Archiv verlassen und diese Seite im Standarddesign anzeigen : Diskussion zu: Die nVidia-Geschäftsergebnisse im ersten Quartal 2025
Leonidas
2025-05-29, 15:20:55
Link zur News:
https://www.3dcenter.org/news/die-nvidia-geschaeftsergebnisse-im-ersten-quartal-2025
Korrektur 15:29
Nicht 10 Rekorde in Folge, nur 7 Rekorde in Folge (aber 10 Steigerungen in Folge).
als log Chart waere das angenehmer und man wuerde die Steigerungen besser verstehen, und ebenso die Schwankungen vorher erkennen.
Die 'KI-Sparte' trägt halt >90% bei. Wenn sie auch so viel zum Gewinn beträgt, ist völlig klar, warum man den Rest nicht groß erwähnt und sich generell darauf fokussiert (ohne den Rest komplett zu vergessen, für den Fall, dass der Boom mal enden sollte). Jedliches Genöle, man würde die Gamer hängen lassen, ist absurd. Man müßte schon sehr altruistisch sein, um es bei der eigenen Firma anders zu machen - oder eh schon absurd reich und niemand verantwortlich.
Leonidas
2025-06-01, 20:04:52
als log Chart waere das angenehmer und man wuerde die Steigerungen besser verstehen, und ebenso die Schwankungen vorher erkennen.
In der Tat, das wäre besser so. Leider macht mein Excel keine anpassbare logarithmische Steigerung mit, die reguläre ist viel zu brutal. Habe noch keine Lösung hierfür.
In der Tat, das wäre besser so. Leider macht mein Excel keine anpassbare logarithmische Steigerung mit, die reguläre ist viel zu brutal. Habe noch keine Lösung hierfür.
Log-Charts sind auch nur bei konstant exponentieller Steigerung sinnvoll, ansonsten sind sie eher eine Verzerrung von Tatsachen.
Sweepi
2025-08-28, 15:40:43
Die 'KI-Sparte' trägt halt >90% bei. Wenn sie auch so viel zum Gewinn beträgt, ist völlig klar, warum man den Rest nicht groß erwähnt [...]
Im Quartalsbericht (https://nvidianews.nvidia.com/news/nvidia-announces-financial-results-for-second-quarter-fiscal-2026) ist der Abschnitt zu Gaming ~40% so lang wie der zu Data Center - da Gaming nur ~ 10% des Umsatz macht eigentlich unverhaeltnis viel uber Gaming geredet :D
Data Center
Second-quarter revenue was $41.1 billion, up 5% from the previous quarter and up 56% from a year ago.
Announced that the NVIDIA RTX PRO™ 6000 Blackwell Server Edition GPU is coming to the world’s most popular enterprise servers; Disney, Foxconn, Hitachi Ltd., Hyundai Motor Group, Lilly, SAP and TSMC are among the first to adopt the servers.
Introduced NVIDIA® Spectrum-XGS Ethernet to connect distributed data centers for giga-scale AI.
Revealed that NVIDIA is working with European nations, including France, Germany, Italy, Spain and the U.K., as well as technology industry leaders to build NVIDIA Blackwell AI infrastructure, including the world’s first industrial AI cloud for European manufacturers, to fuel region’s next industrial transformation.
Announced the expansion of NVIDIA DGX Cloud Lepton™ to connect Europe’s developers to NVIDIA’s global compute ecosystem.
Collaborated with partners globally to build and accelerate advanced AI supercomputers, including Doudna (U.S.), JUPITER (Germany), Blue Lion (Germany), Isambard (U.K.) and FugakuNEXT (Japan).
Revealed that model builders across Europe and the Middle East are optimizing their sovereign large language models with NVIDIA Nemotron™, which will be available on Perplexity.
Supported the launch of OpenAI’s open gpt-oss models, delivering industry-leading gpt-oss-120b performance of 1.5 million tokens per second on a single NVIDIA Blackwell GB200 NVL72 rack-scale system.
Announced a collaboration with Novo Nordisk and DCAI to advance drug discovery.
Revealed that the NVIDIA Blackwell platform delivered the highest performance at scale on every MLPerf Training benchmark.
Teamed with Ansys and DCAI to advance quantum algorithms for fluid dynamics using the NVIDIA CUDA-Q™ platform on Denmark’s Gefion supercomputer.
Introduced NVFP4, a 4-bit format purpose-built to deliver exceptional inference latency, for pretraining next-generation large language models
Gaming and AI PC
Second-quarter Gaming revenue was $4.3 billion, up 14% from the previous quarter and up 49% from a year ago.
Launched the Blackwell-powered NVIDIA GeForce RTX™ 5060, which quickly became NVIDIA’s fastest-ramping x60-class GPU ever.
Made industry-leading NVIDIA DLSS 4 technology available in over 175 games and apps, and coming to top games such as Borderlands 4, Resident Evil Requiem and Phantom Blade Zero.
Announced Blackwell coming to GeForce NOW™ with the new Install-to-Play feature, doubling the game library to over 4,500 titles.
Partnered with OpenAI on the launch of its newest open-weight models optimized for RTX GPUs for fast, local inference in popular tools like Ollama, llama.cpp and Microsoft AI Foundry Local.
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