles
AMD is thrilled to help expand DirectX® 12 adoption across a broader range of Windows operating systems with Radeon Software Adrenalin 2019 Edition 18.12.2 and onward, which enables consumers to experience exceptional levels of detail and performance in their games

Fixed Issues

Radeon ReLive for VR may sometimes fail to install during Radeon Software installation.
Fan curve may fail to switch to manual mode after the manual toggle is switched when fan curve is still set to default behavior.
Changes made in Radeon WattMan settings via Radeon Overlay may sometimes not save or take effect once Radeon Overlay is closed.

Known Issues

Rainbow Six Siege™ may experience intermittent corruption or flickering on some game textures during gameplay.
DOTA™2 VR may experience stutter on some HMD devices when using the Vulkan® API.
Mouse cursors may disappear or move out of the boundary of the top of a display on AMD Ryzen Mobile Processors with Radeon Vega Graphics.
Performance metrics overlay and Radeon WattMan gauges may experience inaccurate fluctuating readings on AMD Radeon VII..

Added Vulkan® Support

VK_EXT_depth_clip_enable
This extension allows the depth clipping operation, that is normally implicitly controlled by the driver to be controlled explicitly by the application instead. This is useful for translating Direct3D content, which assumes depth clamping is always enabled, but depth clip can be controlled by the DepthClipEnable rasterization state.
VK_EXT_memory_priority
This extension allows applications to set a priority value at memory allocation time, which could be used to determine which allocations are more likely to remain in device local memory if heap limits are reached.
VK_EXT_memory_budget
This extension adds support for querying the amount of memory used and the total memory budget for a memory heap.
VK_KHR_vulkan_memory_model
This extension formally defines how to synchronize memory accesses to the same memory locations performed by multiple shader invocations.
VK_EXT_debug_utils
This extension allows developers to obtain more debug information. When combined with validation layers, more detailed feedback on the application's use of Vulkan can be further obtained.
VK_KHR_depth_stencil_resolve
This extension adds support for automatically resolving multisampled depth/stencil attachments in a subpass in a similar manner as for color attachments.
VK_KHR_shader_float16_int8
This extension allows use of 16-bit floating-point types and 8-bit integer types in shaders for arithmetic operations and improves usability of those types by adding implicit conversions.
VK_EXT_transform_feedback
This extension adds transform feedback to the Vulkan API by exposing the SPIR-V TransformFeedback and GeometryStreams capabilities to capture vertex, tessellation or geometry shader outputs to one or more buffers.

Footnotes

Testing conducted by AMD Performance Labs as of March 12, 2019 8GB Radeon™ VII, on a test system comprising of Intel i7 7700K CPU (4.2 GHz), 16GB DDR4 memory, and Windows 10x64PC manufacturers may vary configurations, yielding different results. While running Sid Meier's Civilization 6 on Ultra presets at 4k (3840 x 2160 pixels) Radeon™ Software Adrenalin 2019 Edition 19.3.2 scored 75.7 FPS, while Radeon™ Software Adrenalin 2019 Edition 19.2.3 scored 72.7 FPS. Therefore, in the above comparison, Radeon™ Software Adrenalin 2019 Edition 19.3.2 shows 4% greater performance, in Sid Meier's Civilization 6. All scores are an average of 3 runs with the same settings. Performance may vary based on use of latest drivers. RS-288

Important Notes

AMD Ryzen™ Mobile Processors with Radeon™ Vega Graphics FAQ for Radeon Software Adrenalin 2019 Edition can be found here.

w0mbat
2019-03-15, 10:21:43
Testing conducted by AMD Performance Labs as of March 12, 2019 8GB Radeon™ VII [...]
Ist das jemandem aufgefallen? Es scheint als ob eine 8GB Radeon VII kommt :)

dargo
2019-03-15, 10:23:47
Da ist ein Tippfehler wahrscheinlicher. ;)

derF
2019-03-15, 10:24:53
DX12 auf Win7? Hab ich was verpasst? Was sind denn die "Supported Titles"?

Edit: WoW: http://www.pcgameshardware.de/DirectX-12-Software-255525/News/Windows-7-WoW-Patch-815-Support-1277363/

dargo
2019-03-15, 10:27:35
DX12 auf Win7? Hab ich was verpasst?
Ja... hast du.
https://www.forum-3dcenter.org/vbulletin/showthread.php?t=551545&page=300

Und nein... es ist kein generelles DX12 für Win 7.

w0mbat
2019-03-15, 10:31:10
Da ist ein Tippfehler wahrscheinlicher. ;)
Ich weiß nicht, sonst schreiben sie immer nur von Radeon VII, wieso sollten sie aus Versehen plötzlich "8GB" davor setzen? Ein Tippfehler wäre 15GB oder 17GB.

dargo
2019-03-15, 10:50:12
Eine Radeon VII mit 8GB ist technisch nicht machbar. Es gibt keine 2GB HBM2 Chips.

w0mbat
2019-03-15, 11:03:57
Und 2x4GB? Ich finde es einfach nur interessant, dass AMD speziell 8GB Radeon VII schreibt.

Andron
2019-03-15, 11:25:10
Und 2x4GB? Ich finde es einfach nur interessant, dass AMD speziell 8GB Radeon VII schreibt.

Damit wäre die Speicherbandbreite halbiert und nur knapp über Vega 64 Niveau, womit die Karte einen Großteil ihres Leistungsvorsprungs verlieren würde und wahrscheinlich kaum schneller als eine Vega 64 LC wäre.

Ich weiß nicht, sonst schreiben sie immer nur von Radeon VII, wieso sollten sie aus Versehen plötzlich "8GB" davor setzen? Ein Tippfehler wäre 15GB oder 17GB.

Bei den letzten Treibern wurde immer mit Vega64 oder RX580 getestet, die jeweils 8GB Vram besitzen. Die Fußnoten sind bis auf das Grafikkartenmodell gleich, daher würde ich einen copy-paste-Fehler vermuten, bei dem das Modell, aber nicht die Vram-Menge geändert wurden.

w0mbat
2019-03-15, 11:57:54
Ja, macht mehr Sinn als meine Idee :D

Blutmaul
2019-03-15, 12:11:11
Keinerlei installationsprobleme bei den letzten paar Treibern - sehr schön.

JuergenH
2019-03-15, 13:44:40
Bei mir blieb Windows nach Ende der (Neu-) Installation in der niedrigen Auflösung. War aber nach einem weiteren manuellen Neustart behoben.

(GPU-Z ist auch neu und zeigt bei der VII die 'Hot-Spot' Temperatur an. Das geht schneller als die Hangelei durch die Fenster des WattMan.)

dargo
2019-03-16, 11:34:12
BFV läuft wie gewohnt mit DX12 sehr gut. FH4 liefert die bekannte Performance, passt auch alles. The Devision 2 ist so eine Sache. Ab und zu gibt es Spikes in den Frametimes @DX12. Nichts dramatisches, die Open Beta lief aber bei mir mit dem Adrenalin 19.2.3 besser. Dort waren die Frametimes perfekt. Weiß jetzt nicht obs am Grafiktreiber oder ausschließlich an der Vollversion vom Spiel liegt. Mal sehen... vielleicht probiere ich den älteren Treiber in TD2 wieder aus. Auffällig ist jedenfalls, dass kein Shadercache bei der Vollversion und diesem Treiber verwendet wird. Ich meine das war bei der Open Beta und Adrenalin 19.2.3 noch anders. Kann mich aber auch irren.

BeetleatWar1977
2019-03-16, 12:25:51
mir ist aufgefallen das ich mit HBCC auf on immer wieder Ruckler habe, ausgeschalten ist es weg.......

dargo
2019-03-16, 13:42:35
Hmm... nach dem Patch heute von The Division 2 (Server waren für 1,5 Stunden down) läuft es wieder wie geschmiert. Frametimes so sauber wie in der Open Beta mit Adrenalin 19.2.3. :uponder: Mal weiter beobachten.

Edit:
Auf Laufwerk C ist mir folgender Ordner aufgefallen.
C:\Users\XXX\AppData\Local\D3DSCache

Was ist das denn wieder für ein Cache-Ordner? Der ist bei mir aktuell 563MB groß. Kommt der vom Treiber oder woher?

Blutmaul
2019-03-20, 22:14:28
19.3.3 ist verfügbar...

Taigatrommel
2019-03-20, 23:46:43
Oha, AMD ist ja richtig fleißig.